Vis oss din Seiko!

En jeg jobber med hadde på seg denne søte lille seikoen idag :)
Rakk ikke å prate så mye med hun, men hun hadde fått den i bursdagsgave for mange år siden :)
Noen som vet noe om den? :) fikk lyst til å kjøpe en sånn til samboeren min :)

Hei, for å identifisere klokka bør du se på baksiden for å få serienummer og quartzkaliber. Jeg gjetter på 3E52 fra slutten av 80-tallet. De kan nok være meget vanskelige å finne.

Om hun kan ha automatic, så kan du se på SKX013 på 38mm eller SUG089 på 34mm.

PS - hviken klokke på bilde er riktig, og hviken går 3 min. feil? :)

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
SBBN013, SBDX011 (1000m diver) fikk seg en skikkelig test.De fungerte perfekt på 3,000m. :D

SBBN013
3284m sekund viser stoppet
5933m Glasset knuste
SBDX011
4299m sekund viser stoppet
4804m Glasset knuste
Sikkerhetsfaktor på 3 og 4 må jo sies å være innenfor :p
Seiko slutter aldri å overraske, og jeg kjenner at en MM er noe jeg må vurdere etter hvert :)
Takk som deler!

• Liker
Reaksjoner: Jon Ali
Marinemasteren har vært på slankekur og fått skiftet til gummirem istedet for lenke, og det forsvant jammen en god del vekt fra klokken. Føltes skikkelig lett ut på armen nå etter to måneders kontinuerlig lenkebruk. Denne blir nok på en stund :D

19122857656_f1acfdce09_b.jpg

Nyeste tilskuddet i Seiko familien min kom i dag :) SRP655 Special Edition, som er 50mm liten. Gleder meg til å ha den med på sin første tur til sørlige strøk allerede neste uke, hvor jeg håper å få et par gullshots av den i sitt rette element.
Mye mulig dette er min tøffeste noensinne!

Med dette tilskuddet er nå 4/8, altså halvparten, av mine klokker en Seiko. Kan ikke si at det er noe som plager meg! 3 av 4 er mekaniske, og er morsomt å ha en Kinetic også. Legger ved fullstendig familiebilde for ordens skyld:

Seiko 7A28-7039 produsert i desember 1982 som også er mitt fødselsår og måned. Joda, den er quartz, men til gjengjeld er den den første analoge quartz kronografen som ble produsert. Den holder tiden godt også. Ca +5 sek pr 8 uker er ikke ille på en 32,5 år gammel klokke.