Vis oss din Seiko!

Ser at den nylige SKX009-tråden min er slettet. Poster derfor den nyankomne her;
IMG_20160722_110103_zpshev9by2m.jpg

SKX009K på blå nato fra straps.no, i påvente av at gummi fra Borealis kommer i posten.
 
Fikk en hyggelig pakke fra CW i dag:) Min første dykker fra Seiko, og det slår meg allerede etter 5 min på armen at jeg kommer til å være like vinglepetter hva angår reimvalg på denne som på min BBB. Vanskelig når det er så mye som passer bra altså :D
NqaqzyY.jpg

FIQX56M.jpg
 
Da var sommerklokke nr.2 av 3 i hus. Seiko Alpinist har vært på ønskelista lenge, men av ulike årsaker så har den blitt dyttet nedover på lista hele tiden. Fy fader for ei klokke. Tror med hånda på hjertet at jeg aldri har vært borti makan til kvalitetsfølelse på et ur i denne prisklassen. Legger ved et detaljbilde (dårlig) som illustrerer detaljnivået. Detaljen dukket opp da jeg brukte en 30x lupe for å studere skiven. Bildet viser de ørsmå lumedotene som hviler i en liten skål av gull, dette klarer jeg ikke å se med det blotte øye.





 
Digger gummiremmen som er med. Smygstolen i stål på den må være den dyreste delen på hele klokka. Fantastisk med gradeslipen i kombinasjon med den nesten AP lignende børstingen og det frostede Seikologoen

Fikk en hyggelig pakke fra CW i dag:) Min første dykker fra Seiko, og det slår meg allerede etter 5 min på armen at jeg kommer til å være like vinglepetter hva angår reimvalg på denne som på min BBB. Vanskelig når det er så mye som passer bra altså :D
NqaqzyY.jpg

FIQX56M.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: HavardH
Da var sommerklokke nr.2 av 3 i hus. Seiko Alpinist har vært på ønskelista lenge, men av ulike årsaker så har den blitt dyttet nedover på lista hele tiden. Fy fader for ei klokke. Tror med hånda på hjertet at jeg aldri har vært borti makan til kvalitetsfølelse på et ur i denne prisklassen. Legger ved et detaljbilde (dårlig) som illustrerer detaljnivået. Detaljen dukket opp da jeg brukte en 30x lupe for å studere skiven. Bildet viser de ørsmå lumedotene som hviler i en liten skål av gull, dette klarer jeg ikke å se med det blotte øye.





Grattis! Til uka får jeg min :D
 
Så dukket det opp et nytt medlem i familien i fra FedEx. Vet at der er mange som synes 2gen. Monster er "støgg" men for mitt vedkommende er det en modell som man kan venne seg til. Ble giret på en slik da jeg så en australsk dykker med dette "monsteret". Endte opp med å bestille en SRP309K1 i fra en dansk nettbutikk, som hentet inn uret i fra Singapore......ja ja. Blir spennende å se hva AS Norge skal ha - foruten de 2.249 som jeg har betalt ifb med bestillingen.

Førsteinntrykket er i alle fall bra, upåklagelig Seiko kvalitet, men lenka er litt vel skranglete - men noe en må forvente til den prisen. Krone er lett å skru ut og dato/ dag og tid er lett å sette. Den ligger godt på håndleddet og vil helt klart bli en ny hverdags-beater på jobb.

Teknisk data:
Urverk: Seiko kaliber 4R36 24J - gangreserve 41 timer - kan trekkes opp foruten automatisk opptrekk
Urkasse: 43mm
Lug: 20mm

20160729_194926.jpg




Seiko%20Monster.jpg


Fargen på skiva minner om den gode gamle Doxa Sub 300, er nok ikke tilfeldig. Hai-tennene er visst ikke
etter alles smak, men gir enkel angivelse av time.
 
I påvente av alpinisten så gjorde jeg litt research rundt hva som fantes av lenker til den. Originallenka fra Seiko passer sikkert perfekt, men koster $150 på nett. Leste flere tråder på wus, men snubla over denne på bukta for en hundrelapp. Ei 'solid end links, solid links with screws' tatt ubrukt av ei Alpha explorer-klone. Vi prøver.. Etter litt *kremt* finjustering av springbars fikk jeg den på. Ikke skranglete, men clasp'en er litt dritt og har Alpha logo, og jeg prøver å overbevise ocd'en om at gaps ikke er så store.. det får duge for nå.. ;)

001A26CC-7397-46BF-B293-5B890CD0B562_zpsnkutpam3.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: pvaagem og netrom71