Vis oss din IWC Ingenieur

Fikk idag min skinnrem til Ingyen fra Jacobstraps. Perfekt fargekombo og dessuten var jeg heldig og fikk kjøpt ei original spenne i sort børstet inox. Det hele e bærre lækkert..
FFBD8386-67B7-4662-857F-CE76180D52B1.jpeg
9C30536D-3A24-4BF0-BEF1-53175AD651D9.jpeg
32A1A958-4D3F-438E-9A1B-3C89FD5E00B2.jpeg
 
Jeg har egentlig aldri vært noe opptatt av Ingenieur før nå. Beklager dumt spørsmål, men har det vært et design skifte her? Jeg synes ikke de modellene jeg ser på IWC sine sider ser "riktige" ut? Eller blir jeg lurt av bildene på mobilen min?

De har endret design og du har helt rett i at de ikke ser "riktige" ut;) Det er vel kanskje smak og behag, men "Genta Ingenieuren" er "riktig" for meg:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Phenix, GJB og EBH
Jeg har egentlig aldri vært noe opptatt av Ingenieur før nå. Beklager dumt spørsmål, men har det vært et design skifte her? Jeg synes ikke de modellene jeg ser på IWC sine sider ser "riktige" ut? Eller blir jeg lurt av bildene på mobilen min?
Det har vært et voldsomt designskifte ja, og ikke til det bedre dessverre.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ban og EBH
De som selges nye i dag er faktisk de som ligner mest på originalen fra 1954. Men jeg er enig i at Genta designet er flott. Men det er altså dagens modell som er mest tro mot originalen.

Modell fra 1954
IWC-Ingenieur-1954.jpg


Dagens modell
Ny modell.jpeg


Av nyere modeller er det nok jubileumsutgaven som denne som ligner aller mest på originalen
Ingenieur.jpg
 
Må si jeg har fått sansen for ingenieur:)

Er i en prosess hvor jeg ser etter et nytt ur. I det siste har jeg sett mye på Omega Planet Ocean og IWC Ingenieur. Har en Tudor Black Bay 36 fra januar som må ut, og ser for meg å legge til 10 000 - 12 000 kr. Havner vel da rundt 30 000 kr som kan handles for.

Vil man kunne få en Ingenieur på lenke for dette?

Har ikke satt meg så godt inn i de ulike referansene så har ikke all verdens av kriterier.
 
  • Liker
Reaksjoner: Suften
Må si jeg har fått sansen for ingenieur:)

Er i en prosess hvor jeg ser etter et nytt ur. I det siste har jeg sett mye på Omega Planet Ocean og IWC Ingenieur. Har en Tudor Black Bay 36 fra januar som må ut, og ser for meg å legge til 10 000 - 12 000 kr. Havner vel da rundt 30 000 kr som kan handles for.

Vil man kunne få en Ingenieur på lenke for dette?

Har ikke satt meg så godt inn i de ulike referansene så har ikke all verdens av kriterier.

Det har vært avertert noen 3227 til ca 30k her det siste året, så svaret på det må være ja. Etter mitt skjønn et røverkjøp for en klassiker. Da får du in-house urverk på kjøpet og det er jo litt stas:)

(Ikke så veldig ofte de dukker opp da og snart vil folk skjønne at disse bør koste mer;) Så løp og kjøp!)