Von Doren Uræd

Medlem
29. jan. 2015
Innlegg
487
Denne ble lansert på Kickstarter i dag, synes den ser bra ut og er litt fristet.
Er det noe her som har kastet seg på? Synspunkter rundt merket og modellene?

Uræd-lava.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: morto
Denne ble lansert på Kickstarter i dag, synes den ser bra ut og er litt fristet.
Er det noe her som har kastet seg på? Synspunkter rundt merket og modellene?

Vis vedlegg 178816
Hei,jeg bestilte akkurat.
Har egentlig aldri hatt særlig sansen for Von Doren,synes det har vært mye store ord,mye floskler og ikke spesielt fine klokker men synes denne så såpass bra ut at jeg må prøve.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bullitt
Hei,jeg bestilte akkurat.
Har egentlig aldri hatt særlig sansen for Von Doren,synes det har vært mye store ord,mye floskler og ikke spesielt fine klokker men synes denne så såpass bra ut at jeg må prøve.

Var akkurat slik jeg tenkte også og prisen blir jo fin i forhold til retail.
 
Synes fremdeles 6990 kan være verdt risikoen så får andre fordype seg i prispolitikken hvis de har interesse av det. Å disse noe klarer selv et barn så det kan jeg finne andre steder enn på dette respektable foraet, jeg er ute etter konstruktive/saklige argumenter og synspunkter. Det er jo nettopp fordi jeg er skeptisk til microbrands og nye ting på markedet at jeg opprettet denne tråden ;)
 
Basert på kjente kostpriser på tilsvarende (eller sannsynligvis endel bedre) sveitsiskproduserte Chr. Ward-klokker så er 14k alldeles for meget for denne VDen. Selv til 6990,- er den dyr for en microbrand-klokke med helt generiske spesifikasjoner. Vil anta at innprisen neppe er mer enn 2k, så her er det noen som får foret jakka i dag... Har vel en netto på over millionen allerede
 
Basert på kjente kostpriser på tilsvarende (eller sannsynligvis endel bedre) sveitsiskproduserte Chr. Ward-klokker så er 14k alldeles for meget for denne VDen. Selv til 6990,- er den dyr for en microbrand-klokke med helt generiske spesifikasjoner. Vil anta at innprisen neppe er mer enn 2k, så her er det noen som får foret jakka i dag... Har vel en netto på over millionen allerede

Takk for bra innspill! Ja, som ellers i bransjen er det nok en veldig bra avanse (og kanskje større enn vanlig i dette tilfellet). Det som trigger meg her er designet og historien bak og når noen tør å satse synes jeg det er gøy hvis prosjektet lykkes økonomisk også.
 
  • Liker
Reaksjoner: morto
Har bestilt med norsk dag, farge velges senere, men blir nok green sea. Følger med reim og lenke med quick release springbars,
verket er STP 4-13, safir på glass og bezel, skrudd krone og for meg er 40mm sweetspot på størrelse.
 
  • Liker
Reaksjoner: morto
Synes den ser helt rå ut jeg!

Minuspoeng for pris og at endlinks ikke følger kassa.

Ps. Sinnsykt kult at nordmenn satser på klokker. Morsomt å se et norsk klokkemerke lykkes. Dette heier vi på, istedet for å sammenligne merket med Invicta!
 
Synes den ser helt rå ut jeg!

Minuspoeng for pris og at endlinks ikke følger kassa.

Ps. Sinnsykt kult at nordmenn satser på klokker. Morsomt å se et norsk klokkemerke lykkes. Dette heier vi på, istedet for å sammenligne merket med Invicta!

Enig med deg! Lenken kommer med fitted endlinks, men det var ikke klart når bildene ble lagt ut.
 
  • Liker
Reaksjoner: morto og HR_
Jeg syns denne er fin, jeg. Om jeg vil betale for den er noe litt annet, men designmessig er det ikke noe gærnt med den! Veilledende på 14 høres dog sprøtt ut, mye fint i den prisklassen...