Vintersalg 2019

Medlem
11. aug. 2013
Innlegg
427
Sted
Oslo
Hei alle sammen

Det er januar og snart starter flere urmakere med salg. Tenkte vi kunne forsøke å oppdatere hverandre på hva som finnes der ute (fullt forståelig om du kommer med tips etter at du har vært og handlet til deg selv først ;) )

Legg dine tips som svar i denne tråden :)

Kommer med egne bidrag så fort jeg har noe konkret
 
  • Liker
Reaksjoner: Amund
diverse 'kupp' på Urm. Christensen på Storo (fikk ikke med alle prisene...)

C07C17A1-27A8-4B71-8630-28A23013CA15.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Omen og Kohe321
Det er (var ihvertfall i går) 20% på hele nettbutikken til Urmaker TSS (urmakertss.no). Du bruker rabattkode. Redigert: koden er JANUAR

Ellers er det 40% på Tissot, Victorinox mm på Lambertseter ur og optikk

Christensen i Stortingsgaten har ikke noe salg før til høsten har jeg fått opplyst
 
Redigert:
Er litt sent ute med å tipse om salget hos Haakonsen i Sandefjord men det var noen Chopard og Omega godbiter igjen da jeg var innom igår. Fra 30-50% rabatt også på Longines og Certina, egentlige hele restsortimentet da han slutter som urmaker. Alt skal ut som han sa så ser ikke bort fra at man kan få ytterligere % på noen modeller. Selv om han slutter som urmaker gjelder vel garantibevisene uansett.
Ser at det har dukket opp annonser her inne fra det jeg formoder stammer fra bunnfiske der og som noen forsøker å tjene noen lapper på ved videresalg, bl.a annet en Globemaster. Ikke veldig GG på et entusiast forum er min mening. Bedre da å tipse om muligheten.
 
Redigert:
Er litt sent ute med å tipse om salget hos Haakonsen i Sandefjord men det var noen Chopard og Omega godbiter igjen da jeg var innom igår. Fra 30-50% rabatt også på Longines og Certina, egentlige hele restsortimentet da han slutter som urmaker. Alt skal ut som han sa så ser ikke bort fra at man kan få ytterligere % på noen modeller. Selv om han slutter som urmaker gjelder vel garantibevisene uansett.
Ser at det har dukket opp annonser her inne fra det jeg formoder stammer fra bunnfiske der og som noen forsøker å tjene noen lapper på ved videresalg, bl.a annet en Globemaster. Ikke veldig GG på et entusiast forum er min mening. Bedre da å tipse om muligheten.
Samtidig er det forståelig. Siklet litt på å kjøpe en DeVille i rosegull til 55k selv (listepris 90k) og forsøke å selge den til 65-70k. Jeg tenker det er innafor, men i et såpass særskilt rabattert tilfelle ville jeg vært åpen om at den var kjøpt med rabatt, og at jeg og kjøper splittet "gevinsten". Kjøper vil vel uansett ønske å få med kvitteringen, og garantert ende opp med å føle seg lurt av en annonse med "Nypris: 91k" når kvitteringen sier 55k...
 
Samtidig er det forståelig. Siklet litt på å kjøpe en DeVille i rosegull til 55k selv (listepris 90k) og forsøke å selge den til 65-70k. Jeg tenker det er innafor, men i et såpass særskilt rabattert tilfelle ville jeg vært åpen om at den var kjøpt med rabatt, og at jeg og kjøper splittet "gevinsten". Kjøper vil vel uansett ønske å få med kvitteringen, og garantert ende opp med å føle seg lurt av en annonse med "Nypris: 91k" når kvitteringen sier 55k...
Hvordan ville du splittet gevinsten? Sånn rent praktisk, fått overført 65’ og vippset 5’ tilbake? #spørforenvenn
 
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen
Hvordan ville du splittet gevinsten? Sånn rent praktisk, fått overført 65’ og vippset 5’ tilbake? #spørforenvenn
Mener at jeg ville vært åpen om at den var kjøpt til rabatt, og at både jeg og kjøper tjente på salget - jeg ved at jeg solgte den til mer enn jeg kjøpte den for, og han ved at han fortsatt kjøpte den for en god del mindre enn den ellers hadde kostet ham.
 
Mener at jeg ville vært åpen om at den var kjøpt til rabatt, og at både jeg og kjøper tjente på salget - jeg ved at jeg solgte den til mer enn jeg kjøpte den for, og han ved at han fortsatt kjøpte den for en god del mindre enn den ellers hadde kostet ham.
Hvordan tjener jeg på salget om du selger den til meg for nettopris + 5000? #invistor
 
Mmmm... ugreit synes jeg.
Nå endte jeg opp med å ikke gjøre det, men jeg synes ikke det er ugreit så lenge man er åpen om det. Let's face it, flertallet oppgir det ikke en gang, DA synes jeg man har grunn til å synes det er ugreit.
Hvordan tjener jeg på salget om du selger den til meg for nettopris + 5000? #invistor
Hadde jeg gjort det, hadde jeg nok startet å prøve meg på +15k ;) En eventuell kjøper sparer mellomlegget mellom nypris han ville ha betalt hos sin lokale AD og prisen han hadde måttet betale til meg. Dette ER ikke et veldig vanskelig regnestykke... I mitt hode er det et helt annet scenario enn (u)menneskene som setter seg på venteliste med formål å selge uret OVER listepris, opptar verdifull listeplass og sørger for at mange må betale MER for klokken de vil ha.
 
Det må i tilfelle være andre mennesker som ikke kan regne. Eller ser du ikke forskjellen på å betale MINDRE enn ordinær nypris og betale MER enn ordinær nypris?

Det du tydeligvis ikke skjønner er at dine meningsmotstandere i denne tråden syns du burde latt han som kjøper klokken av deg heller skulle fått kjøpt den i butikken med den fulle salgsrabatten. Slik at all rabatt ble tilgodesett vedkommende som faktisk skulle ha klokken. Du er er fordyrende og unødvendig mellomledd.
 
Jeg regner med at alle her som "hater" vedkommende som kjøper klokke på tilbud bare for å selge den videre med profitt også hater alle Rolex-flipperne. For det gjør jeg.