Vurdering

Det er mange gode tanker her :)

For å kunne finansiere en Daytona, er jeg nødt til å selge unna noe... Absolutt ikke en fristende tanke. Med tanke på at jeg nå er student og har minimalt med inntekt (også de neste fire årene), så det er ikke realistisk å spare opp midler...

Ville nok ventet på Daytonaen.
Du har ikke en annen klokke du kan bruke for å vise tiden inntil du får kjøpt Daytona da?

;p

Nei, egentlig ikke :p

Men, jeg var mest på jakt etter om noen hadde hørt om noen negative erfaringer med urverket :)

Verket er et standard ETA/Valjoux 7753, en variant av det mer vanlige 7750. Forskjellen er plasseringen av subdials; 3,6,9 istedet for 6,9,12. Det er solid og driftssikkert og er nok et av de mest brukte integrerte kronografverk som finnes. Ingenting å frykte der.

Jeg synes klokken er pen, bortsett fra merket på lenken. Men skulle jeg kjøpe en Tudorkronograf idag ville valget vært enkelt: Heritage Chrono.

Jeg synes uret ser bra ut jeg! Urverket er heller ikke noe å si på.

Dog som flere i tråden antyder, så er jeg også av den formening at hvis du kjøper denne så får du bare enda mer lyst på en Daytona. Hvis du allerede hadde sett deg ut daytonaen fra før så er den eneste effekten av tudoren at du kommer kommer til å kjøpe daytonaen enda raskere.

Så hvis du kjøper dette uret så kan du se på det som 60k kapitalbinding. Før eller senere.

My 2 cents.

Men bevares, uret er jo pent da! :D

Erik

... Hvis du allerede hadde sett deg ut daytonaen fra før så er den eneste effekten av tudoren at du kommer kommer til å kjøpe daytonaen enda raskere.

...

Erik

Ja, da er det jo egentligt bare å handle Tudoren da ;)

Jeg tipper det er tidssonen.no som har skjedd. Som med mange av oss...;)

Det er et sant helvete... Skal høre med advokaten min om det finnes muligheter å kreve regress hos Juice, ettersom de klokkekjøp som er foretatt må anses å være kjøpt på vegne av tidssonen.no

Kjøp! Liker at du tenker på en Tudor og ikke en Rolex. Kjekt å se litt andre ur på håndleddet til folk. Føler det er mye Rolex på armene nå for tiden. :rolleyes:

Kjøp! Liker at du tenker på en Tudor og ikke en Rolex. Kjekt å se litt andre ur på håndleddet til folk. Føler det er mye Rolex på armene nå for tiden. :rolleyes:

Ikke her hvor jeg bor i alle fall. Her er Rolex, eller mekanisk klokke for den del, like vanlig som bikini i Kabul.