Vis oss din Seiko!

Legger ut noen bilder av min oppdaterte Seikosamling!:D

DSC_0268.jpg


DSC_0267-1.jpg


DSC_0269-1.jpg
 
På tide å finne ut hvordan man laster opp bilder, kanskje?


IMG_7932.jpg


Et kjapt bilde jeg tok litt tidligere. Klokken ligger og venter på meg hos urmakeren etter et opphold på spa..
 
Så vidt jeg vet er alt originalt (med unntak av lenken den kom på, det var en skikkelig kjip en). Hvor bra stand den var i kan diskuteres.. Den gikk litt under et minutt for fort i døgnet, så jeg tok den til urmakeren og lurte på om den kunne justeres. Han så på den og sa at det var et mirakel at den fortsatt gikk, det hadde nok ikke vært utført service på den før og verket var fullt av jernspon.. Jeg spanderte en service på den og nå skulle alt være i orden.
 
Så vidt jeg vet er alt originalt (med unntak av lenken den kom på, det var en skikkelig kjip en). Hvor bra stand den var i kan diskuteres.. Den gikk litt under et minutt for fort i døgnet, så jeg tok den til urmakeren og lurte på om den kunne justeres. Han så på den og sa at det var et mirakel at den fortsatt gikk, det hadde nok ikke vært utført service på den før og verket var fullt av jernspon.. Jeg spanderte en service på den og nå skulle alt være i orden.

Kult at den har vært urørt da, og ikke minst at den funker fint igjen nå etter service. En masse av disse blir jo utstyrt med dårlige aftermarket deler særlig i Filipinene, og solgt på bukta. Så ikke værst og finne en helt orginal. Ligger fra tid til annen originale NOS fishbone lenker ute på scwf (seikoandcitizenwatchforum.com) sett flere der i allefall.
Personlig er akkurat fishbone lenken som er orginal til disse det eneste jeg ikke liker på bullhead, men det er bare meg da:eek: