Vis oss din tysker! En tråd for de tilgjengelige tyske merkene...

Medlem
21. mars 2016
Innlegg
75
Sted
Oslo
Ser at det er mange spennende tyske merker der ute som kanskje ikke får den kudosen eller oppmerksomheten de fortjener blant Rolex og Omega fetishen her inne...
Jeg vet at Nomos har sin egen tråd, men tenkte at man her kunne delt litt bilder og fortalte om sine opplevelser med merker som Stowa, Steinhart, Junghans, Union Glashütte, Sinn etc....

Noen spennende ur her: http://gearpatrol.com/2011/12/15/timekeeping-a-guide-to-german-watches/

har ingen tysker selv, men har meget lyst på en av disse.....






kjør på med deres tysker...
 
Herlig tråd. Har en Stowa flieger uten logo. Ingen bilder i dag, da kona tok den med til..... Tyskland.
 
Her er et par bilder av min GO...

DSC00715.JPG

GO-2012-01-20.jpg
 
Jeg ryddet tidligere i år opp i klokkesamlingen og solgte unna alt, deriblant en Damasko DA44, da jeg hadde bestemt meg for å gå for en grail. Etter å ha tenkt meg om endret jeg mening om grailen. Kjente deretter at jeg savnet å eie en Damasko. Jeg er egentlig en toolwatch-guy. Så i går kom følgende pakke fra fabrikk.

Det er en DA46 med rød sekundviser istedet for standard gul. Damasko tilbyr nå faktisk at man selv kan velge farge på sekundviseren på klokka, samt prikken på Bezelen. Jeg er storfornøyd og glad for å ha Damasko igjen.
 
Sin har for all del en lenger tråd som lever og bumpes til tider:
http://www.tidssonen.no/forum/threads/sinn-spezialuhren.11027/
Her er min 104, kjøpt røfft brukt og forventer at den fortsetter sitt liv slikt.
Den klær det i hvert fall godt mener jeg.

Oppdaget / lærte meg at dette er et pilotur basert på bezel som går moturs og dreies begge veier til forskjell fra dykkerur.
DSC_1161-01.jpeg
 
Det var to alternativer for Bezel enten 1-12 for å ha en alternativ tidssone (sikkert mer riktig på et pilotur) eller minuttskalaen. Jeg foretrakk minuttskalaen da jeg ofte bruker bezel'en til å ta tiden på ymse, matlaging etc.

Edit: Ser nå at Westmouth lurte på Sinn uret to poster før, men samme funksjonalitet gjelder vel der og.