Vis oss din tysker! En tråd for de tilgjengelige tyske merkene...

Det eneste jeg ikke liker med denne er at bezelen går feil vei. Ellers et helt fantastisk ur, og mye for pengene sammenliknet med det meste annet.



Denne Junghansen "Max Bill" fortjener mer armtid enn den får.

P1190771.jpg


En Sinn EZM3 som ikke er i samlingen lenger:

PC170417.jpg
 
Fikk min tysker i dag. Klokka jeg har sikla etter leeenge!
vo8MVgV.jpg

Dog kun på lærreim, så nå må jeg ut å handle silikonrem. Hvis noen har liggende ei ekstra silikonrem til Sinn med sort deployment clasp de ikke trenger så er jeg interessert! Farge på reima er ikke så nøye.
 
Ingen som har Laco her? :) Har tittet på fliegere lenge, og egentlig (endelig) bestemt meg for Laco. Noen som har erfaringer? Noen som vil selge kanskje? :D :rolleyes:

861690_Aachen_slide06.jpg

Absolutt lekre klokker, men de mistet meg litt ift feks Stowa, når de begynte å benytte Miyota i stedet for ETA på mange av modellene sine. Ikke at det nødvendigvis er noe dårligere, men er liksom ikke samme svung. Jåleri fra min side :confused:
 
Absolutt lekre klokker, men de mistet meg litt ift feks Stowa, når de begynte å benytte Miyota i stedet for ETA på mange av modellene sine. Ikke at det nødvendigvis er noe dårligere, men er liksom ikke samme svung. Jåleri fra min side :confused:

Kan si meg enig, og ville jo helst hatt en Stowa, men da er det ikke "billig" flieger lenger i mine øyne ;)
 
Kan si meg enig, og ville jo helst hatt en Stowa, men da er det ikke "billig" flieger lenger i mine øyne ;)
Nei, der har du helt rett. De har fader meg pumpa opp prisen godt de siste årene. Archimede har fulgt etter ser jeg, dog ikke like voldsomt.
Kun Steinhart igjen da, som opprettholder et lavere prisnivå. Dog uten historikken til Stowa og Laco, men hvis det er Fliegerlooken med sveitsisk innmat du er på jakt etter så...;)
 
Nei, der har du helt rett. De har fader meg pumpa opp prisen godt de siste årene. Archimede har fulgt etter ser jeg, dog ikke like voldsomt.
Kun Steinhart igjen da, som opprettholder et lavere prisnivå. Dog uten historikken til Stowa og Laco, men hvis det er Fliegerlooken med sveitsisk innmat du er på jakt etter så...;)

Eneste problemet jeg har med Steinhart er at de ikke har lume i alle tallene/strekene på skiva. Jeg er litt sær kanskje :rolleyes:
 
Eneste problemet jeg har med Steinhart er at de ikke har lume i alle tallene/strekene på skiva. Jeg er litt sær kanskje :rolleyes:
Huh? Stemmer det da? jeg hadde en Premium Flieger, den mener jeg vitterlig hadde lume på absolutt alt på skiva. Blå lume faktisk. Utrolig fin klokke, men jeg har skjønt at dato er noe jeg MÅ ha på klokker.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bears
IMG_0167.JPG
Junghans helgull quarts blir vel aldri helt feil! Eller ... jo. :)
 
Redigert: