Post din dykkerfamilie

Her er noen bilder jeg ønsker å dele med dere av min store kjærlighet innenfor urverk; min kjære PLOPROF 1200.

IMG_0761.jpg

Akkurrat nå som jeg endelig var fornøyd og kjøpetrangen hadde roet seg, så dukker slike bilder opp... vil ha, vil ha, vil haaaaa-a-a-a-a-ha-ha-ha.....:eek::eek::eek:
 
ploprof er i ferd med å dytte ned speedmaster fra toppen av "neste klokkekjøp" listen min. Før tenkte jeg alltid "skal ikke ned på 1200m så det blir bare teit" men jeg innser jo etterhvert at jeg ikke skal til månen heller
 
Med fare for å ødelegge festen.. Men hva gjør egentlig ploprofen så kul?
Jeg har en teori om at det kun er den vintage ploprofen som gjør den spiselig.. Og da er det jo vintage modellen en vil ha? Ikke den nye "kopien"?
 
I mine øyne er Ploprof en klokke som KUN skal på håndleddet når du har på deg våtdrakt og dykkertank...
Haters_Gonna_Hate_23.jpg

:D
 
ploprof er i ferd med å dytte ned speedmaster fra toppen av "neste klokkekjøp" listen min. Før tenkte jeg alltid "skal ikke ned på 1200m så det blir bare teit" men jeg innser jo etterhvert at jeg ikke skal til månen heller

Er jo et aldeles herlig sitat du lire av dæ her.djævelsk morro og lese.speedmastern er også en herlighet,men er litt som submarinern....man ser den nesten daglig.ikke noe galt i det,to herligheter av noen urverk.
 
Med fare for å ødelegge festen.. Men hva gjør egentlig ploprofen så kul?
Jeg har en teori om at det kun er den vintage ploprofen som gjør den spiselig.. Og da er det jo vintage modellen en vil ha? Ikke den nye "kopien"?

Personelig respektere æ det du prøve si.E jo det som er så fasinerende og gjør klokkeverden så fantastisk morro.det den ene elske hate den andre akkurat som i bilverden.Det som gjør ploprofen så spiselig er jo nettop det fantastiske designe stygg/pen looken.
 
Ja, det momentet ved denne hobbyen gjør det ekstra spennende!
Spessielt morsomt når en går ut med holdningen jeg har nå og ender med å ha lyst uret en omtaler selv. Det har skjedd før..! :p

Så, hvorfor vil du gjerne sette en 1200m klokke, som er stort som et fjell, på armen når Breitlingen min er 1500m og ser ut som... en klokke. :p

(Satt på spissen bevist, svar med glød, ikke aggresivitet. :mrgreen:)


@divident: Så ikke kommentaren din før nå. Måtte le høyt her! :D
 
1200 kontra 1500 er vel irrelevant... Grunnet til at enkelte ønsker ploprofen er at den ikke ser ut som en breitling :)

Personlig synes jeg ploprofen er både stygg og litt kul. Breitling dykker er jo harry ;)

Jeg er "kjedelig" og liker submariner best.
 
Ja, det momentet ved denne hobbyen gjør det ekstra spennende!
Spessielt morsomt når en går ut med holdningen jeg har nå og ender med å ha lyst uret en omtaler selv. Det har skjedd før..! :p

Så, hvorfor vil du gjerne sette en 1200m klokke, som er stort som et fjell, på armen når Breitlingen min er 1500m og ser ut som... en klokke. :p

(Satt på spissen bevist, svar med glød, ikke aggresivitet. :mrgreen:)


@divident: Så ikke kommentaren din før nå. Måtte le høyt her! :D

Ville aldrig ty til annet en glødende toner når jeg sitter og skriver med en ploprof skinnende på armen og et godt smil om munnen,synes en diskusjon gir glød til hverdagen så her ska du bare si det du må si.er foresten 187cm og 93 kg muskler så den klokka se ut som den skal på mine kaftige håndledd så når det kommer til klokkestørrelse må man velge noe som gir symetri med resten av kroppen (misstenker at dette er noe du ikke har tengt på med tanke på hvor snar du er og konkludere med hva som ser ut som en klokke og hva som ikke gjør det).breitling er kult.men vi kan begge være enig om at vi aldrig kommer ned på 1200 eller 1500m.vi kan være full av testoseron men riktig så mye mann er vi nok ikke hverken du eller jeg.ciao man.
 
Hehe, jeg er 170cm og midt på 70tallet en plass, så en ploprof hadde fort sett.. litt rart ut.. på mine jentehåndledd..
Men er ikke størrelsen jeg tenker på, snarere den uortodokse kassefasongen. :) Jeg må inrømme at jeg syntes den ser helt rå ut på bilder, men jeg klarer ikke å la vær å tenke at om det ikke hadde vært for den orginale ploprofen så hadde de fleste stilt seg spørsmålet: "Hvorfor ser den så rar ut når Rolex, Breitling etc. har klokker som går dypere, men fortsatt ser normal ut?" Mulig jeg tar feil der, men vi pleier jo å være en ganske konservativ gjeng når det kommer til design og utforming. :p

Og nei.. Breitlingen min kommer nok aldri til 1500m (ved mindre jeg mister den i havet), kjøper jeg meg speedmaster kommer jeg uansett aldri til månen. Og en eventuell Daytona kommer seg nok ikke til stranden en gang. :D Er vel derfor vi liker Comex og liknende. Lar andre gjøre grovarbeidet. ;)


Så, bare for å gjøre det helt klart, jeg er ikke negativ til klokken. Lurer bare på om folk hadde vært like posetiv til utformingen om det ikke hadde vært for den oprinnelige ploprofen.
 
Det vil jeg tro, jeg som bare en barnet har ikke noe spesielt forhold til den orginale ploprofen, men jeg synes alt ved den nye er helt rått. Det er noe helt annet enn hva man er vant med samtidig som det er en klokke det går ann å gå med. Det mest positive for min del er at bezelen kan roteres begge veiene, det er et must på en dykkerklokke som uansett bare blir brukt til å time matlaging. 1200m, 1500m eller 200m, spiller her ingen rolle. Alt over 200m er strengt talt ikke nødvendig.

En liten ting jalla_mann, hadde det vært mulig å ikke skrive dialekt? Mulig bare det er meg, men jeg synes det er litt klønete å lese hva du skriver.
 
...

En liten ting jalla_mann, hadde det vært mulig å ikke skrive dialekt? Mulig bare det er meg, men jeg synes det er litt klønete å lese hva du skriver.

Mathfjeld da... Nå må du ikke bli stereotyp osloborger som ikke forstår annet enn bokmål.

Jeg for min del sliter mer med manglende mellomrom og store bokstaver i innleggene til jalla_mann...
 
Mathfjeld da... Nå må du ikke bli stereotyp osloborger som ikke forstår annet enn bokmål.

Jeg for min del sliter mer med manglende mellomrom og store bokstaver i innleggene til jalla_mann...

Hehehe.Vet det kan bli litt vel rotete med min dårlige uvane av dialekt og fjås skriving når iveren blir for høy, men gutta......dettan klare dåkker med litt innsats.
 
Hehe, jeg er 170cm og midt på 70tallet en plass, så en ploprof hadde fort sett.. litt rart ut.. på mine jentehåndledd..
Men er ikke størrelsen jeg tenker på, snarere den uortodokse kassefasongen. :) Jeg må inrømme at jeg syntes den ser helt rå ut på bilder, men jeg klarer ikke å la vær å tenke at om det ikke hadde vært for den orginale ploprofen så hadde de fleste stilt seg spørsmålet: "Hvorfor ser den så rar ut når Rolex, Breitling etc. har klokker som går dypere, men fortsatt ser normal ut?" Mulig jeg tar feil der, men vi pleier jo å være en ganske konservativ gjeng når det kommer til design og utforming. :p

Og nei.. Breitlingen min kommer nok aldri til 1500m (ved mindre jeg mister den i havet), kjøper jeg meg speedmaster kommer jeg uansett aldri til månen. Og en eventuell Daytona kommer seg nok ikke til stranden en gang. :D Er vel derfor vi liker Comex og liknende. Lar andre gjøre grovarbeidet. ;)


Så, bare for å gjøre det helt klart, jeg er ikke negativ til klokken. Lurer bare på om folk hadde vært like posetiv til utformingen om det ikke hadde vært for den oprinnelige ploprofen.[/QUO

Hadde det ikke vært for orginalen hadde nok ikke interessen vært så stor for den nye heller tror jeg,men det spiller jo ingen rolle da?er det en breitling supeocean du er så heldig og være eier av?
 
Mathfjeld da... Nå må du ikke bli stereotyp osloborger som ikke forstår annet enn bokmål.

Jeg for min del sliter mer med manglende mellomrom og store bokstaver i innleggene til jalla_mann...

Og venne seg av med dialekt skriving som jeg har gjort de siste 15 åran kan bli litt for omfattende og vil nok ta litt tid,men når det kommer til vanlig norsk gramatikk som stor bokstav og div tengnsettinger tar jeg kritikk og lover forbedring.hehehe.
 
Hadde det ikke vært for orginalen hadde nok ikke interessen vært så stor for den nye heller tror jeg,men det spiller jo ingen rolle da?er det en breitling supeocean du er så heldig og være eier av?

Er en SuperOcean II ja :)

Nei, om det spiller noen rolle er vel egentlig opp til hver enkelt å bedømme. Jeg syntes egentlig bare det er en artig observasjon når det kommer til stykket.. Kanskje noe å tenke på neste gang man (meg selv inkludert :p) kritiserer en ny modell for å ha for uortodoks utforming... :p