Vis din Omega Railmaster

IMG_1027.jpg

Wintermaster Railmaster
 
Jeg fikk full tenning da jeg så denne nye railmasteren i mai. Bestilte den hos lokal AD juli 2017 og betalte også et lite depositum. Fikk beskjed om at man ikke var sikker på leveringsdato, men man antydet september/oktober. I oktober tok jeg kontakt med forhandler og fikk vite at man forventet at klokken ville dukke opp i november. I november tok jeg kontakt og fikk vite at man nok ville ha klokken i butikk før jul. I forrige uke var jeg nok en gang innom butikken og spurte om de hadde gode nyheter. Det hadde de ikke. De hadde ingen anelse om når denne klokken vil dukke opp… (INGEN kritikk til forhandler – de er nok helt uten skyld i denne historien og dette må jo bare være pinlig for dem).

Jeg har sendt utallige eposter til omega med spørsmål om når man kan forvente at klokken blir sendt til Norge – aldri noen svar å få! Fra starten av desember har Omega Railmaster non LE lagt til salgs i utstillingsvinduene hos AD’s rundt omkring i verden. Men når dukker dette smykket av en klokke opp her på berget? Time will show!

Er det meg som er en usedvanlig utålmodig mann, eller er det Omega som utviser en helt uforståelig arroganse i forhold til kundebehandling/AD-behandling? Er dette normalt?

Akk ja. Vis vedlegg 77285 Vis vedlegg 77286
 
Bestilte samme Omega Railmaster 40mm hos PROTID GJERTSEN i i Bergen 2/1-2018. Så tok det nøyaktig 2 mnd. Bestilte den & betalte for den i Januar. Jeg fikk den utlevert Lørdag 3. Mars 2018.
 

Vedlegg

  • IMG_5631.JPG
    IMG_5631.JPG
    92,2 KB · Visninger: 0
  • IMG_5622.JPG
    IMG_5622.JPG
    89,2 KB · Visninger: 0
Jeg må bare dele dette herlige forslaget til reklamefilm for Omega sin nye Railmaster. Forfattet av et meget skrivekyndig medlem av debattforumet watchuseek.com :

Maybe show a mean 19th century steampunk type dude- a thick neck train engineer shoveling coal into the furnace of the train engine while another manly man with a beard checks his Railmaster to ensure they are on time, and then show a flash to the modern day with some tough guy rappelling down a cliff with his Railmaster watch on, "When precision is required, and conditions are extreme... manly men take the Railmaster with them."

Flash back to the old railroad guys and then forward to those guys who work on those high voltage power lines; then another one of a Coast Guard rescue guy in the water, dangling from a rope attached to a helicopter, with a drowning person in is arms... all wearing their Railmasters because, "When precision is required, and conditions are extreme, manly men wear their Railmaster."

Bob looks like a Marlborough Man, but he is actually a brain surgeon. He likes to wear a water proof watch so he can easily wash the blood and flesh off after surgery. He worked hard to put himself through medical school, and always wanted one high quality watch he could wear anywhere, every day. He doesn't like a lot of flash or to draw attention to himself, but he appreciates high quality and demands precision. There's a picture of Bob doing surgery with his Railmaster on, and then there's a picture of Bob in jeans and a t-shirt drinking beer with his friends, still wearing his beloved Railmaster.
Because if you're a man like Bob, who demands the very best but doesn't like a lot of flash, you wear a Railmaster. "When precision is required, and conditions are extreme, manly men wear the Raimaster."
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Leste på Time and Tide watches at den lyse modellen av Seamaster Railmaster har hvit sekundviser, men alle bilder jeg har sett annet enn hos dem viser sekundviser i samme brushed finish som de andre viserene.
Noen som vet hva tilfellet er?

https://timeandtidewatches.com/depth-omega-seamaster-railmaster/

Hei willandern. Sekundviseren er nok i børstet stål også på den lyse modellen av den nye railmasteren, selv om det kan se ut som om den er hvit på noen bilder.
Kommer godt fram på denne videoen:
 
Syns ikke trilogy-Railmasteren er så ille, men virker ikke som den får så mye love? Er det pga faux patina? Ser jo egentlig ganske bra ut imo... Fin diameter på 38mm, nytt urverk (ikke innsyn heldigvis) og en pen lenke.

Tanker?

Screenshot_20190130-151555_Gallery.jpg


Omega-1957-Speedmaster-Railmaster-Seamaster-Trilogy-aBlogtoWatch-08.jpg
 
Syns ikke trilogy-Railmasteren er så ille, men virker ikke som den får så mye love? Er det pga faux patina? Ser jo egentlig ganske bra ut imo... Fin diameter på 38mm, nytt urverk (ikke innsyn heldigvis) og en pen lenke.

Tanker?

Vis vedlegg 131649

Vis vedlegg 131650

Faux patina, eller ikke. Omega nailer "vintage look", men med moderne teknologi med disse! De bærer også utrolig fint, i motsetning til blant annet 300 Master som blir for stor, imo :)
 
  • Liker
Reaksjoner: FL23883 og havarduf