XC70 vs v90/xc90

Kjører selv xc70. Testet xc90 T8. For min del er plass og komfort er viktigere enn kjøreegenskap. Teknolgi går fort framover.
3A635739-789C-4BD8-8E2B-5F757635B5B4_zpsuud1evgs.jpg

Vurdert å lease? Hadde ikke tatt sjansen på å kjøpe fossilbil uansett nå nesten. Hva skjer om fem år med bensinen? Forundrer meg ikke om alt fossilt er fyfy da..

Går inn i en ny leasingavtale nå, Tiguan 190tdi med masse utstyr, en relativt god kampanje og opplever at vi får en god deal. Diesel rett og slett fordi det gir litt mer skyv, bruker endel mindre og med leasing slipper du problemet med salg. Bor midt i Oslo-gryta og tar bussen hvis det blir kjøreforbud.

Volvo er blitt fine! Siklet lenge på T8, men blir for dyr for oss.

Xc90 teighten er en flott vogn, dyr men der er lite som kan konkurrere med den enda. Vel foruten å gå på reine bensin/solar vogner

Tja.. Slår et slag for Q7 e-tron. Fullverdig quattro, sekssylindret diesel og klassens største batteri. Fantastisk bil å kjøre og klarer seg med 0,6 liter på mila på langkjøring.

• Liker
Reaksjoner: berekraft og Preacher
Tja.. Slår et slag for Q7 e-tron. Fullverdig quattro, sekssylindret diesel og klassens største batteri. Fantastisk bil å kjøre og klarer seg med 0,6 liter på mila på langkjøring.

Jo da. Men den har ikke så praktisk (og estetisk) interiør.

Litt i samme båt selv. Har en 2014 bensin Octavia med 180 hester. Superfornøyd med plass i bagasjerom. Få biler jeg får fjellpulken på tvers inn bak (over hjulbrønnene). Sikler litt på en større bil med trekk på alle fire. Med tre barn så kunne jeg godt tenkt meg en 7-seter - dog dyr oppgradering for å få mer en kompis av barna. Xc90 T8 er eneste hybrid med 7 seter, men føler deg enormt stor til småkjøring. Har også hørt litt minus og batteridriften på hjulene som det er referert til også. Noen som har noen erfaring med X5. Prøvde hybriden, men fant ikke bagasjerommet. Betydelig mindre enn i Octavian. Tenker litt på en x5 diesel 7-seter som har gått litt, men sliter litt med tanken på å kjøpe diesel i disse dager. Det idelle hadde nok vært en eGolf i tillegg til småkjøring, men da begynner det å bli en dyr oppgradering. Hvis noen har noen erfaringer med X5 diesel og hybrid, så del gjerne. Verdt å nevne er at garasjen et litt for lav til SUV+skiboks, og bakvendt å stå parkert ute hele vinteren - Ovtavian får gjøre en liten innsats til muligens, med minimale avskrivinger!

Litt i samme båt selv. Har en 2014 bensin Octavia med 180 hester. Superfornøyd med plass i bagasjerom. Noen som har noen erfaring med X5. Prøvde hybriden, men fant ikke bagasjerommet. Betydelig mindre enn i Octavian. Tenker litt på en x5 diesel 7-seter som har gått litt, men sliter litt med tanken på å kjøpe diesel i disse dager. Det idelle hadde nok vært en eGolf i tillegg til småkjøring, men Hvis noen har noen erfaringer med X5 diesel og hybrid, så del gjerne. Verdt å nevne er at garasjen et litt for lav til SUV+skiboks, og bakvendt å stå parkert ute hele vinteren - Ovtavian får gjøre en liten innsats til muligens, med minimale avskrivinger!
Har X5 diesel og eGolf. Begge er fantastiske biler til sitt bruk. God kjørekomfort i begge. Men kjøper du SUV for plass så vil jeg ikke si X5 når opp. Lite bagasjerom til å være stor bil. Her vinner nok både XC90 eller Q7 overlegent. Når det gjelder hybrid har jeg kun prøvd Q7 som var behagelig og stor. Men mitt valg ble ren elbil og ren diesel med euro6 forbrenning. Angrer ikke på det. Diesel på langturer og el i byen.

Litt i samme båt selv. Har en 2014 bensin Octavia med 180 hester. Superfornøyd med plass i bagasjerom. Få biler jeg får fjellpulken på tvers inn bak (over hjulbrønnene). Sikler litt på en større bil med trekk på alle fire. Med tre barn så kunne jeg godt tenkt meg en 7-seter - dog dyr oppgradering for å få mer en kompis av barna. Xc90 T8 er eneste hybrid med 7 seter, men føler deg enormt stor til småkjøring. Har også hørt litt minus og batteridriften på hjulene som det er referert til også. Noen som har noen erfaring med X5. Prøvde hybriden, men fant ikke bagasjerommet. Betydelig mindre enn i Octavian. Tenker litt på en x5 diesel 7-seter som har gått litt, men sliter litt med tanken på å kjøpe diesel i disse dager. Det idelle hadde nok vært en eGolf i tillegg til småkjøring, men da begynner det å bli en dyr oppgradering. Hvis noen har noen erfaringer med X5 diesel og hybrid, så del gjerne. Verdt å nevne er at garasjen et litt for lav til SUV+skiboks, og bakvendt å stå parkert ute hele vinteren - Ovtavian får gjøre en liten innsats til muligens, med minimale avskrivinger!

Jeg er/var i din situasjon. Vi har 3 barn og hund. Vi kjører AudiQ7 e-Tron og BMW i3. 7 seter finnes ikke for hybrid Audi, men ville blitt valgt bort uansett pga stor hund.
Jeg jobber fast på hjemmekontor og kona ca 1 mil unna. Vi har i løpet av uken knapt drivstoffutgifter i det hele tatt - kun strøm for lading. For oss er denne duoen perfekt.

Jeg hadde en X5 3.0D i et par uker for to år siden, fantastisk bil og motor.

Prøvekjørte også hybridversjonen, synes det ble mye bæ og lite ull. Dealbreakeren var imidlertid bagasjeplassen, skjønner ikke at det går an å lage en så stor og flott bil med et så latterlig lite bagasjerom :eek:

I etterpåklokskapens lys er jeg glad for at det ble en XC70, verditapet på en X5 er jo et par Submarinere i året, til gråmarkedspris :D

• Liker
Reaksjoner: Vestante
IMG_2723.JPG
I disse Volvo-dager.... ville dere ha gått for en v90/xc90 T8 hybrid eller en den siste xc70 D4 classic?
Jeg kjøpte den siste XC70 D4 Dynamic m/Polestar (2016) før den gikk ut av produksjon. Velprøvd teknologi, og siste modeller hadde godt med utstyr, selv om de nok må anses som noe klassiske (les; utdaterte) hva gjelder design. Jeg bruker bilen, og med tre barn, stor hund, hytte i enden på humpete grusvei, drar henger og campingvogn så får den prøvd seg! Har aldri hatt et feilslag, og med sterk motor og Haldex 5 graver den seg frem overalt. Kort sagt kjempefornøyd, og smiler i skjegget når bekjente sitter og diskuterer hvor lenge luftbelger og andre dynamiske høydejusteringer varer før de ryker :rolleyes: En pent brukt utgave, som tidligere nevt, tror jeg er fornuftig inntil man har bedre oversikten på hvor veien går videre hva gjelder politiske føringer og elbil.