Vis oss din Seiko!

Redigert:
4e93fde2.jpg
[/IMG]

Så at ingen andre hadde lagt ut denne modellen :) SKX171K
 
Hallo!

Plutselig fant jeg ut at jeg ikke hadde noen mekanisk Seiko lenger.. Det går jo ikke an, så da bestemte jeg meg for å skaffe meg en SKX009. Har før eid en SKX007 som jeg solgte. Angret litt på det, så da var valget lett:)

Har faktisk tenkt å bruke denne klokken når jeg bader og snorkler i sommer (1 uke igjen til sommerferie!!), har jo en Omega Seamaster Pro som jeg vet ville tåle dette meget bra (skal tross alt ikke ned på 300m). Men for meg er Omegaen en dyr klokke som jeg passer godt på og rett og slett ikke tør å bruke i sjøvann...

Bestemte meg for å gå for den litt dyrere Japansk-produserte SKX009J modellen. Selv om den etter hva jeg leser på interwebben er nøyaktig den samme klokken som den Koreansk-produserte (SKX009K). Eneste forskjellen er såvidt jeg vet at det står " 21 Jewels" og "Made in Japan" på skiven. Men er man begynnende klokkenerd så er jo det en ENORM forskjell:D

Leste forresten en plass at noen mener kvalitetskontrollen er bedre på de Japansk-produserte, men det var visst omstridt:confused:

Her er noen kjappe bilder!

P7098400.jpg

P7098403.jpg

P7098404.jpg


Viva Tidssonen-Nato!:D
P7098407.jpg
 
Jeg har 5 seikoer, men bare bilder av de tre nyeste anskaffelsene(samme bilder som i egen utboxingstråd):
Seiko superiour
009-3.jpg

011-3.jpg


Jeg har hele tre seiko 5 varianter, de koster mindre enn drosje hjem fra byn, dette er dog den fineste og største:
016-1.jpg


Så en obligatorisk orange monster, vedder på att halve sonen har en slik:
007-9.jpg
 
Seiko SARB033

Av en eller annen grunn solgte jeg min Seiko Alpinist. Etter å ha kikket litt på andre modeller i SARB serien dukket det plutselig opp en på Kjøp/salg sidene her som jeg slo til på, nemlig en Seiko SARB033 som jeg hentet i posten i dag:

4910BA4B-B33E-4B9B-850C-7BE3CA214740-394-00000034695EE3B3.jpg

C6D3E734-B65D-44EF-B99F-F7394C1DCFF3-394-000000345E1AC630.jpg


Klokken gir et godt førsteinntrykk, typisk solid Seiko kvalitet!:)

Case Bracelet: SS
Dial: Black
Crystal: Sapphire
See-through back: Hardlex
Diameter: 38 mm (without the crown)
Max wrist size 17.5cm(6.9inch)
Thickness: 11.2 mm
Weight: 136g
Movement: 6R15 23J Automatic (with Hand winding and Hack function)
Accuracy: +25/-15 sec/day
Power reserve: 50 Hour
10 ATM water resistance
 
Hadde en SKX009 som fikk en triplegrip bezel og kermit bezelinsert. Men den ble solgt, og har vel blitt solgt videre igjen innenfor TS.
Men jeg savner den litt, og savner ihvertfall wjean super oyster lenka.

Så her om dagen fikk jeg en ny Seiko, SKX007.

Mesh:
seiko-27-11-12.png


Med Yobokies' BOR-lenke:
seiko-22-11-12.png


Sitter for tiden og kikker på nye bezelinserts og andre småmods, så får vi se hva det blir til slutt :)

Frister med en vintage seikodykker og, men det er litt ymse hva man finner der ute - ihvertfall hvis man vil ha helt original.
 
Hadde en SKX009 som fikk en triplegrip bezel og kermit bezelinsert. Men den ble solgt, og har vel blitt solgt videre igjen innenfor TS.
Men jeg savner den litt, og savner ihvertfall wjean super oyster lenka..

Æ savner den og ....
Mener den er hos Eirik ... eller er det Jonasb? Ja en av unggutta er det ;)

Hadde boenna og en Sumo på besøk, føler at Sporken (til Morpheus) er savnet med.

Her må det inn noko japansk om kort
 
Unboxa i dag, men her er det bare å få den ut og frem.

image-9.jpg


Må si det er meget uvant med den snudde reima, ser ikke bortbfra at jeg må snu tilbake.