Ventetid Bjerke (Tudor Black Bay 58 sort)

Medlem
21. jan. 2021
Innlegg
8
Sted
Oslo
Hei,

Våren 2020 bestemte jeg meg for å gå til innkjøpt av en Tudor Black Bay 58 med skinnrem. Var innom Bjerke juni 2020 og fikk satt meg på liste. Fikk beskjed om det var da ca 12 mnd ventetid, men den kunne bli noe mindre grunnet av skinnrem ikke var like populær som lenke.

Allerede i starten av august ble jeg ringt opp av Bjerke. Klokken min var klar for henting. I min fortvilelse så var jeg ta i utlandet (Jeg har en jobb som tilsier at jeg bortreist deler av året.) Siden dette gikk så fort og jeg ikke skulle tilbake til Norge før om ca 1-1,5 mnd, så tenkte jeg at neste på listen kunne få gleden av og få den. Så tar jeg heller klokken på neste leveranse. Tiden har gått og jeg har enda ikke hørt noe fra Bjerke, sendte sist en melding til dem i Oktober, da jeg fikk beskjed om at det var notert at jeg skulle få klokken ved neste leveranse.

Er det noe vits og spørre Bjerke noe mer? Jeg følte kanskje at det var en feil at ringte meg opp kun 1,5 mnd etter bestillingen jeg gjorde. Eller er dette normalt? Jeg må bare si at jeg angrer som en bikkje på at jeg ikke takket "Ja!" og sa jeg kommer om 1 mnd og henter den.

Må jeg kanskje bare smøre meg med tålmodighet og vente nå? Noen som har opplevd lignende?
 
Ja kanskje best og forhøre seg. Vil bare ikke bli oppfattet som en "maser" og havne enda lengre bak på listen nå....

EE3D660A-E49C-4E2F-9EEA-67F8B9998A07.gif
 
Hei og velkommen som medlem til Tidssonen! Tenker som @MrJensen at det er bare å forhøre seg, det tror jeg ikke skader. Du skriver at du burde bare sagt ja og at du kommer og henter den om 1 mnd. Det ville nok ikke fungert, de ønsker at du kommer samme uke som regel. Du måtte evt sendt en bekjent eller noe slikt. Uansett, jeg har ikke vært med på liknende selv og vet ikke om de legger noe vekt på slikt ved en BB58. Men, jeg ser for meg at dersom dette var en Sub og du sa nei takk så ville nok det kunne påvirket fremtidige muligheter. Lykke til!
 
Hei og velkommen som medlem til Tidssonen! Tenker som @MrJensen at det er bare å forhøre seg, det tror jeg ikke skader. Du skriver at du burde bare sagt ja og at du kommer og henter den om 1 mnd. Det ville nok ikke fungert, de ønsker at du kommer samme uke som regel. Du måtte evt sendt en bekjent eller noe slikt. Uansett, jeg har ikke vært med på liknende selv og vet ikke om de legger noe vekt på slikt ved en BB58. Men, jeg ser for meg at dersom dette var en Sub og du sa nei takk så ville nok det kunne påvirket fremtidige muligheter. Lykke til!

Tusen takk for det! :)
Ja skjønner, er jo litt rart når du blir forespeilet 8-12 mnd også kommer den etter 1,5 mnd. Ja forstår, jeg håper bare inderlig at jeg ikke er satt nederst igjen på listen. Forklarte jo også dette i en epost at jeg var i utlandet grunnet arbeid.
 
Jeg hentet selv min svarte BB58 ca tre uker etter at de sa at den var klar. De sendte meg faktura over mail som jeg betalte på forhånd.
 
Absolutt! Men hverken jeg eller Bjerke kom med dette forslaget. Så det var jo litt dumt fra min side ja.
Ingenting er lettere enn å være etterpåklok :) tror neppe det skader å ta en telefon til å høre. Kan vanskelig se for meg at du kommer lenger bak i køen av den grunn. Skal se det ordner seg :)
 
Jeg sa nei til en Hulk hos Bjerke to ganger i 2017, jeg beholdt listeplassen og fikk kjøpe gang nr. 3 (april eller mai 2018). Tror neppe det skader å si nei slik du gjorde, ei heller følge opp ved å be om status nå..
 
Er det noen grunn til at du vil ha den på skinnreim?
Gode skinnreimer får man jo utrolig mange steder, i alle prisklasser.
Originallenka derimot koster ganske mye å kjøpe ved siden av om du angrer senere.
 
Er det noen grunn til at du vil ha den på skinnreim?
Gode skinnreimer får man jo utrolig mange steder, i alle prisklasser.
Originallenka derimot koster ganske mye å kjøpe ved siden av om du angrer senere.

Personlig føler jeg ikke at jeg passer stål, har ganske små håndledd fra før og føler ikke jeg passer det. Mulig jeg senere vil ha lenke, da får jeg heller spandere på meg det. :)
 
Annenhåndsverdien er også noe helt annet uten lenka, da er den ikke akkurat lettsolgt. Men det er ikke sikkert du bryr deg om det. Lenkene til Tudor er uansett veldig gode (helt på høyde med tilsvarende fra Rolex).

Og så er det jo noe med å kjøre lærrem på dykker som ikke passer helt. Ville nok heller sett etter en god tropic-gummirem eller sailcloth om jeg skulle ha rem til den der.
 
Er trykket på den blå så heftig på Bjerke at listen må stenges, mens i UK kan den bestilles online fra Goldsmiths (Tudor AD) med next day delivery?
Imponerende..
Screenshot_20210226_151948_com.android.chrome.jpg
Screenshot_20210226_152021_com.android.chrome.jpg
 
Redigert:
Satt meg på liste for svart i dag, fikk beskjed om 24 måneder på både svart og blå...