Vil det være korrekt å bruke quartsklokke om man kjører elbil?

Ikke lett å si, like vanskelig som å svare på hvordan han ble en ekspert på at man ikke kan bruke TT eller helgull når man gjører Tesla..

Har man omtrent null interesse for bil og bor i en by så er sikkert Tesla helt greit. Litt på samme måte som en Quartz klokke også viser tiden ;)

De som kjører Tesla burde egentlig ha Seiko Kinetic da begge klarer å lage o glagre energi ved bevegelser. Skal klare å finne 3 forskjellige modeller som du pent må bytte glatt med dine tre klokker Andresmp da du er så glad i din Tesla ;)
Etter å ha sett din bil, så tenkte jeg å kjøpe den samme faktisk, men kom til fornuften og bestilte noe annet, med god gammeldags brennstoff motor.

De som kjører Tesla kan bruke quartsklokker fra Rolex. De kan leve i troen på at de kjører ekte bil og har en ekte Rolex, men alle vet at sånn er det ikke.
Rolex er Rolex. Bil er bil. Ingen av dem går på batteri.

Nei, men det er i mine øyne et fåfengt forsøk på å være en bil. Den er flott å se til, og jeg forstår at den appelerer til folk med masse effekt og gode fordeler, og hver mann sin lyst.
Men det er et rent befordringsmiddel, og ikke noe jeg kunne tenkt meg.

Derfor forstår jeg ikke poenget med utsagnet om at folk som ikke er fan av Tesla er nødt til å bo på månen..

Men "i dine øyne" er hverken fakta eller fasit. Det er en mening. Tesla Model S er et kjøretøy med motor og fire hjul, som (rett meg opp om jeg tar feil) er definisjonen på en bil.

Det blir bare for meg ett jævla provoserende og dustete utsagn som skaper sandkassekrangel. Trenger vi det her? Nei. Det kan vi ha med 3-åringene våre.

Tesla Model S er en bil. Med en eller to motorer. Som går på strøm.

1288094-1254126_lets_take_this_thread_to_the_moon_super.png

Jeg må bare si at tesla er en fantastisk bil å eie i Norge! Hadde jeg hatt råd, så hadde jeg uten tvil valgt en Tesla om jeg skulle hatt en vanlig bil.
Utenfor landets grenser derimot, så ville jeg nok ikke kjøpt en tesla.

Heldige de som skal ha Tesla med firehjulstrekk:) VELDIG mye hester for pengene :p

Hva er en ekte WIS? En som misliker springdrive fordi det ikke er et ekte mekanisk verk? Eller en som kun liker vintage fordi nytt er for posører? Er det de som har skjønt at Rolex bare er marketing, eller er det de som har skjønt at Rolex er svaret på det meste?

Noen som skjønner hvor jeg vil? Elbildebatt kan være morsomt, og denne tråden hadde også potensiale. Men det er alltid noen som misforstår hva bilinteresse er og gjør motorhjerte synonymt med å ha hodet opp i ræva. Da blir jeg litt trist.

Redigert:
Kan uttrykke meg klarere: De som sier elbil ikke er forenlig med bilinteresse/motorhjerte avslører at de ikke har det selv. Å være kategorisk, fordomsfull og skeptisk til nye ting har ingenting med ekte entusiasme å gjøre, uansett hva det gjelder. Å mislike og like forskjellige ting er noe helt annet.

Dette har som du ser ingenting å gjøre med hva du synes om bilen (regner med du har kjørt den), men med uttalelser om hva en bilentusiast er og ikke er.