Anders
Støttemedlem
- Medlem
- 18. jan. 2008
Tusen takk, rundt 2k holder i massevis.
Kanskje jeg må ha meg en tur til London i Januar....![]()
God ide
Tusen takk, rundt 2k holder i massevis.
Kanskje jeg må ha meg en tur til London i Januar....![]()
God ideJeg booket akkurat en tur med samboeren første helgen i januar. Greit å få med seg salget. Selv om det salget sjelden gjelder det mest interessantre i Bond St :sad:
![]()
Prøver å få en venninne med på shoppingtur. (viktig å ha med konsulent av det motsatte kjønn) får bare se om jeg kan finne noen kroner i studentbydsjettet mitt! =P
Er salget begynt alt 1. Helgen i januar? Har ingen erfaring med London...
Jepp, gjerne allerede i romjulen, Boxing Day. Selfridges f.eks. For å få godbitene burde jeg vel dra allerede da. Noen starter jommen salget før jul og. Men det er nok igjen første helgenHar opplevd flere ganger at plagg hopper fra 30 til 50% i løpet av den helgen.
Sitter å regner litt på romjulen, uke 2 og helgen 7-9..
Har du noen erfaring om salg/folkemengde etc...
Drar bort i romjulen hvert år selv og skal en tur i år og. Det er riktig som Anders sier at de fleste begynner på Boxing day, det er ikke uvanlig at de begynner på 30% og så justerer ned prisene ytterligere etterhvert.
De første dagene er det alltid vanvittige mengder folk og det er ikke sjeldent det er lang kø utenfor før åpning. Prøveroms køene er og vanligvis ekstremt lange, spesielt hos de store som Selfridges og Harrods. Selfridges har forøvrig veldig kort romjulssalg og du kan risikere at de er ferdig med salget når januar kommer.
Kjøpte et par Church's Traiano sist jeg var i London, de er ikke så elegante som Church's pleier å være, men utrolig solid konstruert. Merk at jeg droppet gule lisserBare opplevelsen av å sitte i en brun skinnstol mens stramme gamle menn med dress og bart jobbet ræva av seg for å finne den perfekte skoen var verdt hele turen. Med på kjøpet fikk jeg strenge instruksjoner om hvordan jeg skulle ta vare på skoene mine, because young gentlemen these days are not always so careful with their footwear.
![]()