Vis oss din IWC Aquatimer

Lot meg fortelle i dag at Aquatimeren i sin nåværende form er på vei ut. Bjerke får ikke inn flere ihvertfall. Åpner jo for spekulasjoner rundt om det kommer nye modeller neste år.
Kanskje @JørgenO har noen bidrag til spekulasjonene?
 
  • Elsker
Reaksjoner: Chronodiver
Lot meg fortelle i dag at Aquatimeren i sin nåværende form er på vei ut. Bjerke får ikke inn flere ihvertfall. Åpner jo for spekulasjoner rundt om det kommer nye modeller neste år.
Kanskje @JørgenO har noen bidrag til spekulasjonene?
IWC har jo dedikert nyhetene hvert år til en spesiell serie de siste årene så det er vel sannsynlig at det er aquatimeren sin tur snart. Den nåværende modellen begynner vel å bli litt tilårskommen også så det blir spennende. Håper de kommer med inhouse på neste modell.
 
  • Liker
Reaksjoner: Smokeless
Håper det. Eller kanskje ikke, da den nye Pilot-kronografen kom i våres klarte jeg ikke dy meg. Kommer det en AT med litt beskjeden størrelse kan det bli i overkant fristende
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Lot meg fortelle i dag at Aquatimeren i sin nåværende form er på vei ut. Bjerke får ikke inn flere ihvertfall. Åpner jo for spekulasjoner rundt om det kommer nye modeller neste år.
Kanskje @JørgenO har noen bidrag til spekulasjonene?
Min munn er lukket med syv seil:censored:
 
Det velger jeg å tolke positivt;)
"Alle" venter på ny Aquatimer og ny Ingenieur og IWC er veldig klar over det. Begge modellene kommer tilbake, men det er usikkert når. Akkurat det holder de veldig tett til brystet og munnkurv er delt ut. Det er riktig som @GrimReaper skriver at de tradisjonelt har fokusert på en ny familie hvert år. I vanlig syklus skulle Aquatimer vært skiftet ut for noen år siden. Dette har de imidlertid forandret de siste årene. Jeg tror de har opplevd å være for raske med skiftene til at de nye modellene har satt seg og vist sitt potensiale (les Ingy 3239).
 
Det blir spennende å se. Jeg har virkelig fått øynene opp for AT i det siste, selv om jeg mistenker at den er vel stor for mine håndledd. I våres kom jo akkurat den piloten jeg håpet på, så kan vel ikke være like heldig hvert år...
 
Jeg snakket med en igår, som har en av disse, som han fikk bestille da han var på besøk hos IWC. Noen som har noe utvidet kunnskap om den? Den virker jo helt rå!
DC6AF1D7-4DCF-4972-8168-BCB69EC47A76.jpeg
 
Dette er IWC sitt "digitale" PPCurverk stappet inn i nyeste generasjon AT. Str fan av urverket men personlig håper jeg dagens ATkasse ryker snart.
Ikke uenig mht. kasse. Likte svært godt GST-kassen på den ATen jeg hadde, mer rene linjer.
Men jeg gleder meg til å få ta en nærere titt på denne, for den digitale visningen var interessant!
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Ikke uenig mht. kasse. Likte svært godt GST-kassen på den ATen jeg hadde, mer rene linjer.
Men jeg gleder meg til å få ta en nærere titt på denne, for den digitale visningen var interessant!
Helt enig. Du eide den i mine øyne flotteste referansen. Dette digiverket finner en i flere modeller. Mye pent.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Helt enig. Du eide den i mine øyne flotteste referansen. Dette digiverket finner en i flere modeller. Mye pent.
Savner den faktisk. Hadde vært interessant å vite om den er på TS ennå.
Må se hvilke referanser det verket står i da.
 
Redigert:
Jeg er overmoden for å motta inntrykk av en redesignet Aquatimer. Jeg hadde den fineste Aquatimeren på midten av 2000-tallet. Dersom det kommer en ny sprek modell med gummireim så er jeg åpen for at dette kan bli sommerklokken 2022. Får håpe IWC kvesser salgsapparatet, rigger noen gode tilbud, og setter i gang oppsøkende salg.... :mrgreen::cool:
 
Håper de kommer med et vintage design.
Kan ikke fatte og begripe at de sluttet med denne serien. :rolleyes: :unsure:

iwcv4.jpg
Enig - den var veldig kul. Men så vidt jeg husker var den også litt stor 44mm(?) og ikke så veldig vanntett. Gi meg 40 mm og 200 meter.
 
  • Liker
Reaksjoner: Topher