Vis oss din GMT "Root beer"!

Rød

Støttemedlem
Medlem
9. nov. 2011
Innlegg
6.214
Sted
Arendal
Dette har i mange år vært min "drømmeklokke" som aldri dukket opp for salg i Norge. Men en søndag morgen for 18 mnd siden dukket den opp på en salgsside på Facebook. Tror den hadde lagt der 5 minutt da jeg sa; Tar den!
Mener jeg har sett 3-4 stk her inne, pluss en helgull Concorde. Post gjerne bilder av denne herligheten som egentlig, i forskjellige lys, er mer enn en klokke.
@Clint Eastwood, @Tom Henriksen, @Hopalong, @trojen og @lightningii og gjerne andre om det finnes flere? :)
FBC8D45B-AD59-40A9-B1EA-152D26C12C30_zpsr7p17g4m.jpg







1E74FEBC-6383-487E-9411-0EA36A4CED5F_zpswdjisjr9.jpg

B4BE77F3-F951-4821-B8D7-F97DF4EAA17D_zpsz8m6bxov.jpg
 
Redigert:
Flott tråd, takk som deler.
Håper på masse fine bilder her.
Har vært på utkikk etter en sånn i flere år, men som du sier - sjelden vare.
Vurderer chrono eller andre utenlandske nettbutikker, men foreløpig litt for skummelt for min snevre kunnskap.
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Har alltid hatt en fascinasjon for Rootbeer, så her er det bare å pøse på med bilder folkens!
 
Vanskelig å si hva riktig pris er, virker høy, men riktig pris er hva folk er villig til å betale :)

Denne har feil endlinks og bør byttes. De som står på er vel til DJ? Kan se ut som bezelinsert er av nyere dato, men det er det muligens noen eksperter her inne som kan bekrefte/avkrefte. Ellers er jeg usikker på om alle 16753 har twotone insert. 1675 og 16713 ble levert med "helbrun", men trodde det var TT på 16753.
 
Takker for svar.
Ser også at endlinks ikke passer helt. Dette vil jeg også påpeke ved evt. kontakt.
Googler jeg 16753 får jeg ikke mange treff på helbrun, de som finnes virker lite seriøse.
Vanskelig dette, men gjelder å ikke gi seg...
 
Takker for svar.
Ser også at endlinks ikke passer helt. Dette vil jeg også påpeke ved evt. kontakt.
Googler jeg 16753 får jeg ikke mange treff på helbrun, de som finnes virker lite seriøse.
Vanskelig dette, men gjelder å ikke gi seg...

Nydelige klokker.
Hqmilton har 2-3 stykker til salgs også :)
 
Ja, du
.. og led oss ikke inn i fristelse...

Jeg går faktisk med tanker om å skaffe meg en rootbeer, men vil i så fall ha et eksemplar med nipple dial. Hvem vet, hvis jeg venter lenge nok kan det jo hende at @Rød legger ut sin for salg igjen ;)

Jeg har vært sinnsyk i gjerningsøyeblikket før, håper ikke det gjentar seg …
 
@Rød - Har hørt at kortvarig mentalråte kan ramme selv de beste. Når det er sagt: bare å sende en PM med "911" i emnefeltet dersom du skulle få lyst til å slanke samlingen! :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Ikke meningen å kuppe tråden, men noen må jo ta ansvar å kjøpe en rootbeer/tigereye så den kan leve videre.

Vanskelig å si hva riktig pris er, virker høy, men riktig pris er hva folk er villig til å betale :)

Denne har feil endlinks og bør byttes. De som står på er vel til DJ? Kan se ut som bezelinsert er av nyere dato, men det er det muligens noen eksperter her inne som kan bekrefte/avkrefte. Ellers er jeg usikker på om alle 16753 har twotone insert. 1675 og 16713 ble levert med "helbrun", men trodde det var TT på 16753.

Underlig det med endlinks, finner flere som ligner på det jeg henviser til over.

http://www.bachmann-scher.de/cms/front_content.php?idart=4375

http://www.chrono24.no/rolex/gmt-ma...ue&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm

http://www.chrono24.no/rolex/gmt-ma...ue&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm

Kan det hende de så sånn ut? Virker litt rart. Ser jo ut som om de ikke passer helt.
 
På min 86 modell var det originalt 450 ledd, men de ene hullet var ødelagt og jeg bestilte nye hos Bjerke. De ville da ha serienummer på klokka for å få rett ledd, så mulig det finnes alternativer?

Jeg betalte ca 900,- stk, tror jeg. Enkelte ledd (455?, som jeg forøvrig har for salg) er for 1.8 mm springbars, 450 har 2.0 mm.
Jeg har forsøkt og de "passer" om hverandre, men 450 sitter bedre på min.
 
  • Liker
Reaksjoner: moses