Valgets kval...

Hva skal jeg velge?

  • Rolex Datejust 41 jubelee/fluted bezel

    Stemmer: 39 49,4%
  • Panerai 372/422

    Stemmer: 26 32,9%
  • Panerai 1312/1351

    Stemmer: 9 11,4%
  • Annet, forslag mottas i tråden

    Stemmer: 5 6,3%

  • Antall stemmer
    79
...men Tudor sitt alternativ er virkelig mye klokke for pengene. I dette tilfellet i en litt skrikende fargekombinasjon, men den er virkelig pen på lenke også.

Vis vedlegg 113082

Det er den :rolleyes:
75F13972-4C01-4B53-B543-9369170683A4_zpsi2mcz7rz.jpeg
 
Vis vedlegg 113088

Merkelig dette med persepsjon av størrelse. Jeg oppover OP39 som større en feks Sub som er 40mm. Skiven på alle disse tre klokkene er like stor og avstand lug til lug er relativt lik. Men fortsatt: 372/422
Har prøvd OP ved et par anledninger og føler den virker liten i forhold til BLNR. Mulig det er maxi case som gjør at det virker som mer enn en millimeter forskjell men jeg opplever den som vesentlig mindre å bære på armen. Men jeg liker dem såpass godt at jeg kanskje må prøve en gang til ;) også er det jo noe med at smak og behag også forandrer seg litt med tiden...mine preferanser på klokker har forandret seg drastisk siden hobbyen starten for noen år siden.
 
  • Liker
Reaksjoner: Run AC
Jeg stemte på Panerai, og foreslo også 372 og 560 tidligere i tråden. Det sagt, jeg er meget fornøyd med min DJ41 - som også anbefales på det sterkeste.

I og med at du allerede har en Batman kan en gyllen middelvei kan være denne, Panerai 572. Jeg var veldig fornøyd med min, selv om den ble akkurat litt for stor til å kalles dressklokke :)

16C089F3-F0B2-48B7-B987-A90775A6D8C1.jpeg
 
Syns DJII og blnr er for like. Bling, farger og størrelse. Iom at du liker Panerai så er anbefalingen både enkel og korrekt:) PANERAI! Hvilken er værre. Ville tatt en tur til Bjerke og testet. Ble iallefall overrasket over mitt eget valg selv. 372 er perfekt, men den må sitte bra før den er perfekt. Selv er jeg superhappy med 774. Billig og kul! Da jeg brukte den utenpå våtdrakt i helga var det en av mine beste klokkeopplevelser.... kulere klokker enn Panerai finnes ikke! Lykke til med valg i modellhavet:)

For å ikke gå i biljard-spagetti-fella legger jeg ved et bilde til inspirasjon:
33AB489F-7F4E-41AA-BEFD-CEF51AC46DD9.jpeg
 
Syns DJII og blnr er for like. Bling, farger og størrelse. Iom at du liker Panerai så er anbefalingen både enkel og korrekt:) PANERAI! Hvilken er værre. Ville tatt en tur til Bjerke og testet. Ble iallefall overrasket over mitt eget valg selv. 372 er perfekt, men den må sitte bra før den er perfekt. Selv er jeg superhappy med 774. Billig og kul! Da jeg brukte den utenpå våtdrakt i helga var det en av mine beste klokkeopplevelser.... kulere klokker enn Panerai finnes ikke! Lykke til med valg i modellhavet:)

For å ikke gå i biljard-spagetti-fella legger jeg ved et bilde til inspirasjon:
Vis vedlegg 113550
Takk for tips og flott bilde! 774 ser meget bra ut og liker den reima veldig godt. Hva er prisen på denne? Finner den ikke på hjemmesidene til Bjerke. Enig i at 372 er helt magisk, men da må jeg nok teste først for å være sikker på at den sitter som den skal :)
 
Takk for tips og flott bilde! 774 ser meget bra ut og liker den reima veldig godt. Hva er prisen på denne? Finner den ikke på hjemmesidene til Bjerke. Enig i at 372 er helt magisk, men da må jeg nok teste først for å være sikker på at den sitter som den skal :)
Koster 44'. Kommer i mange varianter: radiomir/luminor, med/uten sekundviser, blå/hvit logo og uten/med logo. 3 dagers inhouse. Siktet meg inn på Radiomir 8 dagers, men landa på denne. Falt pladask:) Derfor du må nedom en AD å kikke før du bestemmer deg!
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
774 må sies å være riktig så bra. Antar det er pleksi på denne, ref den lave prisen?
 
Prisen gjør jo 774 til en ordentlig sjarmør :) men etter som jeg har skjønt er det litt mer styr å skifte remmer på den enn på andre modeller, det er litt synd. Her er det vel vanlige baretter og ikke skrusystem som på eks. 560 og 510?
 
Prisen gjør jo 774 til en ordentlig sjarmør :) men etter som jeg har skjønt er det litt mer styr å skifte remmer på den enn på andre modeller, det er litt synd. Her er det vel vanlige baretter og ikke skrusystem som på eks. 560 og 510?
Blir vel ikke enklere enn med barratter og lug-holes??? :) (Joa, finnes ulike sjarmløse klikk-løsninger).
Men at det er særlig Paneraiskt med vanlige barretter skal jeg ikke hevde:(
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Blir vel ikke enklere enn med barratter og lug-holes??? :) (Joa, finnes ulike sjarmløse klikk-løsninger).
Men at det er særlig Paneraiskt med vanlige barretter skal jeg ikke hevde:(
Hvis man har egnet verktøy og evnen til å ikke ripe opp hele klokken så er det sikkert bra det, men jeg foretrekker enkle klikkløsninger ;) har ikke finmotorikk til å gjøre sånt uten arr på stålet. Men det går vel med litt trening :)
 
Hvis man har egnet verktøy og evnen til å ikke ripe opp hele klokken så er det sikkert bra det, men jeg foretrekker enkle klikkløsninger ;) har ikke finmotorikk til å gjøre sånt uten arr på stålet. Men det går vel med litt trening :)

Med litt tape og en sånn https://shop.tidssonen.no/products/bergeon-7767-f funker det overraskende greit!

Alternativt kan man tenke som en italiensk marinedykker, altså ikke på stålet;) Som nevnt ovenfor: hvorfor ha en slik klokke uten å bruke den i våte og røffe situasjoner...
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
En liten oppdatering av valgets kval. Alternativene har nå justert seg litt og pt så seiler 114300 og pam774 opp som outsidere til de opprinnelige kandidatene. 114300 skal prøves på hånden på fredag (igjen) og er spent på om inntrykket er annerledes denne gangen ift sist jeg prøvde den. Da føltes den litt for liten, men smaken endrer seg jo som kjent i denne hobbyen. Hvis det blir en av de to nevnte i denne omgang blir det jo et billigere alternativ enn først tenkt så da kan man jo nesten kjøpe begge, eventuelt en av de og være godt i gang med startkapital til neste. Tiden vil vise :)
 
Sitter og surfer litt på Rolex sine hjemmesider og YouTube. Hva tenker dere om Milgauss og Air King? Noen betraktninger eller erfaringer med de? Har litt sansen for Milgauss, synd den med hvit skive er discontinued. Synes den er fresh med de orange detaljene mot den hvite skiven.
 
Synes hverken Milgauss eller Air King er noe og vurdere opp mot Dj eller Pam, men det er jo i høyst grad subjektivt. Moro å følge tråden btw, står mellom Dj41 (men med glatt bezel og oyster/jubilee) og PAM 774 selv:)
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Jeg vet ikke helt hva jeg synes om air king, den er vanskelig å plassere. Noen ganger synes den er kul mens neste gang blir den helt feil. Tror nok ikke den blir aktuell. Men Milgauss har noe ved seg, den er akkurat passe særegen og litt utradisjonell til å være Rolex. Er ikke helt sikker på om jeg liker sekundviseren, men liker den ellers.
Jeg har hatt DJ2 med oyster og glatt bezel tidligere men føler den blir litt tam. Og i mine øyne så hører fluted bezel og jubelee sammen og er det eneste aktuelle for meg hvis det blir DJ41.
 
Jeg har selv vært nære på å kjøpe Milgauss flere ganger. Selv synes jeg den sorte og den hvite er de som er penest. Bruktmarkedet er jo stikkordet her. Hadde vel bestemt meg for den hvite, men etter at jeg hang meg opp i ulik farge på lume, ble det en liten deal breaker for meg. Kunne de ikke bare laget dette likt? Klokken hadde da vært så mye penere og renere :)

Milgauss.jpg

2ec0bcb4dfcea5c081b3a6daaf03f2a9.jpg


 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper