Det ENESTE poenget mitt var at jeg synes det blir tullete å påstå at El Primero er verdens mest nøyaktige serieproduserte urverk uten å kunne dokumentere dette på noen som helst måte..
Jeg er den mest nøyaktige posteren på tidssonen.no.
Det ENESTE poenget mitt var at jeg synes det blir tullete å påstå at El Primero er verdens mest nøyaktige serieproduserte urverk uten å kunne dokumentere dette på noen som helst måte..
Hmmmm Kan det være at Mr Ur mener at verket er mest nøyaktig - mht å vise tidsintervall - altså det UJU er inne på med at de fleste verk har 28800 bph og dermed viser et sekund delt opp i åtte mens zenith med sine 36000 bph viser tidelssekund? Dette kan han sikkert svare på best selv, men det er slik jeg forstod posten hans![]()
Jeg er den mest nøyaktige posteren på tidssonen.no.
Point taken![]()
Pass deg ellers blir jeg sint fordi du ikke stoler på min helt udokumenterte påstand.
Har hørt det er sant før altså.
Det er vel ganske allment kjent at Rolex lager de mest nøyaktige verkene...? For eksempel Patek og Audemars når jo ikke Rolex til anklene engang. Patek har jo heller ikke den samme historien og tradisjonene som Rolex.
Tror helt ærlig den kommentaren fra @ChristianN ikke var myntet på deg, @Hammerfjord.
Du må ikke være så nærtagen...
Jeg leste faktisk i Rolex bibelen at gud skapte våres verden i helt akkurat 7 dager eller 604800 sekunder: Og det kronometrerte han med sin Rolex daytona for å bli sikkert at han skulle treffe helt riktig, til og med i alle tidsdimensjoner som fins gjennom alle galakser han hadde skapt før. For stabilitetens skyld i alle tidsrom selvfølgelig.
Men ikke nok med det: Et svart hul som kom forbi fikk å smake tidsberegnings forskell han trengt mellom sin dannelse og sin sammenbrud hver gang gud pekket sin Rolex på det. Hvem er sjefen ikke sant?
For historiens skyld(dette leste jeg også i Rolex sin bibel):
Gud sin Daytona hadde faktisk en El Primero i maggen: Modifisert til 28800 Bph i sted av 36000 Bph.
Hvorfor? Fordi gud bestemmer uansett...
Ja, nå ble det bråk her.![]()
Noe som ikke er nevnt er behovet for service. Mener å ha lest at disse high-beat verkene trenger et noe hyppigere serviceintervall.
Noen som kan bekrefte dette?
Edit: Ja nå vil jo selvsagt materialvalget spille en stor rolle for hvor ofte slitedeler må byttes ut. Men, er det noen som har erfaring med serviceintervaller på Zenith?