Var ikke det dyrt.

Medlem
6. jan. 2010
Innlegg
4
Min mann var og skulle tilpasse klokkereima til sin nye Breitling Blackbird i dag. Gikk til Protid her i Bodø, som er breitling-forhandler.
Den sure mannen tok brukte 3-4 minutter på å ta av et ledd. Det kostet 500 kroner siden ikke klokka var kjøpt der.

Er dette vanlig?
 
Hvis jeg i det hele tatt må betale for å korte inn lenka, så har jeg aldri betalt mer enn 100kr for det.
 
Det høres helt sinnsykt ut. Hvilken urmaker var dette? Det er greit nok å ta betalt, men 500kroner er i alle fall 4-5 ganger mer enn rimelig. Med en korrekt skrutrekker bør man kunne gjøre dette på 2-3 min selv, uavhengig av fingernemhet. Høres ut som et ran spør du meg!
 
Det må jo være den sikreste måten å sørge for at kunden ikke kommer tilbake.

Jeg synes det er helt greit at man må betale noen kroner for justering av lenke, men dette var jo helt uhørt. Selv har jeg gjerne kombinert justering av lenke sammen med skifte av batteri på en av quartsene - og har da stort sett fått justert lenka gratis.
 
Innen alle bransjer er du bare nødt til å gjøre en del tjenester gratis for å få kundene til å komme tilbake for å faktisk bruke penger på det som virkelig GIR penger.. 500kr er jo helt sinnsykt..
 
Sist gang jeg fikk justert lenke var det en gratis jobb selv om vi måtte forsøke oss frem med et par ledd og et par operasjoner og klokken var ikke kjøpt der.

500,- for en justering hadde jeg aldri godtatt, det er jo helt galskap.
 
Dette er jo galskap! Jeg er Bodøværing selv og synes lite om denne griskheten de praktiserer i min hjemby om dagene - helt sinnsykt å forlange 500 kr for dette! Jeg gjør det vanligvis selv på mine ur, men måtte ta en klokke som krevde en liten skrutrekker jeg ikke hadde selv med til en urmaker i Oslo. Den koselige damen der brukte 5-10 min på å få det rett og unnskyldte seg da hun måtte ta en 50-lapp for jobben.
 
Protid i Bodø

Takk for svarene. Jeg ble bare så irritert. Har til og med kjøpt en Tag Heuer der, men skal ALDRI mer handle i den butikken. I tilleggg til å betale 500 for denne bitte lille jobben, fikk vi klar beskjed om at hvis vi skulle benytte oss av garantien - så kom det til å koste 750 kroner for å få sendt inn klokka. Ja, Ja - det finnes heldigvis mange klokkeforhandlere.
 
Som bodøværing har jeg knappest vært innom den butikken... dette gir jo ikke akkurat noen grunn til å ta turen innom i fremtiden heller.. leit å høre. 500 kroner er hinsides all fornuft.
 
SHIIIIITTT....500kr!?!?!?!??
Aldri betalt nåkkå for å juster lenka her i Oslo! Rart og ikke misnst surt..
 
Jeg betalte 150,- på Protid i Sandvika for å justere lenka på en Breitling jeg ikke hadde kjøpt der..
I et annen tilfelle sendte Bjerke sendte inn min gratis så lenge det var garanti-sak, selv om den ikke var kjøpt der.
Tror aldri jeg hadde godtatt å betalt 500 spenn i utgangspunktet bare for å justere lenka :mad::eek:
 
Som bodøværing har jeg knappest vært innom den butikken... dette gir jo ikke akkurat noen grunn til å ta turen innom i fremtiden heller.. leit å høre. 500 kroner er hinsides all fornuft.

Min erfaring er faktisk ikke så verst. Har vært innom et par ganger, og truffet hyggelige og hjelpsomme folk. Fikk et godt tilbud på en PO som jeg i retrospekt angrer litt på at jeg ikke slo til på. Det var snakk om en i utgangspunktet hyggelig pris som kunne fordeles over 12 måneder, helt rentefritt.

Menmen, lysten på å handle noe der er vel helt borte nå....
 
Rolll-Hansen i gågata i Drammen tar vel 600,- for å juster lenker når klokken ikke er kjøpt der.. Er jo en fin måte å skremme bort kunder på.. :D
 
Jeg har jobbet hos urmaker, og det verste jeg visste var folk som kom rett fra Bjørklund og forlangte å få kortet inn en kjip lenke gratis som service. Service? Nei, det får man som kunde eller potensiell kunde. 100-150 var grei pris, og om jeg trodde jeg kunne gjøre et mersalg senere (de kikket på andre ur mens de var der etc) tok jeg det gjerne gratis. 500 er vel litt grovt, da er det like enkelt å bare si at man ikke ønsker å fikse lenker til ur som ikke er kjøpt på stedet. Og det synes jeg er helt ok.
 
Jeg har jobbet hos urmaker, og det verste jeg visste var folk som kom rett fra Bjørklund og forlangte å få kortet inn en kjip lenke gratis som service. Service? Nei, det får man som kunde eller potensiell kunde. 100-150 var grei pris, og om jeg trodde jeg kunne gjøre et mersalg senere (de kikket på andre ur mens de var der etc) tok jeg det gjerne gratis. 500 er vel litt grovt, da er det like enkelt å bare si at man ikke ønsker å fikse lenker til ur som ikke er kjøpt på stedet. Og det synes jeg er helt ok.

Jeg er helt enig, det er ingen selvfølge at det skal være gratis og få kortet inn en lenke hos en urmaker som ikke har solgt klokken.

Uten at jeg har noe belegg for det vil jeg også tro at de som kjøper klokker brukt og i gråmarked ikke er ADs beste kunder på nye klokker. Allikevel er det en liten forskjell på en Breitling (i dette tilfellet) som antageligvis skal ha service og deler etterhvert, enn en skrapklokke fra Bjørklund som skal kastes når den er litt sliten...
 
Helt syk pris...Hos oss varierer vi fra 60-100 kroner etter vanskelighetsgrad og arbeidsmengde. Men utfører det selvfølgelig gratis på ur som er kjøpt hos oss. Har hatt mange morsomme og rare kunder opp igjennom. Som han som nektet å betale 100 kroner for ett batteribytte og krevde at jeg tok ut batteriet igjen... " Ja...Da blir det 120 kroner" svarte jeg :p

-V
 
Jeg synes også det er helt greit å betale for å få kortet inn en lenke, og har ingen problemer med å hoste opp 100-150 kr for jobben. Men når vi kommer opp i 500-600 så blir det litt drøyt - det handler jo litt om å bygge kunderelasjoner også..

Et eksempel:
Forrige lørdag skulle jeg få kortet inn lenken på en Speedmaster - jeg går til Roll Hansen først, som informerer om at jobben vil komme på kr. 600,- for å ta 1 ledd av lenken. Jeg tar med meg klokken bort til Arne Øen som også selger Omega, får rask og god service - og de krever kr. 100,- for samme jobben.

Hvis jeg skal kjøpe meg en ny Omega i fremtiden - hvor tror dere denne blir kjøpt?