Vis oss din Seiko!

Digger denne altså - selv om det ikke er noen dykkerklokke.
Slike klokker trives i selskap med mitt sjakkbrett og gitaren :)

169310
169311
 
@Raymond75 Dette er muligens den eneste 7002 som ikke er enten moddet i hjel eller på linje med hva din var før du startet prosjektet.

Jeg har sett etter en i ok original stand, men konkludert med at det ikke akkurat flommer av dem.

Tommel opp for resultatet.

Lars Birger
 
  • Liker
Reaksjoner: Raymond75
@Raymond75 Dette er muligens den eneste 7002 som ikke er enten moddet i hjel eller på linje med hva din var før du startet prosjektet.

Jeg har sett etter en i ok original stand, men konkludert med at det ikke akkurat flommer av dem.

Tommel opp for resultatet.

Lars Birger

Tusen takk skal du ha! :)
 
Konfirmasjonsklokka - En 1998-modell seiko V657-9010. Denne har fått mye juling og kjærlighet opp gjennom, og fremstår i dag som en ripete sak med kronografvisere ute av posisjon etc. Servet den i en del år, men har tilbragt de siste årene i skapet med flatt batteri. Nå følte jeg for å begynne med klokke igjen, noe som resulterte i at jeg venter en Seiko SRPB99K1 på døra i løpet av få timer.
B138FDF0-AFFA-44CC-928D-E55D0FA1E54A.jpeg
 
Har ikke vært aktiv her siden jeg skulle kjøpe en klokke til førstegangstjenesten. Valget ble SKX009 for andre gang, og jeg er strålende fornøyd. Brukte klokka hver dag i hele førstegangstjensten, noe den har tålt bra! Den holder fortsatt tiden godt. Noen skrammer har den fått, men det er bare sjarmerende :D Min første 009 brukes av pappa, som også er strålende fornøyd.
Untitled by Willy Saxhaug, on Flickr
Legger ved et bilde av den ferskeste i samlinga.
Untitled by Willy Saxhaug, on Flickr
 
Her er nyanskaffelsen. Faktisk den «ordentligste» klokka jeg noen gang har hatt. Og den mest kostbare.
Som skrevet i introduksjonen, jeg er ikke skikkelig entusiast, men var på utkikk etter et verktøy. Og etter timer og dager på leting ble det forelskelse og klaff her. Nå skal den ligge i boksen og være «mint» frem til midnatt. Hvis det viser seg at svartefredagen har noe å tilby prismessig, så er jeg ikke mer knyttet til den enn at jeg bytter den inn i en tvillingbror.
42A54017-22EB-4026-96AA-11153A413807.jpeg