Vaskehjelper som tjener snitt 700.00 Kr +

Uhørt?
Det som er uhørt i dette landet er at folk blir mer og mer redde for å ta i et tak.
Snekkere, lærere, sykepleiere og vaskehjelper har desverre lav status. Om man jobber hardt, og ikke en gang får et anerkjennende nikk for jobben du gjør, så bør du hvertfall få godt betalt.

En vanlig vaskehjelp tjener ikke gode penger, men om du er plassert midt uti ingenstedsland og jobber 20 timer i døgnet samtidig som du har en jobb ingen ønsker, da synes jeg det er rettferdig at du tjener godt.

Samfunnet sliter med at folk som er skolert mangler praktisk erfaring. Det er på mange måter uhørt at man "krever" en viss lønn fordi man kan noe i teorien:)

Mer resultatbasert lønn sier nå jeg:)
 
Jeg skulle ha likt å se all data på denne undersøkelsen for her er det noe som SKURRER! 750 000,- i snitt på 1600+ timer det gir over 400,- kr i timen noe som er langt over resten av fagarbeiderene.

Ser også at dette kun er for statoil ansatte, som er ett fåtall. De fleste renholdsarbeiderene jobber i kontraktørselskap med lønninger langt unna det der... altså de har det fint de også, men ikke så fint :)
 
Å måtte dra ut midt i julen, i helikopter, i full storm for å vaske... Tror ikke jeg hadde tatt den jobben for noe mindre. Er vel heller andre yrkesgruppers lønnsnivå som forundrer meg mer. AAAAts-lokalpolitikere-jooooo.
 
Jeg synes man resultatbasert inntekt er et must! Samfunnet er et maskineri med mange komponenter, og for at alt skal flyte godt, trengs det dyktige folk i alle stillinger, på skoler, verkstedet, i kassa på kiwi++ Selvfølgelig skal utdannelse lønne seg, noen må jo styre også.
Om ansatte har enten resultat- eller kvalitetsbasert bonus, jobber alle hardere og bedre, den enkelte tjener på det, men det gjør jo samfunnet også:)
 
Synes ikke det er så gale... Mange av ingeniørene tjener jo tett oppunder 2. Men jeg tror ansatte i serviceselskapene tjener bedre enn oss i Statoil.
 
Redigert:
Gode nyheter for meg som skal ta kurs så jeg kan jobbe offshore, men virker som disse vaskehjelpene tjener godt over det jeg vil gjøre med den rettningen jeg har sett for meg.;)

Som tidligere nevnt her så ofrer man jo ganske mye ved å jobbe offshore, samtidig som man selvfølgelig ikke skal glemme fordelene.
 
Gode nyheter for meg som skal ta kurs så jeg kan jobbe offshore, men virker som disse vaskehjelpene tjener godt over det jeg vil gjøre med den rettningen jeg har sett for meg.;)

Som tidligere nevnt her så ofrer man jo ganske mye ved å jobbe offshore, samtidig som man selvfølgelig ikke skal glemme fordelene.

Hvilken retning har du sett for deg ? :)

Jeg synes generelt syting over lønnen til offshore arbeidere er MEGA teit da de ikke ser at det ligger mange arbeidstimer bak for å nå opp under millionen og det er mange som hiver seg på ekstra turer å da får man ikke en time og to overtid...

Men i denne saken ser det jo ut som om de jobber normal skift da gjennomsnittet er 1600+ timer med en gjennomsnittslønn på 750 000,- det er absolutt grovt i mine øyne da den generelle fagoperatøren på samme rig tjener en 100 lapp mindre i timen..
 
De har jo gjort en fantastisk jobb i lønnsforhandlingene. De jobber jo heller ikke nattskift.
 
Redigert:
Som uvitende innflyttere, har det seg slikt at relevansen i nyheter på en stigende skale er rangert noe som
NA24<Se&Hør<VG=Dagbladet<Dagbladet<Aftenposten

Ref. en kanskje ikke helt objektiv NA24-artikkel med uhemmed reklame for Bjerke forleden dag :)

Vær Varsom-plakaten - Wikipedia ;)
 
Att de i snitt tjener 750 000,- må være med noe overtid...
Jobber selv som ROV-pilot offshore å grunnlønnen min er 220000,- Lavere enn det snittet som er hostet frem her... For att jeg skal tjene en million riksdaler på ett år må jeg jobbe 1000(tusen ja)timer overtid, det er også 500 mer enn hva som er tillatt. Skal jeg være 1000timer ekstra på jobb, må jeg være borte 5100 timer hjemmefra, da er ikke reisetid tatt med. Noen som har vært 5100timer på jobb ett år..?
 
Vi er i "snikksnakk" - så det er helt innafor ;)

@UJU sitt innlegg var helt på sin plass ettersom denne tråden opprinnelig ble postet i "Klokkediskusjon" :)

Når det gjelder trådstarters innlegg klør jeg meg litt i hodet over hvorfor man i det hele tatt skal diskutere en 3 år gammel artikkel som omhandler en svært liten utvalgt yrkesgruppe. Min forundring over at dette postes overgås kun av det faktum at trådstarter kommer med en (trolig for enkelte, provoserende) meningsytring uten å begrunne spesielt godt hvorfor....
 
Redigert av en moderator:
De tjener godt ute i havet, det er ikke til å komme bort ifra. Jeg sitter vanligvis på kontoret og styrer operasjonen fra land. Jeg var derimot ute på en installasjon forrige helg. Den helgen var omtrent med på å doble lønnen min denne måneden. ..
 
Fet tråd!
Kjipt med folk som tjener mer enn snittet ass...
Kan vi starte en tråd om de skattesnyltende finansakrobatene også?:confused:
Spis de rike! One, two, three, four, frag the rich to feed the poor!
 
Hehehehe…Jajajaja, alle i nordsjø tjenner minst 1 million blablabla...:rolleyes:
Så mye tull…
Klart at Statoil ansatter er bedre betalt enn de andre underleverandør men alt av det der var litt overdrevet syns jeg.
Spesielt når de snakker om timene per år og gjennomsnitter...
Jeg så ofte de fast forpleinings folk fra Statoil: De gjør alt mulig, ikke bare vasking…
Butikk, lugarvasking, klærvasking, kantina oppvasking/rydding, helikopter av/lasting og til og med jet fueling...
Ofte fra 06:00 til 21:00, jul, nyttår: Var der selv som rørlegger/boltetrekker/mekaniker.
Ingen overtid der? My @ss…
Dårlig kultur hos journalister: Stinker propaganda alt av det der.
 
Det som er uhørt er å ikke unne denne marginale gruppen med hardt arbeidende mennesker den lønnen de åpenbart fortjener å få. Jeg vil tippe VELDIG mange ville ha sluttet etter noen måneder i denne jobben og gladelig gått tilbake til en vanlig gjennomsnittslønn på 500 000 om det var status. Dette er en beinhard jobb som betaler godt fordi Statoil ikke ønsker høy gjennomtrekk av ansatte, noe som fort kan bli dyrere med opplæring, innkjøring etc. etc. Har selv jobbet i et firma med høyt gjennomtrekk av de lavest på rangstigen p.g.a. lønn og det ble til slutt kalkulert med at det var nærmest dobbel kostnad å holde på slik. Lønnen ble hevet betraktelig og oppsigelsene stoppet nærmest opp.
 
Redigert: