Vis oss din GRAND Seiko!

_20200328_140020.JPG
 
Stod i winderen de dagene. Var derfor jeg stoppet målingen da den skulle stilles til sommertid. Går ofte mange dager mellom hver gang jeg bruker en klokke
Aha - OK. Takk. Greit å vite. Selv så har jeg brukt min GS i 42 strake dager, og fra 1. mars til justeringen av sommertid var nøyaktigheten innen sekundet i den perioden. Justerte til sommertid, og siden 29. mars og frem til i dag går SBGA4007 fortsatt innen sekundet. Det vil si - heldigvis - at nøyaktigheten på 9R65 er mye bedre i normal daglig bruk enn i en winder. Det er jo faktisk ganske betryggende, siden urverket er regulert for slik bruk - og ikke spinne rundt i en winder- :) Jeg er faktisk ganske forbløffet over nøyaktigheten til 9R65-urverket etter litt sammenhengende bruk. De teoretiske pluss/minus 15 sekunder per måned er jo ikke i nærheten... siden den går innen sekundet i realiteten på den samme tidsperioden i normalt bruk. Empiri >> Teori, så GS holder virkelig hva de lover i spesifikasjonene. :)
 
Aha - OK. Takk. Greit å vite. Selv så har jeg brukt min GS i 42 strake dager, og fra 1. mars til justeringen av sommertid var nøyaktigheten innen sekundet i den perioden. Justerte til sommertid, og siden 29. mars og frem til i dag går SBGA4007 fortsatt innen sekundet. Det vil si - heldigvis - at nøyaktigheten på 9R65 er mye bedre i normal daglig bruk enn i en winder. Det er jo faktisk ganske betryggende, siden urverket er regulert for slik bruk - og ikke spinne rundt i en winder- :) Jeg er faktisk ganske forbløffet over nøyaktigheten til 9R65-urverket etter litt sammenhengende bruk. De teoretiske pluss/minus 15 sekunder per måned er jo ikke i nærheten... siden den går innen sekundet i realiteten på den samme tidsperioden i normalt bruk. Empiri >> Teori, så GS holder virkelig hva de lover i spesifikasjonene. :)
Ja det stemmer nok det du skriver. Han sett litt på grafen i OnMyWrist appen i forhold til nøyaktighet de dagene den stod i winder kontra var på hånden. Den går fortere dvs. +3,2 sekunder de dagene den ikke var i bruk, kontra +0,7 sekund når den var på hånden. Den var på hånden i 11 dager av totalt 31 dagers måling. Så etter litt regning kommer jeg frem til at den går +0,16 sek i winder og +0,06 på hånden i snitt. Svært bra begge deler syns jeg :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Aha - OK. Takk. Greit å vite. Selv så har jeg brukt min GS i 42 strake dager, og fra 1. mars til justeringen av sommertid var nøyaktigheten innen sekundet i den perioden. Justerte til sommertid, og siden 29. mars og frem til i dag går SBGA4007 fortsatt innen sekundet. Det vil si - heldigvis - at nøyaktigheten på 9R65 er mye bedre i normal daglig bruk enn i en winder. Det er jo faktisk ganske betryggende, siden urverket er regulert for slik bruk - og ikke spinne rundt i en winder- :) Jeg er faktisk ganske forbløffet over nøyaktigheten til 9R65-urverket etter litt sammenhengende bruk. De teoretiske pluss/minus 15 sekunder per måned er jo ikke i nærheten... siden den går innen sekundet i realiteten på den samme tidsperioden i normalt bruk. Empiri >> Teori, så GS holder virkelig hva de lover i spesifikasjonene. :)
Hei! Har lagt merke til at min klokke speedet opp litt. Hadde ligget 3-4 dager i klokkeboksen (ikke winder) og gikk ca. 5 sek for fort (trakk opp hver dag). Skal nå bruke klokken daglig - så får vi se...