Vurderer å selge, verdi?

Det er jo et ledd i Rolex sin måte å styrke merkevaren på ved å sette opp prisene. Og for utgåtte modeller så vil vel prisen være avhengig av samleverdien . På samtidige modeller skjønner eg mindre då du kan jo like godt kjøpe nytt.

Tror også det kan ha litt å gjøre med at man jo kjøper en "evigvarende" vare så hvorfor ikke kjøpe den til en bedre rabatt om man kan. Selv om den er brukt. De små merkene som kommer etter 2 år er jo merker som kommer nesten med en gang uansett hvis du kjøper nytt. Samtidig er jo Rolex flippeklokke nummer 1 og hvis man er flipper av natur så lønner det seg jo å kjøpe klokker som har et sterkt bruktmarked til minst mulig tap (evt mest mulig gevinst).

Edit: Når det er sagt så er jeg egentlig enig med deg i at det er verdt noen ekstra lapper å ta av plasten selv ;)

Redigert:
Edit: Når det er sagt så er jeg egentlig enig med deg i at det er verdt noen ekstra lapper å ta av plasten selv ;)

Politikerne vil nok skattelegge den gleden neste gang. Plastposeavgift nå - og plukke-plastikk-av-ny-Rolex-avgift ved neste korsvei. :)

Grunnen er enkel - man får de prisene og man får dem fort. Skal du prute masse på en brukt stål Rolex er sannsynligheten god for at du ikke får deg brukt Rolex i stål.

Dette er da ikke noe å diskutere, dette,markedet er vanvittig likvid og ting omsettes fort.

10% rabatt kan du forøvrig heller ikke alltid regne med å få på en ny Rolex i stål, selv om det unektelig er ganske vanlig på en del modeller.

• Liker
Reaksjoner: timeless1971
1997 Rolex GMT master II TT 16713?

Bumper denne.

Vurderer nytt inn og da må noe ut. Mye gode svar i denne tråden, men blir litt usikker når jeg sammenligner priser på Chrono24 og finn.no.

Rimeligste på Chrono ligger på 39.472 (+ mva) og rimeligste på finn ligger på 47.000 og opp til 59.000(!). Ser tidligere i tråden at priser på Chrono uten mva vil gjenspeile prisene her hjemme.

Er prisene på finn realistiske eller satt noe høyt?

Uret jeg vurderer for salg har nylig hatt service, fin kosmetisk stand (i mine øyne) og b/p.

Redigert:
Bumper denne.

Vurderer nytt inn og da må noe ut. Mye gode svar i denne tråden, men blir litt usikker når jeg sammenligner priser på Chrono24 og finn.no.

Rimeligste på Chrono ligger på 39.472 (+ mva) og rimeligste på finn ligger på 47.000 og opp til 59.000(!). Ser i tidligere i tråden at priser på Chrono uten mva vil gjenspeile prisene her hjemme.

Uret jeg vurderer for salg har nylig hatt service, fin kosmetisk stand (i mine øyne) og b/p.

De på finn synes jeg er helt urealistisk priset, men har vel gått 16713 for 40' +- en til to tusen her på sonen, om jeg ikke husker feil. Forbehold om at jeg ikke er vintage pris ekspert! :)

Kim!

Bumper denne.

Rimeligste på Chrono ligger på 39.472 (+ mva) og rimeligste på finn ligger på 47.000 og opp til 59.000(!). Ser i tidligere i tråden at priser på Chrono uten mva vil gjenspeile prisene her hjemme.

Tipper at rett i overkant av 40k er realistisk, men kommer jo litt ann på hvilken årsmodell du har..?