Vis oss din Seiko!

5DA5F4BE-6B93-4581-B716-6D041DC16569.jpeg
 
Jeg har fått ut fingern og handlet meg en SKX. De har liksom alltid vært mange,og billige rundt omkring, så jeg har hatt blikket vendt andre veier. Men til slutt dro jeg kortet og handlet en SKX009.

Jeg hadde lyst på en J modell siden alle andre seikoer i mitt eie er Japanprodusert. Og fordi 21jewels er tøft. Jeg har ingen tro på at deN er bedre enn en K fra Malaysia.

Førsteinntrykket er at denne har de vært heldige med . Bezelen treffer rett på, eller rett mellom markørene. Rehaut liner opp 100% på markørene.

Når den i tillegg viser skikkelig bra resultater på Weichi timeren med snitt i seks posisjoner på +3,6 sekunder og avvik på 6 sek, må man si at dette var veldig bra.

Krona derimot er den dårligste jeg har kjent. Det virker som om gjengene er skåret med grus og de ikke har kostet etter seg. Teksten på baksiden er også mystisk dårlig. Og hadde jeg ikke kjøpt den ny, ville jeg spurt på klokkeriet om det var fake

Min kom på den horrible plastreima som er demontert og arkivert. Jeg har en annonse for å kjøpe lenka, så hvis noen har en skranglete jubilee er det bare å fyre av en pm.

Alt i alt er SKX så bra som man alltid har hørt.

1A5D49C0-96CB-4EBA-8DB3-2C58C6E95856.jpeg


Lars Birger
 
Grattis! Hvis du synes SKX-kronene er ille, burde du prøve en Vostok! Mulig du har fått en mandagsutgave da, kanskje det er verdt å få den trykktestet før du dykker 200m ned, i fall den ikke er helt tett.
 
  • Liker
Reaksjoner: Larsnie