Valg av småbil til meg selv.

Støtter Mogens i valg av Bmw, selv om jeg selv synes A3 med quattro er snertent og med god fremkommelighet.
Du sier du må ha en sekser i en Bmw, og jeg kunne ikke vært mer enig. Frem til vi gikk på en babysmell for halvannet år siden hadde vi en 525IAT, herlig bil og lyd fra 218 gamp.
Men siden du er på jakt etter småbil er 3-serien perfekt. Gitt handlingsrommet ditt på 450 bør det ikke by på problemer å finne en 2008 325, altså med sekser, som ikke har gått så altfor langt :)
 
Da har jeg vært ute å prøvekjørt endel biler, og tatt en avgjørelse som kommer til å koste meg litt mer enn planlagt, men ikke så forferdelig mye mer.

Prøvekjørte:
Golf 6 4 motion 160hk (?) med sportsunderstell.
Helt ok bil, men fikk ikke godfølelsen hverken med kjøreegenskaper eller rent rompeteknisk.

Skoda Fabia.
Denne kjørte jeg ikke, når jeg satte meg inn tenkte jeg "jeg er ikke tredve engang, det er alt for tidlig å gi opp" og gikk videre

Lancia Delta HF Integrale.
Knallbil, det skjærer hjertet mitt å la denne gå til noen andre men jeg kan ikke ha en 20 år gammel italiensk sportscoupe som hverdagsbil.

Mini Cooper S.
kul bil, flott design. kjøreegenskapene sa meg ingenting og jeg ble litt skuffet egentlig.

BMW 130D 2008 modell, Sportsunderstell, helskinn interiør, svart metallic, alt av utstyr. (privatbilen til en av selgerene av bmw som skulle vekk) Denne bilen var rå å kjøre. deilig sportslige egenskaper og all min tvil om dieselverk ble revet i filler av rent dreiemoment. Det at jeg kjørte på våte bergensgater og litt snø i ett perfekt balansert chassis med plenty krefter spillte nok inn på at jeg satt navnet mitt i bunnen av kontrakten for 20 minutter siden.

overtagelse forhåpentligvis i morgen og jeg gleder meg allerede.

Takk til alle innspill og råd.
 
Det der er nok et valg jeg hadde gjort selv!!

Gratulerer med ny bil!

Spanderer kaffe om du spanderer passasjerprøvetur! ;)
 
For ordens skyld, jeg ser her at jeg har hevet eierskap av en bil som ikke eksisterer. tror jeg var litt rask og skjelven på lanken. Det er en bmw 330D jeg endte opp med.
 
Jeg spanderer uansett kaffe! ;)

330D gjør det bare mer interresagt. Vurderer å kjøpe en slik i skottland mens jeg tar master der.
 
Kaffe er digg. Har latt tankene synke litt inn sammen med en bedre raspeballmiddag og påfølgende slapp tur med bikkjen.

Gleder meg til i morgen. Blir kjekt med en bil som er 30 år nyere en den jeg har kjørt til vanlig. tenkte lenge på 1 serie, men når jeg fikk et tilbud på 330 som var vanskelig å overse gikk jeg for den. Den er outfittet som om ole brum har gått berserk i utstyrslisten med diger stereo, glasstak, sportspakke både på understell, bremser og i interiøret. Min stakkars Golf GTI må nå settes i verkstedet til svoger for restaurering til mint. Nå får jeg egentlig håpe at muligheten til å bytte yrke og et stort inntektsfall forsvinner slik at jeg ikke må utsette alle klokkeplanene jeg har.
 
Da har jeg overtatt bilen og hatt meg en liten sklirunde i den. For en herlig maskin det er. Nå må jeg bare lære meg hva alle de rare knottene gjør i den. Jeg fant en som skrudde av antispinn, heldigvis fant jeg raskt ut hvordan den gikk på igjen.

Bilder av Rabbiten kommer så snart jeg får muligheten
 
Husk at du må holde knappen inne i 3 sekunder, ellers skrur du bare av 10%, og det er jo ikke noe morro...