Zenith El Primero Retrotimer

Medlem
13. mai 2011
Innlegg
122
Sted
Haugesund
zenith-retrotimer.jpg

Har kommet over denne og synes den er kjempeflott. Skal ettersigende være et brukbart urverk i disse.
Noen som kan synse litt for meg? Litt stort bilde kanskje? :D
Hvis jeg skal si noe negativt så må det være gummiren og PVD belegg, men det kommer kanskje av litt uvitenhet fra min side. PVD er sikkert sterkere enn jeg tror og gummirem er sikkert pent til dress det også. Klokka er til slgs hos AD for 36K og er brukt ett par ganger av samler. MAO helt strøken.
Jeg vurderer å bytte ut 16610 med denne.
Har hatt en del "oppstartsproblemer" på den jeg kjøpte og har mista litt troen. AD er oppgitt og lei seg på mine vegne og kjører på med full service, men det har tatt litt av glansen.
Ingenting å si på servicen der i gården og jeg er kjempefornøyd med den. Klokken derimot.... Godt jeg ikke kjøpte den privat!!
Ha en fin kveld! :D
 
Den har vel tilhørt et sonenmedlem, og han er kanskje den nærmeste til å fortelle litt mer om den.

Jeg synes den er meget pen. Ikke så påfallende PVD-belegg som på mange andre klokker jeg har sett. Har maken gummireim på en av mine klokker, og den er veldig elegant IMO.

Også får du en spennende kronograf som ikke så mange har maken til, men som fremdeles har El Primero og massevis av Zenith DNA.
 
Det er en lekker klokke, men jeg klarer dessverre ikke skiven. Er heller ikke helt begeistrert for 30 minutters chronographen. Men, men, Zenith gir meg ikke helt go`følelesen uansett. For uten om den sexy lyden av 36` bph
 
Retrotimeren er utrolig flott :) Må si at jeg angrer på at jeg byttet den inn. Det var et svakt øyeblikk. Den passer så absolutt til dress :)
 
Klarer ikke helt å like denne, føler det blir litt for mye retro meets Black Ops karbonhelvete. Selve designet er rått, skiven er clean og sånn, men liker som sagt ikke finishen. Gi meg den i en mer retro utførelse, så hadde jeg blitt veldig gira.
 
Jeg er enig med Mathfjeld. Jeg synes klokken er dritkul, men jeg takler ikke skiven for 5 flate øre! Nå skal det sies at jeg digger ordtaket "Whatever floats your boat" Digger du klokken bør du kjøpe den!
 
Klarer ikke helt å like denne, føler det blir litt for mye retro meets Black Ops karbonhelvete. Selve designet er rått, skiven er clean og sånn, men liker som sagt ikke finishen. Gi meg den i en mer retro utførelse, så hadde jeg blitt veldig gira.

Jeg synes den nesten blir for enkel med hvit skive og i stål.

img_1910.jpg


Dessuten har PVD-coatingen et historisk poeng, siden Zenith faktisk laget en PVD-behandlet kronograf for over 40 år siden. Den siste Zenith-kronografen med manuelt urverk.

1648725.jpg
 
Takker for svar!!
Skiven funker den, har lignende på min T-Toutch Ex. Det jeg er mest skeptisk til er PVD belegget. Hvor ripesikkert er det?
Hvordan holder den seg i pris sammenlignet med SUBen
Bytte SUB mot denne? Klokke som "tåler alt" mot denne mer sofistikerte?
Digger at SUBen går til alt og kan sitte på armen om jeg fester eller svømmer.
Denne må nok passes mere på tenker jeg. Ta den av når jeg dusjer osv.
SUB er sikkert lettere å få tak i igjen hvis jeg skulle velge Zenithen. Omvendt er det kanskje verre?
Og så føler jeg at Zenith er litt mere anonymt enn Rolex.........
 
Jeg digger Zenithen, men jeg ville ikke ha byttet bort en sub for å få den.

Og; man tar alltid av seg klokken når man dusjer. Akkurat som at man tar av seg klokken når man sover ;)
 
Hmm. Synes skiven gjorde klokken jeg. Hadde vært gøy å se den live, for jeg kan se for meg at den har et kult spill i skiven.

Er redd jeg må moderere meg litt. Etter å ha sett den live ble jeg ikke så begeistret. Zenith har så mange klokker jeg liker mye bedre.
 
Valgets kvaler

Jeg er nok en kar som ikke liker å stikke seg ut.
Denne klokken appelerer til meg.
Er vant med lignende skive.
Har fått låne klokken i helgen og håper å feie all tvil ang. valg i løpet av den tiden
2011-10-28_15-10-14_383.jpg
.
Foreløpig så vokser den på armen. Eneste jeg går litt til med pr. nu er at den kanskje er litt stor.
Men jeg er redd jeg kan leve med denne.
Det blir enten denne eller ingen Zenith i det hele tatt for meg. Og så den tikkelyden da :p
 
Retro, SUB.....Retro, SUB.......Submariner....Retrotimer

Retro, SuB, Retro, SUB.......... Får ikke til dette jeg. Har lyst på begge......
Noen som kjenner seg igjen?? :D
Kan ikke være tilfelle at jeg må ta dette tunge valget alene....he he
Retroen både ser bra ut og lukter godt. Vanilje faktisk(!) Tenk det. Ikke lett å være på slankern med ei slik klokke.
Jeg har et luxusproblem!! Takk og lov for det!!
 
En vanskelig avgjørelse.
Retrotimeren er kul! Sort klokke, nja, du kan fort gå lei den. Størrelsen var vel også i overkant ift hva du er vant til, og kanskje du til og med vil irritere deg litt over at den ikke har en trykk-knapp også over kronen. Det ville jeg gjort etter hvert, det har noe med symmetri å gjøre - for meg. Men du verden, urverket er knallers!

En sub i stål er en mye mer anvendelig, sport, casual, dress. Dessuten holder prisen seg bedre. Ulempen er selvfølgelig at du ender med en klokke som veldig mange andre har.

Godt valg - det vil si, kjøp begge :)
 
Valget er tatt.

Så var noen dagers sidesprang med Zenith Retrotimer over. Submarineren er tilbake på lanken og der blir den.
Retroen er tilbake i monteren hos Lervik ur. Løp og kjøp!!
En super klokke! Jeg trenger en beater, derfor Sub, men min neste klokke blir mest sansynlig en Zenith El primero av ett eller annet slag. :D
 
For min del kunne jeg ikke kjøpt den klokken da den blir "feil" med monopusher, symetrien blir jo da helt borte, og jeg liker symetri på Chronotrykkerene:) Personlig er jeg heller ikke super fan av hel-sort, og tror du har gjort et riktig valg å stå over denne klokken da man mye fortere blir lei klokker i hel-sort enn annet. Men en annen Zenith Chrono med El Primero, det har nok både du og jeg lyst på i fremtiden:):)