Vis oss din IWC Pilot

Helt fra jeg så denne på lanseringen har jeg vært forelsket. Trodde vel aldri jeg skulle gå all inn å gå for denne, men sånn ble det nå når de faktisk fikk den inn hos Bjerke nettopp:p Kunne ikke vært mer fornøyd, for helt magisk på alle måter! Går fra sort i lavt lys, til herlig blått fargespill når lyset treffer den. Har et avvik på rett i underkant av 2 sek/24t siden forrige Fredag, så urverket er kraftig forbedret fra tidligere utgaver. At den "bare" er 46mm kontra feks Top Gun utgaven i keramikk på 48mm, gjør det hele mer levlig. Og var godt klar over at Big pilot har enkelte utfordringer mtp bærekomfort, etter å ha eid tre vanlige 5004 og 5009 tidligere. Men det er SÅ verdt det!
2021_1014_20281900-02.jpeg
20211013_203048.jpg
 
Er det noen som fortsatt har en 3706 i klokkeboksen?
I så fall, del gjerne noen bilder :)
 
Har hatt en dragning mot Big Pilot siden prøve i Pisa i noe slikt som 2016. Antakeligvis før, men det var da jeg begynte å interessere meg skikkelig for klokker. Som fly-fascinert var det vanskelig å se vekk, og den enorme kronen med silkemykt trekk, den rene og lettleste skiven samt den sylfrekke røde detaljen på power reserven gjorde meg avstandsforelsket.

Merkelig mange år senere og etter flere prøver har jeg endelig min egen, og jeg er utrolig fornøyd. Gjør seg godt med skinnjakke og skinnhansker, må jeg si.


DDAA119A-D30F-4933-B2DA-85DB194F4765.jpeg
 
Love it! Skulle ønske jeg hadde håndledd med plass til en BP....

+1

Prøver BP 46 hver eneste gang jeg får sjansen, og konstaterer like ofte at den blir for stor. Satser på at BP 43 passer bedre, men det blir ikke helt det samme :unsure: