Vis oss din Seiko!

Dobbel Seiko i husstanden i dag. LM og 6105 som er ny for dagen. En modell jeg har ønsket meg i årevis! Tusen takk til @seikoskar for hjelp og støtte!
861255ED-5BE1-4CAF-8629-E97CD27C2C42.jpeg
 
Min far fant denne på 10-15 m dyp under et dykk tilbake på 80-tallet. Den ble brukt aktivt ved hvert dykk frem til den stoppet, og ble liggende frem til i fjor. Tok den med til urmaker for å sjekke status, og etter et kjapt batteribytte og trykktest var den klar igjen :cool:
A0AC1380-E03F-4926-B45B-86073B4D20AF.jpeg


Interessert hvis noen skulle ha en Z199 lenke eller lignende!
 
Denne Sumoen her må vl være den desidert Styggeste Seikon som har blitt lagd i dette århundre . Svart kasse gull krone lilla bezel blå skive og gule visere . dette må vel ha blitt designet i bakfylla
20200530_125833.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: mr.quick og netrom71
Har denne LM'n "bølgete"visere?
Det har den. Ikke så lett å få fram med iPhone, men det er nydelige bølgemønstre på viserne ja. Superflott klokke som det ikke er såååå mange igjen av grunnet noen utfordringer med dag og datohjulet. Datohjulet på denne mest sannsynlig byttet.
 
Denne kan være så gammel at den har metall i hjulet. Jeg mener jeg solgte min på Tidssonen så da finnes det i allefall to :)
Så gøy! Var ikke klar over at de tidligere kom med metall. Trodde alle hadde plast. Det kan meget vel være den du har hatt. Det fulgte med original LM-mesh som på ditt bilde. Jeg digger altså den klokka. Så takk for at du solgte den :).