> x innlegg for å annonsere på TS?

arvidrattlaas

Støttemedlem
Medlem
28. mai 2016
Innlegg
551
Sted
Trondheim
Tilgi meg om dette nylig er diskutert i en annen tråd.

Er det noen andre som synes det bør innføres en minimumsgrense for antall innlegg før man får tilgang til å annonsere på markedsplassen her på TS? (Slik som reglene er på omegaforums for eksempel). Hensikten er åpenbar: Å hindre at forumet utvikler seg fra å være et diskusjonsforum med en K/S-del til et salgsforum med en diskusjonsdel. (En bivirkning vil sannsynligvis være bedre annonser.)

Dette er sikkert diskutert tidligere. Eller?

Edit: Skrivefeil
 
Redigert:
Tilgi meg om dette nylig er diskutert i en annen tråd.

Er det noen andre som synes det bør innføres en minimumsgrense for antall innlegg før man får tilgang til å annonsere på markedsplassen her på TS? (Slik som reglene er på omegaforums for eksempel). Hensikten er åpenbar: Å hindre at forumet utvikler seg fra å være et diskusjonsforum med en K/S-del til et salgsforum med en diskusjonsdel. (En bivirkning vil sannsynlig være bedre annonser.)

Dette er sikkert diskutert tidligere. Eller?
+1
 
Og hvilke tråder skal det gjelde. Krav til kvalitativt innhold eller ren postcount?

Selv veldig interessert i å holde TS som et trygt kjøp og salgsforum ved siden av det gode diskusjonsforumet det kan være.

En ren postcount vil nødvendigvis ikke sikre noe som helst.
 
Og hvilke tråder skal det gjelde. Krav til kvalitativt innhold eller ren postcount?

Selv veldig interessert i å holde TS som et trygt kjøp og salgsforum ved siden av det gode diskusjonsforumet det kan være.

En ren postcount vil nødvendigvis ikke sikre noe som helst.

Og det er her noen av problemene med postkrav begynner (uten at jeg sier at det er umulig å finne en bedre løsning enn dagens).
 
Så la oss si at det er en løsning. Hvor skal grensen for innlegg være?

100 innlegg. Uansett hvor de er postet eller hvor lenge medlemskapet har vært. Jeg som kjøper kan vurdere disse innleggene. Virker de fornuftige stoler jeg mer på selger enn om innhold og form er bambus. Den sosiale tilhørigheten og forhåpentligvis samvittigheten øker også med antall innlegg.

De usosiale klokkenerdene som har et gullkorn å selge finne vi uansett i andre kanaler.
 
100 innlegg. Uansett hvor de er postet eller hvor lenge medlemskapet har vært. Jeg som kjøper kan vurdere disse innleggene. Virker de fornuftige stoler jeg mer på selger enn om innhold og form er bambus. Den sosiale tilhørigheten og forhåpentligvis samvittigheten øker også med antall innlegg.

De usosiale klokkenerdene som har et gullkorn å selge finne vi uansett i andre kanaler.
Det var en god ide. Problemet er vel at noen her inne er livredde for at folk leser det de skriver og skjuler hele profilen sin :(
 
  • Liker
Reaksjoner: Pippen
100 innlegg. Uansett hvor de er postet eller hvor lenge medlemskapet har vært. Jeg som kjøper kan vurdere disse innleggene. Virker de fornuftige stoler jeg mer på selger enn om innhold og form er bambus. Den sosiale tilhørigheten og forhåpentligvis samvittigheten øker også med antall innlegg.

De usosiale klokkenerdene som har et gullkorn å selge finne vi uansett i andre kanaler.
Ulempen med dette er at forumet for kan fylles av mange svada-poster/tråder, da mange vil gaine postcount. Jeg tenker tidsbegrensning jeg, at det kan skrives salgsannonser etter standardmal om man har vært medlem i f.eks 4 uker.
 
  • Liker
Reaksjoner: Christoffer91
Mitt forslag er og la det være som det er.
Spe ut ‘salgsprosessen’ med en rikelig dose sunt bondevett.
Dette vil hjelpe deg :)
 
Jeg forstår skepsisen til en ren post count. Jeg har ikke noen fasit, men på OF fungerer det tilsynelatende veldig bra.

"These are expected to be normal contributing posts, attempts at "post farming" will get the offender banned."

Håndheving av dette krever nok imidlertid økt moderatorinnsats.

En kombinasjon med minimum X antall posts og en viss varighet på medlemsskap er kanskje beste forslag hittil?

Dagens situasjon plager meg ikke nevneverdig, men jeg er redd den vil gjøre det på sikt om utviklingen fortsetter, sunt bondevett eller ei. Jeg har også tro på at en innskjerping som beskrevet vil være med på å bevare TS som et hyggelig, givende og lærerikt sted å dele hobbyen sin med andre likesinnede. Dette fordrer at engasjerte og kunnskapsrike medlemmer ikke forlater skuta.

Men hvem vet. Kanskje en innskjerping utelukkende fører til en flom av shitposting / post farming. Det kan uansett være verdt å prøve.

Edit:
P.S.: Et så standhaftig og dedikert medlem som Speedticket er selvsagt kvalifisert ;)
 
Nå er jeg en som har holdt meg litt i skyggen for å kommentere osv., siden jeg ble medlem, men lest igjennom veldig mye for å suge til meg mer kunnskap og informasjon, noe som helt klar er mye av her inne. Jeg er ny i «klokkeforum» verden og har vel bare 2 innlegg (som er annonser), da jeg har utvidet søkene og ønskene litt etter å ha lest/sett her.

Jeg har personlig ingenting i mot at det settes et viss antall før man får «lov» å selge noe, men da vil nok forumet også få en god del mer svada.

Hei jeg heter Jan forresten :)
 
Ei uke eller tre før man får poste salgsannonser vil være bedre enn et gitt antall innlegg. Hvis vi trenger noen restriksjoner.
 
@arvidrattlaas Det er mulig jeg ikke har lang nok fartstid til å forstå, så pardon my ignorance, men hvorfor ønsker du (med flere) å få ned antall aktører på K/S-sidene?

Per i dag kan man jo se hvor lenge selger har vært medlem og hvor mange innlegg vedkommende har, så dersom det skulle være et kriterie så kan du jo bare sile selv. Og enten vedkommende har færre eller flere innlegg enn "lista" så kan man gå inn og sjekke seriøsiteten på innlegg osv før man går videre med et mulig kjøp.

Det er jo heller ikke så mange innlegg der at det er plagsomt (synes i hvert fall jeg).

Støtter meg til @Jansle , jeg pleier ikke å skrive så mye her, men leser mye og tenker vel at dette er et greit sted å legge ut en seriøs salgsannonse når behovet måtte komme.
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine
@arvidrattlaas Det er mulig jeg ikke har lang nok fartstid til å forstå, så pardon my ignorance, men hvorfor ønsker du (med flere) å få ned antall aktører på K/S-sidene?

Per i dag kan man jo se hvor lenge selger har vært medlem og hvor mange innlegg vedkommende har, så dersom det skulle være et kriterie så kan du jo bare sile selv. Og enten vedkommende har færre eller flere innlegg enn "lista" så kan man gå inn og sjekke seriøsiteten på innlegg osv før man går videre med et mulig kjøp.

Det er jo heller ikke så mange innlegg der at det er plagsomt (synes i hvert fall jeg).

Støtter meg til @Jansle , jeg pleier ikke å skrive så mye her, men leser mye og tenker vel at dette er et greit sted å legge ut en seriøs salgsannonse når behovet måtte komme.
En stor del av de dårlige annonsene kommer fra brukere som ble medlem kun får å selge noe. De blir gjerne medlem samme dag som annonsen legges ut. Disse holder som regel laber kvalitet. Disse kan holde seg på Finn.no eller klokkeriet for min del.
 
  • Liker
Reaksjoner: arvidrattlaas