Dagens klokke

5434ce1a-a749-6956.jpg
 
Jeg følger opp med Longines Flagship i dag også.
Et deilig lite ur. Basis er eta 2895-2, 27 stener.
Jeg har blitt urimelig glad i den, rett og slett.:D

c7ece726.jpg

Møt selveste morfar-uret (ja, dette tilhørte min avdøde morfar - takk til min stadig spreke mormor som ga det til meg, fordi hun syns det var for galt at det lå i en skuff og ikke var til nytte) - jeg burde nok polere opp pleksien med litt autosol, og generelt fått tatt en overhaling på det. Hvilken årsmodell dette er aner jeg desverre ikke.

longinesflagship.jpg

Manuelt opptrekk og ingen datovisning - og det tikker skikkelig høyt, faktisk så høyt at jeg hører det når jeg sitter ved PCen og skriver :D
 
Denne lille blå tassen fikk være med på bildet i dag. Min første klokke, japansk og kjøpt i Japan på midten av 70-tallet. Den fikk enormt med juling de årene den var i bruk, først av meg og så av min bror. Den går utrolig nok fremdeles (mekanisk håndopptrekk), og har de siste 24 timer gått ca 2 min. for sent, ikke verst for en 35 år gammel barneklokke som aldri noensinne har vært på service eller fått vedlikehold av noe slag. Må være japansk kvalitet på sitt beste:cool:

img2102g.jpg
 
Jeg tillater meg to bilder i dag, ettersom den er ny og "fræk". Det som ikke synes så godt i bildet er at hele skiven heller mot brunt. Helt nydelig.

154526_498360065732_663175732_7619504_1714087_n.jpg


149932_498360105732_663175732_7619505_2340660_n.jpg


Forøvrig ser jeg jo nå hva som menes med Maxi dial. Min matte 16800 har så vidt mindre markeringer enn denne 1680.
 
Coolness :D Jeg skal til Istanbul i mars, har du funnet noen spennende horolohiske sights?

Jeg har bare vært her i 1,5 time så jeg har ikke vært utenfor hotellet enda, men jeg syns jeg så noe kjent i en av butikkene i lobbyen ;) Det skal sjekkes ut nærmere :cool:
 
Møt selveste morfar-uret (ja, dette tilhørte min avdøde morfar - takk til min stadig spreke mormor som ga det til meg, fordi hun syns det var for galt at det lå i en skuff og ikke var til nytte) - jeg burde nok polere opp pleksien med litt autosol, og generelt fått tatt en overhaling på det. Hvilken årsmodell dette er aner jeg desverre ikke.

longinesflagship.jpg

Manuelt opptrekk og ingen datovisning - og det tikker skikkelig høyt, faktisk så høyt at jeg hører det når jeg sitter ved PCen og skriver :D

Utrolig kult! Min far hadde også denne. Men den ble kassert til fordel for en sveisen Casio en gang på slutten av syttitallet...
 
Må nok en gang komplementere din fantastisk evne til å ta gode bilder. Elsker de!

Ps: motivet var fint det også:)
 
Kveldskos; dobbel espresso 50/50 med Baileys. Godt humør og våkne øyne:) Trengs nå før juletentamene.

36348264.jpg