Zenith El Primero Retrotimer

En vanskelig avgjørelse.
Retrotimeren er kul! Sort klokke, nja, du kan fort gå lei den. Størrelsen var vel også i overkant ift hva du er vant til, og kanskje du til og med vil irritere deg litt over at den ikke har en trykk-knapp også over kronen. Det ville jeg gjort etter hvert, det har noe med symmetri å gjøre - for meg. Men du verden, urverket er knallers!

En sub i stål er en mye mer anvendelig, sport, casual, dress. Dessuten holder prisen seg bedre. Ulempen er selvfølgelig at du ender med en klokke som veldig mange andre har.

Godt valg - det vil si, kjøp begge :)

Valget er tatt.

Så var noen dagers sidesprang med Zenith Retrotimer over. Submarineren er tilbake på lanken og der blir den.
Retroen er tilbake i monteren hos Lervik ur. Løp og kjøp!!
En super klokke! Jeg trenger en beater, derfor Sub, men min neste klokke blir mest sansynlig en Zenith El primero av ett eller annet slag. :D

For min del kunne jeg ikke kjøpt den klokken da den blir "feil" med monopusher, symetrien blir jo da helt borte, og jeg liker symetri på Chronotrykkerene:) Personlig er jeg heller ikke super fan av hel-sort, og tror du har gjort et riktig valg å stå over denne klokken da man mye fortere blir lei klokker i hel-sort enn annet. Men en annen Zenith Chrono med El Primero, det har nok både du og jeg lyst på i fremtiden:):)