Vurderer å selge, verdi?

Medlem
6. mars 2014
Innlegg
178
Sted
Norge
Vurderer å legget ett av mine ur ut for salg, men veldig usikker på markedsverdi/hva jeg bør annonsere det for..

2002 mod Rolex GMT master ii twotone 16713 black bezel. Dette er late Y serie, som ikke har hull til pinne i lugsa (nye typen lugs). Gull på midten av spennen.
Garantikort, innerboks, kvitt for service i 2011 hos Rolex. Normal strekk i lenke. Nybyttet bezel insert (da denne var ripete), samt ny bezel fjær / klikkfjær da den begynnte å bli noe "myk".
Kasse og lenke vil jeg si er rundt 8,0 - 8,5 /10 kosmetisk..

Lenge siden jeg har sett tilsvarende ute. Eneste gmt som ligger på finn nå er 16710 fra 90 tallet til rundt 40, og en annen gammel gmt med jubilee lenke til rundt 40. Tror nok disse er litt overpriset.

Hva vil være riktig pris å forvente på TS?
 
Min erfaring er det motsatte. Priser over de aller billigste på chrono24 er fair value på TS. Dessuten er vel TT kjent for å ha lavere verdi da den gjennomgående er regnet som mindre atraktiv. Det siste spiller egentlig liten rolle, da du ikke skal selge til en gjennomsnitsperson - men én konkret kjøper. Lykke til med salget. :)

På TS er det også en "regel"; hvis uret ikke har hatt service siste 5 år - så trekker mange kjøpere av ca. 4-5K i sitt tilbud på klokka. Greit å være oppmerksom på...
 
Min erfaring er det motsatte. Priser over de aller billigste på chrono24 er fair value på TS. Dessuten er vel TT kjent for å ha lavere verdi da den gjennomgående er regnet som mindre atraktiv. Det siste spiller egentlig liten rolle, da du ikke skal selge til en gjennomsnitsperson - men én konkret kjøper. Lykke til med salget. :)

På TS er det også en "regel"; hvis uret ikke har hatt service siste 5 år - så trekker mange kjøpere av ca. 4-5K i sitt tilbud på klokka. Greit å være oppmerksom på...

Det spørs kanskje om du regner prisene på chono24 eks eller inkl mva? Chrono24 prisene inkl mva vil jeg si ligger et stykke over den faktiske markedsverdien i Norge.
Jeg er kjent med at en evt servicekostnad trekkes fra "markedsverdien" :) Uret jeg vurderer å selge har hatt service for 3 år siden, så bør nok planlegges en ny service innen de nærmeste par årene. Regner derfor med at dette ikke vil være et moment her.
 
Det kommer når man legger en klokke ut for salg. Enkelte pruter via manglende nylig service og ønsker å gi 4-5K mindre med det som årsak. :)

Det er lov å prøve seg, er vel moralen her. Helt OK for meg med et slikt "stunt". :)
 
Redigert:
Uten moms, seff. :) Pris med moms blir altfor høy, ja.

Da er jeg ganske enig med deg i henhold til at chrono24 speiler markedsprisen til en viss grad. Det hele beror jo på om det finnes kjøpere..

Ang diskusjonen om at servicekostnad trekkes fra markedsverdien, så er jeg dels enig:
Jeg opplever at ur som har manglende/gammel servicehistorikk allerede ligger 3-5k under markedspris, så det er jo ganske skjeldent at dette er et argument ved prutting...

Noen her som synes 42k høres ut som en fornuftig pris?
 
Vurderer å legget ett av mine ur ut for salg, men veldig usikker på markedsverdi/hva jeg bør annonsere det for..
..........
Lenge siden jeg har sett tilsvarende ute. Eneste gmt som ligger på finn nå er 16710 fra 90 tallet til rundt 40, og en annen gammel gmt med jubilee lenke til rundt 40. Tror nok disse er litt overpriset.

Hva vil være riktig pris å forvente på TS?

Min erfaring er at chrono24 stemmer lite overens med markedspris på TS og spesiellt på finn.no, og da særlig for Rolex.

Noen andre som har en formening om fornuftig prising av dette uret på TS?

Det spørs kanskje om du regner prisene på chono24 eks eller inkl mva? Chrono24 prisene inkl mva vil jeg si ligger et stykke over den faktiske markedsverdien i Norge.
Jeg er kjent med at en evt servicekostnad trekkes fra "markedsverdien" :) Uret jeg vurderer å selge har hatt service for 3 år siden, så bør nok planlegges en ny service innen de nærmeste par årene. Regner derfor med at dette ikke vil være et moment her.

Da er jeg ganske enig med deg i henhold til at chrono24 speiler markedsprisen til en viss grad. Det hele beror jo på om det finnes kjøpere..

Ang diskusjonen om at servicekostnad trekkes fra markedsverdien, så er jeg dels enig:
Jeg opplever at ur som har manglende/gammel servicehistorikk allerede ligger 3-5k under markedspris, så det er jo ganske skjeldent at dette er et argument ved prutting...

Noen her som synes 42k høres ut som en fornuftig pris?

Det syns jeg høres veldig lite ut. Har solgt en ukomplett stål gmt 2001 med hull i lugs for 33k. Den hadde behov av service. Ligger tt gmt og sub fra samme år nogelunde likt i bruktverdi?

Det høres ut som om du har mer enn gode nok tanker om pris til å kunne legge ut uret for salg med en pris i samsvar med det DU forventer. Så får du jo se om det er noen som biter på.. :)

Selv ville jeg betalt betraktelig mer for en 16710 i stål enn det nevnte uret i two-tone.
 
Bruk watchrecon og søk de største internasjonale forumene i stedet. Chrono24 er vel stort sett bruktbutikker som ligger høyt i pris.
 
Redigert:
Nå har uret lagt ute en ukes tid med stor respons. Vil si at de som mente verdien lå rett rundt 30 tallet tok helt feil :)

Så bra. :) Det var vel egentlig bare ett konkret tips på 33K fra en bruker, så mange meninger rundt 30 tallet var det vel ikke. ;) Stor respons er flott - men leder ikke til salg rent direkte. Hvis du fikk 45K slik annonsen på Finn indikerer, så grattis. :)
 
Er jo hyggelig om dette uret gikk til en hyggelig pris for selger, men det er en kjent sak at Rolex TT ikke er så populære som SS modellene uansett hva man måtte mene om dette. Og prisen disse omsettes for gjenspeiler dette.
 
Det var vel fler som indikerte at markedsprisen lå lavere enn 16710, og den ligger jo på 30-35k. Uansett, fikk 7 bud på uret mellom 38.5 - 41k. Ble solgt for 41.000kr.

Solgte en Sub TT for et halvt års tid siden. Den gikk også for rundt 40, og den var ukomplett. Tror det er noen der ute som elsker TT (som meg selv) og da betaler man gjerne :)
 
Det er feil at TT går lavere enn stål. Men i forhold til nypris, så faller de mer i prosent enn stål. Det er fakta ;)