Vinterjakke

den såkalte "klimaendringen" tydeligvis ikke har slått inn over hele landet

Det ække fimbulvinter, riktignok, men jeg satt på rådyrpost nedi Østfold før soloppgang i dag. 5 minus og tett snødrev, kombinert med sittende dørgende stille, betyr at jeg skulle ha hatt scooterstøvler, dunvest under dunjakke og Lowe Alpine-lue. Nå er jeg fremdeles kald på føttene 5 timer senere.

• Liker
Reaksjoner: Consigliere
Ja, @Loevhagen - prøv å kjøre nedoverski eller snøskuter i 25 blå, eller sitte på elgpost senhøstes i minusgrader - da er det tykk dunjakke som gjelder, ekspedisjonsjakke!

• Liker
Reaksjoner: Edward
Da blir gjerne ikke prisen for jakken så ille, om den varer i 25+ år, kontra en Swims-jakke tredje eller fjerde hvert år.

... men du må like å gå i en gammel jakke, da, for en 20 år gammel Canada Goose ser ut som en 20 år gammel Canada Goose.

Jeg vokste opp på landet i England hvor de som gikk i Savile Row-dress mandag til fredag brukte opp de gamle klærne sine på landet i helgen, og man gikk bort til middag i håndsydde sko, lappete cordfløyelsbukser, lappete ullgensere og frynsete skjorter. Jeg elsker slitte klær. Så lenge de er av ordentlig kvalitet.

Ble en sånn idag Veldig fornøyd.

Jeg fortsetter mitt korstog mot både syntetisk stoff og fór, og fant en utrolig varm ulljakke i dag.

Jeg er i Hamburg hvor det er 3 grader og surt, og jeg ble dernest svett med denne over ullgenser.
Veldig kjekt, billig bruktkjøp.

Veldig fine løsninger på denne tyske varianten.
"Fant" igjen en halvlang ullfrakk i skapet på gutterommet her i jula som passet endå .
Frislid som har sydd og kvaliteten virket veldig god.
Kunne dog tenkt meg en ny peacoat med enten hette eller høyere krage ala den du har fått tak i .

Noken tips til ka merker som laget slike ( foruten dissa tyskerne som det ser ut til kun selger via butikk)

• Liker
Reaksjoner: mr.quick
Veldig fine løsninger på denne tyske varianten.
"Fant" igjen en halvlang ullfrakk i skapet på gutterommet her i jula som passet endå .
Frislid som har sydd og kvaliteten virket veldig god.
Kunne dog tenkt meg en ny peacoat med enten hette eller høyere krage ala den du har fått tak i .

Noken tips til ka merker som laget slike ( foruten dissa tyskerne som det ser ut til kun selger via butikk)
Jeg er ganske fast bestemt på brukt. Jeg har faktisk ikke en eneste ytterjakke som er kjøpt ny, og jeg har voldsomt mange. Jeg synes jo det er gøy å gå på skattejakt, og så blir det billig. Denne typen jakke har jeg sett svært mye av på bruktbutikker over hele landet.

Redigert:
Jeg er ganske fast bestemt på brukt. Jeg har faktisk ikke en eneste ytterjakke som er kjøpt ny, og jeg har voldsomt mange. Jeg synes jo det er gøy å gå på skattejakt, og så blir det billig. Denne typen jakke har jeg sett svært mye av på bruktbutikker over hele landet.
Eg pleier å tråle innom brukten på jakt etter pjektere, men mistenker dei henger i naust og garasjer rundt om her endå .

Eg ser en del av dei mest fancy merkene sløyfer knapper helt opp slik at en ikkje kan dra nytte av den vide kragen.
Frislidfrakken funker nok fint helt til der dukker opp en i riktig størrelse .

• Liker
Finnes det en tråd for sommerjakke?
Lurer på å kjøpe lik vinterjakka som jeg nettop kjøpte.bare uten fór.å bruke den som sommerjakke(fjellreven)

• Liker
Snublet over en ekte saueskinnsjakke på bruktrunde i dag, tenkte det var på tide å supplere garderoben med noe diabolsk varmt. Det så ut som kvalitet, og tross at den ser ut til å være fra ca. 90-tallet, ser den helt ubrukt ut. Lukter fortsatt "nytt skinn". Herregud så varm den er. Helt vindtett også. Hadde bare på meg tynn ulltrøye uten noe under, og selv det ble deilig og varmt i tosifra vindkast. I morgen skal det være uvanlig kaldt, gjett om jeg gleder meg!