Vis oss din Seiko!

Har også en PADI på veg, flere som slo til på salget på CW i helgen? :)

Noen som har anbefalinger på nye reimer? tenker på på nato og skinn, (blir lenke fra strapcode etterhvert)
 
Se min Seiko den er blank som sola....

IMG_0591.JPG


Lars Birger
 
Hva synes du om størrelsen?

@69variant Jeg synes denne bærer mindre enn størrelsen tilsier. Jeg har ikke målene i hodet. Men sammenlignet med f.eks min sekstitalls-Olma på 34 mm kjennes den mindre ut. Det er ikke noe problem for meg. Jeg har ikke de tykkeste håndleddene, og de er i tillegg knoklete, så mindre klokker sitter ofte pent uten å tippe. Men akkurat denne kunne jeg levd med litt større. Men den er jo elegant når den titter fram under ermet da.

08E2AE97-2ADA-4830-BD5C-18E0B9579D5A.jpeg


Lars Birger
 
73191CA9-5138-428C-A88D-6FD817F1A3A7.jpeg
Her er også et bilde av oppfølgeren 6159. Jeg må innrømme at den fascinerte meg enda mere.
Å se viseren på det førtini år gamle hibeat-verket sveipe foran meg var en helt ubeskrivelig opplevelse.

Jeg ble også fortalt at det viskes i Seiko-kretser om at nettopp denne klokka er nestemann ut til å få sin egen nyutgivelse.

Baselworld kan bli spennende neste år.
 
Det kunne isåfall blitt katastrofalt for lommeboka :( Lurer på hvordan den evt blir sammenlignet med MM300..

Jeg forstår det sånn at den i såfall får et Hibeat-verk lignende det som er i MM1000. Så da snakker vi om en helt annen verden enn MM300. Signalene var også at prisnivået kommer til å bli mye, mye høyere enn på 62MAS-nyutgivelsen.

Men rent designmessig så er 6259 overraskende lik MM300 i måten klokken oppleves på. Det høres kanskje litt teit ut. Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal formulere det.
 
  • Liker
Reaksjoner: sydvester