Vis oss din vintage tuning fork klokke!

Flott Accutron med 214-verk. Samme som i min. Din er også fra 1964 (M4 på baklokket betyr 64 på Bulova-språk. N er 70-tallet). Jeg kontaktet først de i USA, men de ville ikke ta imot klokker fra utlandet, så jeg endte opp med å sende min til Bulgaria, av alle steder. Der bor det en kar som heter Ludmil Balevski. Han er halvt canadisk, men bor nå i Bulgaria. Han jobbet for Bulova før, og fikser klokker fra hele verden nå. Betalte $253 for å få i gang min, det inkluderte nye spoler, service av verket, batteri og shipping tilbake. Kontakt han gjerne på lbalev@hotmail.com

C8B9601F-A740-4F2B-B095-EE207D31FCE1.jpeg
DEEC903D-77F9-44D3-8ABE-DD328F780400.jpeg
BBFF02AE-9A79-4894-B640-88A0D676802C.jpeg
@powker , sjekk med Urmaker Sindsen. Han har både kunnskap og deler til stemmegaffelur. https://www.urmakersindsen.no/nettbutikk
Har også god erfaring me Electric watches, man da må klokka ut av landet.
Min trio:

Tre stk NOS til halvårlig test 😄.
Eterna Sonic og Movado Zenith. Basis kaliber Eta-Esa 9162 (stemmegaffel), produsert i perioden 1970-75
Veldig kule klokker. Likte spesielt den midterste! Nesten som en Defy fra samme periode, men med mer pompøs Bezel :D Når du skriver testing, betyr det å trykke inn kronen eller tester du dem ved å sette inn batteri? Jeg har to stemmegaffelklokker, og på den ene stopper urverket i kroneposisjon 1, mens den andre får kun en annen tone på summingen, så jeg lar den bare gå kontinuerlig også når jeg ikke bruker den.

• Liker
Reaksjoner: Eternamaniac