Watches & Wonders 2022

Legger sjekkheftet rolig tilbake i skatollet. Jeg fant ikke én eneste ny modell fra W&W i år, som jeg kunne vært interessert i.

Rolex? Air-King 2022. Really? Ok, så en GMT-Master II for venstrehendte? Artig. Til Rolex å være.

IWC? Jobber det noen der i det hele tatt? Det kan i hvertfall ikke være i utviklingsavdelingen. Enda flere TG-modeller i Ceratanium er like spennende som ny grønnfarge på flight-dresser. Altså for ekstremt spesielt interesserte.

Tudor? Komigjena, har vi ikke sett det før,, tro?

Resten av klokkene fra årets W&W er et endeløst gjesp.

Hvis dette skal være retningsgivende for klokkebransjen, tror jeg det bare er å bestille gravplass og kranser til samtlige produsenter.

Ok ok, PP har slett ikke bommet så mye med sine nylanseringer, selv om laksefarget skive er litt oppbrukt. Polaris Perpetual Calendar fra JLC er sprekt, Laurent Ferrier’s Classic i blått ser tiltalende ut og Grand Seiko er sjelden feil (selv om diverne deres trenger en slankekur).

Så da koker det ned til maks fem mulige favoritter fra årets W&W:

Grand Seiko GMT SBGE283 og 285. Ren perfeksjon i mine øyne, Explorer II-killer.
JLC Polaris Perpetual Calendar, i gull så klart.
PF Tonda PF GMT Rattrapante, hvem skulle trodd?
Vacheron Constantin 222,. Shut up and take my money! Ehh, vent, kun I 18K og ikkenoe stålversjon?
PP Annual Calendar Travel Time 5326G. Just because.
 
Legger sjekkheftet rolig tilbake i skatollet. Jeg fant ikke én eneste ny modell fra W&W i år, som jeg kunne vært interessert i.

Rolex? Air-King 2022. Really? Ok, så en GMT-Master II for venstrehendte? Artig. Til Rolex å være.

IWC? Jobber det noen der i det hele tatt? Det kan i hvertfall ikke være i utviklingsavdelingen. Enda flere TG-modeller i Ceratanium er like spennende som ny grønnfarge på flight-dresser. Altså for ekstremt spesielt interesserte.

Tudor? Komigjena, har vi ikke sett det før,, tro?

Resten av klokkene fra årets W&W er et endeløst gjesp.

Hvis dette skal være retningsgivende for klokkebransjen, tror jeg det bare er å bestille gravplass og kranser til samtlige produsenter.

Ok ok, PP har slett ikke bommet så mye med sine nylanseringer, selv om laksefarget skive er litt oppbrukt. Polaris Perpetual Calendar fra JLC er sprekt, Laurent Ferrier’s Classic i blått ser tiltalende ut og Grand Seiko er sjelden feil (selv om diverne deres trenger en slankekur).

Så da koker det ned til maks fem mulige favoritter fra årets W&W:

Grand Seiko GMT SBGE283 og 285. Ren perfeksjon i mine øyne, Explorer II-killer.
JLC Polaris Perpetual Calendar, i gull så klart.
PF Tonda PF GMT Rattrapante, hvem skulle trodd?
Vacheron Constantin 222,. Shut up and take my money! Ehh, vent, kun I 18K og ikkenoe stålversjon?
PP Annual Calendar Travel Time 5326G. Just because.

Helt enig!!
Watches? - Yes
Wonders? - Nope
 
  • Haha
Reaksjoner: Oscr
Wow, en klokkemesse der ikke en eneste modell pirrer hos meg. Må være meg som er klokkemett… bra for sparekontoen da som flere andre her sier.
 
  • Liker
Reaksjoner: Wada
Tror dette er favoritten i dagens slipp :) Håper ikke det bare er grunnet et indre ønske om en uoppnåelig Aquanaut…

https://www.piaget.com/watches/piaget-polo/steel-automatic-watch-g0a47014

$ 11 600,-

4E7986B1-DE60-46AB-AE99-7618A44EA145.png

4686292E-3604-446E-BC13-83F569C904B8.png
 
Er det slik at man kan forvente daglige «slipp» av nye klokker, eller er det slik at alle nyheter er lansert nå. Hører gjerne mer om hvordan dette fungerer. Takk.
 
Nei, kom gjerne med alt du har av info ;)
Det kommer litt forskjellig. Har fått all info, men er litt usikker på hvor mye jeg har lov til å legge ut offentlig (de er ganske strenge sånn). Skal sjekke med de, når jeg er der på fredag. Men en ting som jeg kan røpe, er at Aquatimer kommer tilbake i kjent design og med inhouse verk. Den gleder jeg meg til.
 
Det kommer litt forskjellig. Har fått all info, men er litt usikker på hvor mye jeg har lov til å legge ut offentlig (de er ganske strenge sånn). Skal sjekke med de, når jeg er der på fredag. Men en ting som jeg kan røpe, er at Aquatimer kommer tilbake i kjent design og med inhouse verk. Den gleder jeg meg til.

Snakker vi lansering på W&W, eller senere i år med uviss levering, som vanlig?