Xhevdet Rexhepi

Screenshot_20230126-075208~2.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Matsmet
Minute inerte, tikkende minuttviser og sekundviser med rundetid på 58 s før den gjør et stopp mens minuttviseren går et hakk frem, à la sveitsiske jernbaneklokker. :love:
Vis vedlegg 320067
Vis vedlegg 320068

Pokker altså @chrbir , der rakk jeg nesten å ta komme deg i forkjøpet ;) ;)



Xhevdet Rexhepi debuterer med «Minute Inerte».

 
Redigert:
Det er lett å kritisere, men dette ser ut som en veldig uferdig render? Krone, horn og kasseform og flere detaljer virker "off" når det tas nærmere i betraktning, men det kan godt være det er jeg som ser meg ihjel..
 
  • Liker
Reaksjoner: Bjarte
Det er lett å kritisere, men dette ser ut som en veldig uferdig render? Krone, horn og kasseform og flere detaljer virker "off" når det tas nærmere i betraktning, men det kan godt være det er jeg som ser meg ihjel..

Bærer tydelig preg av å være litt overivrig/hastete med lanseringen. Som jeg skriver i artikkelen så tipper jeg det kan være delvis grunnet et ønske om å vise frem noe i Genève i mars.
 
  • Liker
Reaksjoner: knb og skattesnyter
Ok. Nå blir jeg sikkert drept av @Edzilla. Jeg klarer ikke å få Nomos Worldtimer ut av hodet når jeg ser denne klokken.
Ja, detaljene er rå, og designvalgene er generelt sett gode. Jeg tror kanskje det er den pusekatt lyseblå skiven og det opphøyde senteret i skiven med subsekund som gir så sterke Nomos assosiasjoner.
 
Det er helt vidunderlig hva en slik klokke kan sette i gang av følelser og assosiasjoner. Selvfølgelig langt utenfor min prisklasse, og overraskende dyr! Hadde ikke vært i nærheten av å kunne få kjøpt den selv om jeg hadde fått solgt alle klokkene mine til ok pris og nær dobla det. Men, dette er sannsynligvis stor kunst (minst utrolig brukskunst) som enkelte av oss har stoooor glede av å følge opptakten til, og å kanskje få se og holde i en eller annen gang om vi er heldige. Hype, i aller høyeste grad, men også noe som engasjerer bredt i samlermiljøet. Den perfekt proposjonerte klokke i mine øyne er allerede skapt og forbedret og flikket på utallige ganger. Men, Rolex Daytona er ikke i nærheten av å vekke noe som denne gjør… Ikke for meg i alle fall..
 
Det er helt vidunderlig hva en slik klokke kan sette i gang av følelser og assosiasjoner. Selvfølgelig langt utenfor min prisklasse, og overraskende dyr! Hadde ikke vært i nærheten av å kunne få kjøpt den selv om jeg hadde fått solgt alle klokkene mine til ok pris og nær dobla det. Men, dette er sannsynligvis stor kunst (minst utrolig brukskunst) som enkelte av oss har stoooor glede av å følge opptakten til, og å kanskje få se og holde i en eller annen gang om vi er heldige. Hype, i aller høyeste grad, men også noe som engasjerer bredt i samlermiljøet. Den perfekt proposjonerte klokke i mine øyne er allerede skapt og forbedret og flikket på utallige ganger. Men, Rolex Daytona er ikke i nærheten av å vekke noe som denne gjør… Ikke for meg i alle fall..

Kjenner du prisen? Jeg er nysgjerrig :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Heftos
Kjenner du prisen? Jeg er nysgjerrig :)

hvis storebror kan ta 2000 laken og pagès 1000 laken så kanskje lillebror vil ligge sånn omtrent midt i mellom :D

med andre ord: en moderat fjellhytte uten strøm og vann.

eller for å rasjonalisere det ytterligere:
velg en moderat bruktbil neste gang, og dropp oppussing av kjøkken + bad, så

! swoosj !

har man en minute inerte på lanken(y)
 
Redigert:
  • Elsker
Reaksjoner: Matsmet
@holmby du er et G9! Takk for at du deler raust med dine kloke antakelser! Hyttedrømmen er nå lagt på peishylla!