Vis din Omega Railmaster

Medlem
18. des. 2016
Innlegg
45
Sted
Hordaland
Jeg fikk full tenning da jeg så denne nye railmasteren i mai. Bestilte den hos lokal AD juli 2017 og betalte også et lite depositum. Fikk beskjed om at man ikke var sikker på leveringsdato, men man antydet september/oktober. I oktober tok jeg kontakt med forhandler og fikk vite at man forventet at klokken ville dukke opp i november. I november tok jeg kontakt og fikk vite at man nok ville ha klokken i butikk før jul. I forrige uke var jeg nok en gang innom butikken og spurte om de hadde gode nyheter. Det hadde de ikke. De hadde ingen anelse om når denne klokken vil dukke opp… (INGEN kritikk til forhandler – de er nok helt uten skyld i denne historien og dette må jo bare være pinlig for dem).

Jeg har sendt utallige eposter til omega med spørsmål om når man kan forvente at klokken blir sendt til Norge – aldri noen svar å få! Fra starten av desember har Omega Railmaster non LE lagt til salgs i utstillingsvinduene hos AD’s rundt omkring i verden. Men når dukker dette smykket av en klokke opp her på berget? Time will show!

Er det meg som er en usedvanlig utålmodig mann, eller er det Omega som utviser en helt uforståelig arroganse i forhold til kundebehandling/AD-behandling? Er dette normalt?

Akk ja.
rail.jpg
master.jpg
 
Ikke bra at de ikke gir svar. Omega har er høyt salg, men jeg håper det ikke r så stort at de ikke trenger å bry seg om kundene. Kjøpet kan selvfølgelig heves, men det gir ingen fin Omega.

Som skrevet over så er det vel bare vente eller høre hva andre forhandlere sier.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Geiren
Det er alltid vanskelig å anslå leveringstid på nyheter, det gjelder alle merker. Hvert år på SIHH og Basel får vi presentert klokkene med ca lanseringsdato. Erfaringsmessig skal man ta denne med en klype salt og så legge til noen måneder. Noen modeller blir veldig populære på messen og da blir fort leveringstiden lengre enn forespeilet. Det stemmer at Rialmaster var forespeilet å komme i november og vi har heller ikke mottatt noen av de enda. Fra Basel i fjor er det flere modeller fra flere merker som fremdeles ikke har kommet. For noen merker er dette mer en vane enn unntak og man er vant til å vente i usikkerhet og med lange ventelister. Jeg tror de sender ut klokkene så fort de kan til så mange som mulig og i rekkefølge av når bestillingene kom inn, det er i hvert fall det jeg føler når jeg ser hvordan vi vanligvis ligger i løypa.
 
Jeg fikk kjøpt min hos Urmaker B. Andresen i Moss for et par uker siden (ekstremt hyggelig og bra service). De fikk visst inn et par/tre stykker hos Bjerke rett over nyåret, men de var reservert alle sammen. Bjerke visste ikke når de fikk inn flere, men Andresen mente det kunne ta ca 6 uker til neste runde var tilgjengelig. Hvem som eventuelt får disse blir vel da også vanskelig å si. Det var visst bare en håndfull som var blitt solgt i Norge, så da var jeg vel ganske heldig.

Dette er mitt første «skikkelige» ur, og jeg er storfornøyd. Sitter som en drøm på armen. En av de flotteste klokkene jeg har sett, og var akkurat det jeg var ute etter. Jeg ble også helt frelst etter å ha lest Hodinkee- og Worn&Wound-omtalene (spesielt denne http://wornandwound.com/review/omega-seamaster-aqua-terra-railmaster-review/).

Så får håpe den dukker opp snart, for den er verdt å vente på!


IMG_6427.JPG
 
Redigert:
Takk for svar og kjempeflott bilde didrikrasmussen!
Jeg får smøre meg med tålmodighet og krysser fingrene for at klokken dukker opp om kort tid. Jeg har også valgt den mørke varianten, og med lenke. Kan jeg spørre om hvor stor diameter håndleddet ditt er?
 
Jeg har rimelig tynne håndledd (ca 17,5 cm mener jeg å huske), så positivt overrasket over hvor bra den satt.

Den lyse er fin den og, men den mørke er nok mest allsidig. I tillegg til at den ser best ut (i mine øyne), og får fine kontraster.

Kjøpte den med lenke, som jeg har brukt til nå, men den gjør seg også særs godt skinnrem og nato (i mine øyne).
Er også veldig fan av den matte utførelsen på lenka og kassen. Akkurat passe nedtonet. Brushinga (eller hva det heter) er strålende utført. Spesielt med de lugsa som stuper ned i lenka/reimen.

Er så mye fine detaljer her synes jeg! Finishen og spillet i det mørkegrå skiva, crosshairsene, nydelige typografi og tall, samt den herlige lollipop-sekundviseren. Det beste fra 50-60 tallets formgivning med moderne teknologi. Blir sjelden bedre enn det, si!
 
Redigert:
Den sitter meget pent på håndleddet ditt!
Jeg har allerede kjøpt en svartgrå skinnrem(fra Bulang & son) som jeg nok kommer til å bruke en del.
Helt enig i vurderingene dine av railmasteren - den er jo bare helt nydelig samtidig som den på mange måter også er veldig nedtonet. Lite bling og flash.
 
  • Liker
Reaksjoner: didrikrasmussen
Hvis det er noe trøst satt jeg meg opp på liste hos lervik for Omega Seamaster 60th anniversary under basel i fjor. Har enda ikke fått den og begynner så smått og gi opp. Vurderer sterkt å handle fra utlandet men er forjævelig at Omega norge er så dårlige på kundebehandlig. Får hele tiden svaret, vi vet ikke når den kommer men håper snart. WTF
 
Jeg fikk beskjed om at de hadde den inne forrige onsdag. Var på interresertliste der. Så får håpe de som har bestilt andre steder og har fått.
 
Urmaker Bjerke la da vitterlig ut på IG at de hadde en på rem og en med lenke her tidligere?

De hadde en inne til utstilling under Bjerke salg på Karl Johansgate for litt siden, denne kunne man også få rabatt på. Tror at det var snakk om 15% :)
Jeg trodde at disse var mye mer ettertraktet.
 
IMG_0989.jpg
IMG_0964.jpg
En liten uke på armen nå. VELDIG glad for at det ble Railmaster jeg til slutt valgte!
"I know most people use their phones to tell time, but there's something very romantic and beautiful about a timepiece" P. Lakshmi
 
Redigert:
De B&S-reimene er flotte greier, altså!

Gjorde seg veldig godt med mørk. Jeg gikk for karamell-varianten i første omgang ( og noen billig-reimer som var helt ok..), samt en perlon fra Crown&Buckle. Meget fornøyd med begge to.
 

Vedlegg

  • 306F70B0-6E53-48A8-8D88-81228AC9F32A.jpeg
    306F70B0-6E53-48A8-8D88-81228AC9F32A.jpeg
    140,9 KB · Visninger: 0
  • 69736C75-B792-456A-93C2-75F7C73F260A.jpeg
    69736C75-B792-456A-93C2-75F7C73F260A.jpeg
    107,5 KB · Visninger: 0
Redigert:
Tøff den karamellvarianten Rasmussen! Det virker som om fargen på den børstede skiven endrer seg med fargen på lenke/reim/NATO!