Vinterparkas

Mitt forslag

8J3fbMU.jpg
 
Tja. Parkas er vel av natur ikke et spesielt elegant eller estetisk plagg, men en god revepels foran på tunnelhetta kan jo redde mye av uttrykket;)

jeg er helt enig med deg at en størrelse opp er topp på jakker beregnet på kjølig årstid, men ser ingen grunn til at komfort og varme behøver ekskludere utsjånaden ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
dette er jo også en parkas, om enn litt kortere enn normalt - mener den står seg fint uten pelsverk :)

IMG_0845.JPG


...men skal man først fleske til med pels så kan man jo ta den helt ut med en original inuit parkas - modellen hadde ikke vært meg i mot:

IMG_0846.JPG



Tja. Parkas er vel av natur ikke et spesielt elegant eller estetisk plagg, men en god revepels foran på tunnelhetta kan jo redde mye av uttrykket;)
 
Har hatt Fjällräven Yupik noen år, og er strålende fornøyd. Nesten litt varm de siste årenes klimavintre i Oslo, og litt tung, men klassisk design og masse lommer! :D

Forresten noen som vet om pelskrager til Fjällräven kan kjøpes løst?
 
Jeg forstår ikke helt fascinasjonen med pelskrager. Jeg forbinder det av en eller annen grunn med elever på videregående skoler på Oslos vestkant som kombinerer slike jakker med ankelsokker og 2XU-tights selv når gradestokken viser 10 blå.

Jeg er meget godt fornøyd med Uber Regulator II, den er vann og vindtett og holder meg varm vinteren igjennom.
 
Anbefaler deg en Uber city parka, fanstastisk god og veldig lett, men har desverre ikke pelskant på hette. Selges i de fleste eksklusive butikker i Norge i dag.
 
  • Liker
Reaksjoner: Longhairdontcare
Forresten noen som vet om pelskrager til Fjällräven kan kjøpes løst?

pelskant.no

Kan velge typer og lengder. Lim og monteringsforklaring følger med. Rask levering, bra service.
Jeg kjøpte en feit Coyote derfra til Anorak No.8 fra Fjällräven til vinterfjellbruk, og limte velcrobånda sjøl. Pelskanten ligger normalt i lomma eller sekken, men er beredt ved værskifte. Anbefales.
 
Noen som vet om Nobis forsatt er å få tak i? Tenker da på Oslo området. Står noen norske kjeder på nettsiden som skal selge de, men ingen av disse har Nobis oppført på hjemmesiden sin lengre.

Er ute etter en parkas i bomber lengde, har da sett spesielt på Canada Goose Chilliwack, men hadde likt prøvd en Nobis Cartel også :)
 
Noen som vet om Nobis forsatt er å få tak i? Tenker da på Oslo området. Står noen norske kjeder på nettsiden som skal selge de, men ingen av disse har Nobis oppført på hjemmesiden sin lengre.

Er ute etter en parkas i bomber lengde, har da sett spesielt på Canada Goose Chilliwack, men hadde likt prøvd en Nobis Cartel også :)

Dessverre, har sett etter denne selv. Om det er størrelsen du lurer på, virker den å være varierende i Nobis. Har Yatesy i størrelse M og Barry i størrelse S, begge passer mine 180cm/80kg bra.
 
Redigert:
Eg er veldig glad i ullfrakker , men har også en hugo boss regnfrakk som er veldig god men uten hette så er det ikkje alltid den blir brukt so då vart det at eg slo til på eit black friday tilbud på en swims zurich .
 
Eg er veldig glad i ullfrakker , men har også en hugo boss regnfrakk som er veldig god men uten hette så er det ikkje alltid den blir brukt so då vart det at eg slo til på eit black friday tilbud på en swims zurich .
Ull kun aktuelt 1/10 dager om vintern i Førde...
 
Eh. Trenger ny parkas. Drar fram denne tråden.
Handla en Thorsen frå Arcteryx, kom i posten idag.
Fremdeles litt usikker på om eg beholder eller returnerer.
Hva finnes av alternativ?
NB! "Vanntett" er digg her i vårt område.