Bang for the bucks

Takk for hjelpen

Legger inn noen flere bilder. De er litt "lyse" og yter ikke uret rettferdighet. Skal se om jeg får tatt noen bedre i ettermiddag. Kontrasten mellom skive, tall og kasse er egentlig veldig fin. På bildet ser det ut som om uret er veldig stort i forhold til håndleddet mitt. Forholdet håndledd/ur er egentlig mer "harmonisk".

arch5.jpg

arch4.jpg

Lekker klokke, ble litt usikker om jeg skal tørr å bestille 45mm.. Men lugsene er korte.. utrolig flott på nato. Grautulerer - jeg bestiller i dag :D

Vi må få bilder av denne!!!
En liten review hadde også vært kjekt... på tide å booste review counteren her på forumet :D:D

Bestile selv akkurat nå, valget sto mellom 42mm som jafalch og 45mm XLA eller en XLH men valget falt på en 45mm Pilot Pilot XL Hand Wound XLH - UA7949-H1.3 med ETA 6498 urverk pga mekanisk urverk - 6' o clock eater - mulig mest likt WWII - allerede reimer i til den - http://forums.watchuseek.com/f8/archimede-xla-xlh-2-good-choices-would-you-prefer-307509.html - men mulig jeg også går for en 42mm senere

Archimede Pilot watches range from the aforementioned 36mm to 45mm for their Pilot XL models. All models are available with an ETA2824 mechanical automatic movement. However, as you know, the original pilot watches were only available with a handwound movement of course. Archimede therefore introduced the Pilot XLH (Handwound) model, only available in 45mm. This particular model uses the proven ETA (former Unitas) 6498 movement that we also know from the Panerai Luminor Base and Marina models

I ren ekstase over å ha funnet ut hvordan jeg får bilder ut på forumet poster jeg et par til ;)

IMG_0183.jpg

IMG_0186.jpg

Litt off topic, men.....

Vurderer å spare til en Longines Hydroconquest (den enkleste modellen). Den siste tiden har jeg oppdaget merker som Archimede og Steinhart. Kan en Longines Hydroconquest og en Archimede Pilot ur (som nevnes i denne tråden) sammenlignes? Vet at en Hydroconquest koster dobbelt så mye, men er det ikke sånn at en betaler litt for ordet "Longines"? :confused:

Utrolig fin klokke det der. Har vært nære på å bestille den ved flere anledninger, men har vært veldig i tvil om jeg ville ha 45 eller 42mm.

Hvor lang leveringstid var det på denne fra bestilling?

Fikk e-post fra Ickler GmbH. Made in Germany - Since 1924. Your ARCHIMEDE Pilot XLH with dark brown leather strap will be ready for shipment in the next 1-2 weeks. Var veldig i tvil selv ang 42mm eller 45mm, men reimer var kjøpt inn. Så bytter den evt ut med 42mm - hvis 45mm blir for stor.
Mulig kliner til med chronoen som er griselekker eller kutter helt ned som Jafalch's helt plaine og sparer 6000nok - uansett går man ikke skoa av seg ;)

Da var klokken kommet:D, ble levert hjemme på døren med FexEx. Den overgikk alle forventinger, perfekt størrelse 45mm og utrolig fin finsih. Helt klart et knallkjøp!

Fikk ikke noe krav om MVA? Noen som vet om det kommer i ettertid?

Bilder kommer..