Victorinox Inox

Er det internasjonal garanti på INOX? Tenker på hvis man kjøper fra utlandet og noe skulle skje.
Ja, det er det. Jeg kjøpte min i Dublin, Irland. Ble fortalt av AD at det er internasjonal garanti. Tviler på at jeg noen gang kommer til å få bruk for denne garantien, da dette må være en av verdens mest testede klokke for robusthet (ref: overkjørt av tanks, nedfrosset i is 168 timer, vært i en flamme på 1200 grader i 5 min, sluppet ned på betong fra 10 m høyde og ca 126 andre drøye tester.

Hvor mye koster en slik i Norge da?

Ca 4800,-.
Mener å ha lest her inne at man får de for rundt 3200-3500,- inkl frakt og mva (kursavhengig) fra f.eks. Jomashop.

Jeg måtte ut med ca 2600,- hos AD i Dublin.

Redigert:
Når det oppgis på ebay at "import charges at check out", så er det fiks ferdig inn til Norge? Får ikke noe brev i posten om mer avgifter/toll?

Siste gang jeg kjøpte på Ebay og at det gikk gjennom Ebay shipping system som momser i foran helle greie(da man betale en tillegg) kom det hos meg uten moms betaling fra norske toll: Fikk aldri brev.
Jeg mener til og med at jeg sparte den tollbehandling sånn, siden det ble betalt direkt uten at tollfolket måte grise sine hender og ta seg rundt 200 for det:rolleyes:.

På side: Faktisk nå er det 350Nok grense før man betaler moms. Før var det 200 på valuta av enkelte vare.
Vant vi? Nei, faktisk fikk vi bare en agurk i r@va: Siden nå det blir med porto og forsikring inkludert!
Kjempe: Får du sendt noe(for eks i glass) som du vant for 190Nok på Ebay auksjonen og du skulle få det fraktet skikkelig: Med 200Nok i shipping+forsikr. Må du betale moms! Så gøy og så rettferdig fikk vi det...:mad:
Å momser frakt og forsikring: Norge er sikkert det eneste land i føking universet som har tenkt på det.
De burde f@n ta patent på det, så unik er det...

http://www.toll.no/no/handle-pa-internett/netthandel/350-kronersgrensen/

En på watchuseek forumet har photoshoppet en rød Inox med svart reim. Ganske snasen.
C3D430DD-95DB-41C1-BE62-18DEDAB4DAD9_zps3gujlfqr.jpg

Testet lenke på Inox i dag. Er usikker på hva jeg synes. Den ble liksom litt kjedelig. Heldigvis er lenken bestilt billig på Ebay.

• Liker
Reaksjoner: Todda
Mener den kommer til å komme fra produsent med lenke, nå til høsten.
Edit: er det der originallenken??

S
Mener den kommer til å komme fra produsent med lenke, nå til høsten.
Edit: er det der originallenken??

Stemmer det. Den kommer med lenke nå til høsten. Var et bilde av den jeg så, før jeg bestilte lenken min. Nei, det er ikke en original lenke, den er fra Ebay. Den var såpass billig at jeg ikke kunne la være og prøve.
Den er i tillegg 21 mm bred rundt hele med "butterfly clasp" i enden, noe som gir den et kraftig utseendet.

Kjøpte en slik Inox i rød til min samboer nettopp, og hun digger klokka :) Redd jeg har overført noe av min klokkeinterresse over på henne, for nå snakker hun mye om hva som passer sammen osv av ur/merker. Dette kan bli dyrt i lengden hehe

S

Stemmer det. Den kommer med lenke nå til høsten. Var et bilde av den jeg så, før jeg bestilte lenken min. Nei, det er ikke en original lenke, den er fra Ebay. Den var såpass billig at jeg ikke kunne la være og prøve.
Den er i tillegg 21 mm bred rundt hele med "butterfly clasp" i enden, noe som gir den et kraftig utseendet.

Resultatet ble jo bra det, men noe av greien med den nye originallenken, er det flate designet som skal ha gått gjennom de samme testene som klokken. Lenken er veldig bra konstruert og virker veldig solid.

• Liker
Reaksjoner: RemiWM
Resultatet ble jo bra det, men noe av greien med den nye originallenken, er det flate designet som skal ha gått gjennom de samme testene som klokken. Lenken er veldig bra konstruert og virker veldig solid.

Det høres lovende ut. Originallenken er garantert i bedre kvalitet enn min $15 aftermarket-lenke. :)
Men jeg kunne ikke la være å prøve den på lenke. Eier ikke tålmodighet...

• Liker
Reaksjoner: Jon Henrik