Vis oss din Seiko!

wow!! proof-proof. Ekte JDM fra 1969.
Disse er ikke lette å få tak i, hvertfall ikke i den tilstanden.
Gratulerer. Kjenner jeg er litt misunnelig. Fikk du med lenke også?
Nei, lenken var borte. Litt synd men liker den bedre paa reim. Betalte ca 2000 Nok for den, er vel greit ogsaa uten? Foroevrig er den fra juni 69, saa vidt jeg vet begynte produksjonen i mai, saa dette ser ut tilaa vaere et virkelig tidlig eks.
 
Veldig bra pris. Et kupp! Lenka er bare en kuriositet egentlig og bare noe rask man har liggende i skuffen. Men greit å ha ved videresalg. H-link er lett å få tak i nytt,på eBay.
 
Noen her inne som har eller har hatt nye turtle og kunne fortalt hvordan kvaliteten på disse føles kontra skx?
 
Noen her inne som har eller har hatt nye turtle og kunne fortalt hvordan kvaliteten på disse føles kontra skx?

Har ikke gjort det, men gleder meg til å prøve. Føler meg sikker på at jeg skal ha den blå (SRP773), men venter til jeg får prøvd den først. Koser meg med denne så lenge, for den blir vel snart nedprioritert ;)

 
Jeg har lenge hatt lyst å prøve en Seiko Blue Sumo og i helgen kom en SBSC033 i posten. Førsteinntrykket er veldig positivt, deilig blåfarge på skive og bezel, samt helt rå lume som lades fort og holder lenge. Jeg var litt skeptisk til en lug avstand på 20mm på en klokke som bærer såpass stort, men dette har så langt ikke vært noe problem for meg. Tror dette blir en fin beater. :)
FullSizeRender.jpg
 
Noen her inne som har eller har hatt nye turtle og kunne fortalt hvordan kvaliteten på disse føles kontra skx?
Har lest endel rewiev på de nye turtle og de får uhemmet skryt både for utforming av kasse, hvordan kassen ligger på armen , i forhold til urverk som har hack and wind og til og med reim og lenke får skryt. Ny gummiblanding i reima som gjør den myk og komfortable og lenka skal visstnok være endel over Skx l opplevd kvalitet. Tror nok som tuba-tom at jeg vil gå for srp773 :) så gjenstår det bare og se om den faktisk er like bra som Skx :p
 
  • Liker
Reaksjoner: TubaTom
Veldig bra pris. Et kupp! Lenka er bare en kuriositet egentlig og bare noe rask man har liggende i skuffen. Men greit å ha ved videresalg. H-link er lett å få tak i nytt,på eBay.

Er desverre ikke H-link originalt paa denne, men en helt egen 5 Sports lenke som ser helt umulig ut aa finne :( Den helt til hoeyre.

 
Redigert:
Ble en baby tuna på meg idag også. Var på tur i tbg idag og der var jeg og min bedre halvdel innom obligatoriske urmakere og tittet. Var innom flere bl.a Mestergull som hadde kr 1300 i avslag på BT , så jeg gikk etterpå og siklet litt og lurte på om jeg skulle slå til. Vi gikk så innom nok en urmaker og tittet litt mer på bl a baby tuna og når jeg nevnte prisforskjellen hos dem og Mestergull så sa han at det det kunne han matche... Jeg skulle jo ikke handle siden jeg venter på srp773, men så sa fruen at denne kunne jeg jo få i bursdagsgave. Så da ble det sånn under forutsetning at den ikke skulle åpnes før bursdagen i begynnelsen av April. Tror den blir en perfekt strandklokke i syden til sommeren :p Så dessverre ingen bilder ennå. Men det blir min første Seiko sålangt og da har jeg jo dobbel klokkeglede og se frem i mot, både srp773 og Baby Tuna ( som er langt ifra en baby i størrelse hehe)
 
Skaffet meg en blodstrøken 6309-729A for en tid tilbake. Klokka er het konge, den, men jeg har brukt så lang tid på å finne den at jeg ikke tør bruke den skikkelig i frykt av at den skal få seg en ripe :))
Plutselig dukket det opp en litt styggere utgave (men fortsatt 100% orginal), så da klinket jeg til. (er jo ikke akurat hver dag disse dukker opp! ) 860 kroner betalte jeg for den, så ca en fjerdedel av hva jeg gav for den strøkne. Tenker freshe opp viserene og relume...kanskje...

Litt artig er at de er begge fra mai-1987 med bare 232 serienummer mellom seg.

seiko%206309-729A%201.jpg
 
Skaffet meg en blodstrøken 6309-729A for en tid tilbake. Klokka er het konge, den, men jeg har brukt så lang tid på å finne den at jeg ikke tør bruke den skikkelig i frykt av at den skal få seg en ripe :))
Plutselig dukket det opp en litt styggere utgave (men fortsatt 100% orginal), så da klinket jeg til. (er jo ikke akurat hver dag disse dukker opp! ) 860 kroner betalte jeg for den, så ca en fjerdedel av hva jeg gav for den strøkne. Tenker freshe opp viserene og relume...kanskje...

Litt artig er at de er begge fra mai-1987 med bare 232 serienummer mellom seg.

seiko%206309-729A%201.jpg
Kult de er så tett i serienummer da :) De var fryktelig flotte i hvert fall, så grattis med de!
 
  • Liker
Reaksjoner: wreckmaster