Valgets kvaler Rolex/Panerai

Sven Bertil skrev:
xe3l:
To ting:
1.Litt merkelig at du må ty til irritasjonen din for å diskutere!
2. Så fint at du kjenner til hvorfor JEG legger penger på en AP eller PAM!!
Hårreisende forklaring!!

Jeg innser når jeg leser igjennom innlegget på ny at jeg burde valgt den nøytrale formen "man" isteden for "du". :) Det var i alle fall ikke rettet mot deg spesielt. Når det gjelder punkt én, så er jeg litt usikker på hva du mener, men jeg ble absolutt engasjert. Irritasjon derimot, opplevde jeg ikke.

Takker for fine bilder og fornuftige ord Anders,

Har vært en tendens til at nye klokkekjøp ender med salg og nye kjøp osv........
I seg selv er dette helt greit, og alle her har vel følt at "den må jeg bare ha" .

Det kan være man ikke har hatt klokken tidligere, god pris eller andre ting som resulterer i må ha følelsen.
Denne følelsen bygger nødvendigvis ikke på fornuft for andre enn oss selv. :D

Vil nå prøve å få en samling av 2-4 klokker som forhåpentligvis kommer i klassen "keeper".

Kjempefint at så mange har synspunkter på dette, mye nyttig å ta med seg her.

Stilligen så langt Rolex 1 - Panerai 0

Og for ordens skyld, resultatet betyr bare at Rolexen trolig kjøpes først, så Paneraien

Lykke til, Braute! Jeg trodde også en gang jeg skulle ha en samling av 2-4 keepere :mrgreen:

Jeg har samme dilemma. Ikke at jeg kommer til å kjøpe en rolex eller Panerai i nærmeste fremtid, men det er klokker jeg så definivt vil/skal eie en gang.
Før jeg ble bitt av denne såkalte klokke-basillen som herjer, så var jeg av den oppfatning at Rolex var kun for sosser og pappa-gutter. Folk som hadde en trang for å vise
sin økonomiske og status-syke side av seg. Men så FEIL kunne jeg ta!

Forskjellen ved å eie en Rolex kontra Panerai (for meg), er at folk flest kjenner igjen en Rolex, mens Panerai er ennå veldig ukjent for folk som ikke er WIS.
Og det er et av hovdargumente mine for å kjøpe en Panerai først, så Rolex siden. STOOOOR fan av begge merkene, og du kan ikke gjøre feil er uavhengig av hva du måtte velge.

Det er bare min mening :mrgreen: