Konfirmasjonsklokka - En 1998-modell seiko V657-9010. Denne har fått mye juling og kjærlighet opp gjennom, og fremstår i dag som en ripete sak med kronografvisere ute av posisjon etc. Servet den i en del år, men har tilbragt de siste årene i skapet med flatt batteri. Nå følte jeg for å begynne med klokke igjen, noe som resulterte i at jeg venter en Seiko SRPB99K1 på døra i løpet av få timer.
Har ikke vært aktiv her siden jeg skulle kjøpe en klokke til førstegangstjenesten. Valget ble SKX009 for andre gang, og jeg er strålende fornøyd. Brukte klokka hver dag i hele førstegangstjensten, noe den har tålt bra! Den holder fortsatt tiden godt. Noen skrammer har den fått, men det er bare sjarmerende Min første 009 brukes av pappa, som også er strålende fornøyd. Untitled by Willy Saxhaug, on Flickr
Legger ved et bilde av den ferskeste i samlinga. Untitled by Willy Saxhaug, on Flickr
Her er nyanskaffelsen. Faktisk den «ordentligste» klokka jeg noen gang har hatt. Og den mest kostbare.
Som skrevet i introduksjonen, jeg er ikke skikkelig entusiast, men var på utkikk etter et verktøy. Og etter timer og dager på leting ble det forelskelse og klaff her. Nå skal den ligge i boksen og være «mint» frem til midnatt. Hvis det viser seg at svartefredagen har noe å tilby prismessig, så er jeg ikke mer knyttet til den enn at jeg bytter den inn i en tvillingbror.