Vintersko

Sitter å regner litt på romjulen, uke 2 og helgen 7-9..

Har du noen erfaring om salg/folkemengde etc...

Drar bort i romjulen hvert år selv og skal en tur i år og. Det er riktig som Anders sier at de fleste begynner på Boxing day, det er ikke uvanlig at de begynner på 30% og så justerer ned prisene ytterligere etterhvert.

De første dagene er det alltid vanvittige mengder folk og det er ikke sjeldent det er lang kø utenfor før åpning. Prøveroms køene er og vanligvis ekstremt lange, spesielt hos de store som Selfridges og Harrods. Selfridges har forøvrig veldig kort romjulssalg og du kan risikere at de er ferdig med salget når januar kommer.
 
Drar bort i romjulen hvert år selv og skal en tur i år og. Det er riktig som Anders sier at de fleste begynner på Boxing day, det er ikke uvanlig at de begynner på 30% og så justerer ned prisene ytterligere etterhvert.

De første dagene er det alltid vanvittige mengder folk og det er ikke sjeldent det er lang kø utenfor før åpning. Prøveroms køene er og vanligvis ekstremt lange, spesielt hos de store som Selfridges og Harrods. Selfridges har forøvrig veldig kort romjulssalg og du kan risikere at de er ferdig med salget når januar kommer.

Tror vi sikter på rett over nyttår. Passer best slikt. Ikke orker jeg å stå i kø for tilbudene heller.. Får heller gå glipp av noen godbiter...
 
Kjøpte et par Church's Traiano sist jeg var i London, de er ikke så elegante som Church's pleier å være, men utrolig solid konstruert. Merk at jeg droppet gule lisser ;) Bare opplevelsen av å sitte i en brun skinnstol mens stramme gamle menn med dress og bart jobbet ræva av seg for å finne den perfekte skoen var verdt hele turen. Med på kjøpet fikk jeg strenge instruksjoner om hvordan jeg skulle ta vare på skoene mine, because young gentlemen these days are not always so careful with their footwear.

dsc_0027.jpg

Trodde aldri jeg skulle si noe sånt men jeg ville ha beholdt de gule lissene!
 
Merker at jeg plutselig følte meg litt "utrendy" med utelukkende marsjstøvler i vinterskoavdelingen..... samt ett par med selskinsstøvler for politisk bruk
 
Jeg kjøpte meg akkurat et par av disse fra Caterpillar. Kombinerer de med en stor Canada Goose og jenas, da ser man godt rustet ut for ekte norsk vinter :)

shoes_ia70825.jpg