Vintersko

Esp

Medlem
11. nov. 2010
Innlegg
14
Sted
oslo
Hei.

Jeg har lurt på noe lenge, det er hva i all verden skal en mann ha på de kalde, sørpete og snøfyldte vinterdagene? er det noen som har noen gode forslag tas de imot med stor takk. alt avhenger jo litt av stil kanskje, men jeg føler jo at hvis mann først finner noen som er varme og fungerer i alt av vinter vær må man vel bare slå til?
 
Ta deg en tur til Gunnar Øye på Majorstuen og ta en titt. Var innom her om dagen og kjøpte et par med Swims, og mens jeg ventet ble jeg stående og titte litt på sko. Hadde mye fint, men prisen på de jeg så på lå rundt 3500kr, så ble ikke noe kjøp for min del. Desverre.
 
la du merke til noe merke eller teknisk data, gummi eller lær såle, skinn eller stoff. men takk for tipset.
 
Semska skinn, kraftig sort gummi såle som var 1-2 cm høy. Kaninpels inni og lærlisser. Fikk desverre ikke med meg merket på disse i farten, men de var utrolig kule.

Velkommen til forumet btw.
 
Kjøpte et par Church's Traiano sist jeg var i London, de er ikke så elegante som Church's pleier å være, men utrolig solid konstruert. Merk at jeg droppet gule lisser ;) Bare opplevelsen av å sitte i en brun skinnstol mens stramme gamle menn med dress og bart jobbet ræva av seg for å finne den perfekte skoen var verdt hele turen. Med på kjøpet fikk jeg strenge instruksjoner om hvordan jeg skulle ta vare på skoene mine, because young gentlemen these days are not always so careful with their footwear.

dsc_0027.jpg
 
Når det gjelder semsket skinn har jeg bare en ting å si: glem det. Det ser flott ut. I en uke. Men det er bare ikke egnet til slaps og søle. Du kommer til å bruke mye tid på å forsøke å holde dem pene, men du kommer til å mislykkes ;)
 
Kjøpte et par Church's Traiano sist jeg var i London, de er ikke så elegante som Church's pleier å være, men utrolig solid konstruert. Merk at jeg droppet gule lisser ;) Bare opplevelsen av å sitte i en brun skinnstol mens stramme gamle menn med dress og bart jobbet ræva av seg for å finne den perfekte skoen var verdt hele turen. Med på kjøpet fikk jeg strenge instruksjoner om hvordan jeg skulle ta vare på skoene mine, because young gentlemen these days are not always so careful with their footwear.

dsc_0027.jpg

Wow, kule!
Hva koster disse? Omtrentlig prisområde holder i massevis. =)
 
Rundt 2k mener jeg å huske, men kan godt sjekke i løpet av helgen. Har kvitteringen ett eller annet sted.
 
Jeg har jeg hatt et litt anstrengt forhold til store tunge vintersko, men har etterhvert innsett at det er nødvendig. Selv trasker jeg nå rundt i et par solide skinnstøvler med gummisåler som er arvet av far. Tenk en slags maskulin og funksjonell utgave av UGGs (om noe slikt i det hele tatt er mulig å tenke seg, hehe).

Dersom jeg skulle kjøpt noe nå, ville jeg kanskje sett på noe litt mer elegant ala disse fra Prada Sport:

pra011w-4T2005-OQJ-002_z.jpg


Merket har jeg bare gode erfaringer med når det gjelder skotøy, og tar man litt vare på dem så holder de i mange sesonger. Usikker på om modellen ovenfor er å få i Norge, men Kamikaze i Hegdehaugsveien er i så fall stedet å gå.
 
Jeg trasker rundt i disse
11477.jpg


Kanskje ikke helt optimalt hvis man går i dress hver dag.. men de funker som fy!

En kompis av meg fant disse Moncler støvlene i monaco, men har desverre ikke funnet de på nett eller i butikker her hjemme
IMG_1376.jpg
 
Tenk en slags maskulin og funksjonell utgave av UGGs (om noe slikt i det hele tatt er mulig å tenke seg skrev:
Heheh. Jeg har faktisk et par UGG Rockville´s som jeg er meget fornøyd med. Vil tørre å påstå at disse ikke er såå feminine ;) Er hvertfall varme og gode siden de er fulle av lam:D

Uggs.jpg
 
Jeg fikk et par UGGs i julegave for 2 år siden. De er rimelig feminine, men mer comfy vintersko skal man faktisk lete lenge etter. UGGs ble jo faktisk lavet for menn in the first place..
 
takk for velkomsten:) jeg er enig med at semsket er dumt. hadde det vært pusset ned som en newbuck fra cj hadde det vært perfekt. Men ett rent h...te å få tak i. det er som anders sier, man må dra til london eller lignende får å skaffe seg ett par gode. herlig med all service, hos E. green, jlobb osv. bare opplevelsen er verdt det! som det nevnes er det uggs jeg tror jeg går får. ikke de jogge bukse skoene men heller mer støvel. ikke pent, men det funker på de kalde dagene. får kjøpe en veske å ha de pene skoene i da vel.
 
Stikk en tur innom Agnar Hagen i bogstadveien 20. Var en tur der idag og de har STORT utvalg
 
Tusen takk, rundt 2k holder i massevis.
Kanskje jeg må ha meg en tur til London i Januar.... :)

God ide :D Jeg booket akkurat en tur med samboeren første helgen i januar. Greit å få med seg salget. Selv om det salget sjelden gjelder det mest interessantre i Bond St :sad: ;)
 
Jeg disse fra Ralph Lauren
ralph-lauren-nansen-boot.jpg


Og disse fra Timberland (synest ikke de er så fine men fikk dem meget rimelig og de er kjempevarme:
99478_ts.JPG


Mtp funksjonalitet kan jeg anbefale begge parene
 
God ide :D Jeg booket akkurat en tur med samboeren første helgen i januar. Greit å få med seg salget. Selv om det salget sjelden gjelder det mest interessantre i Bond St :sad: ;)

Prøver å få en venninne med på shoppingtur. (viktig å ha med konsulent av det motsatte kjønn ;) ) får bare se om jeg kan finne noen kroner i studentbydsjettet mitt! =P

Er salget begynt alt 1. Helgen i januar? Har ingen erfaring med London...
 
Prøver å få en venninne med på shoppingtur. (viktig å ha med konsulent av det motsatte kjønn ;) ) får bare se om jeg kan finne noen kroner i studentbydsjettet mitt! =P

Er salget begynt alt 1. Helgen i januar? Har ingen erfaring med London...

Jepp, gjerne allerede i romjulen, Boxing Day. Selfridges f.eks. For å få godbitene burde jeg vel dra allerede da. Noen starter jommen salget før jul og. Men det er nok igjen første helgen :) Har opplevd flere ganger at plagg hopper fra 30 til 50% i løpet av den helgen.
 
Jepp, gjerne allerede i romjulen, Boxing Day. Selfridges f.eks. For å få godbitene burde jeg vel dra allerede da. Noen starter jommen salget før jul og. Men det er nok igjen første helgen :) Har opplevd flere ganger at plagg hopper fra 30 til 50% i løpet av den helgen.

Sitter å regner litt på romjulen, uke 2 og helgen 7-9..

Har du noen erfaring om salg/folkemengde etc...