Vacheron Constantin-tråden

7291E67E-9E56-477D-91B8-1EDD2372AB11.jpeg
Får vel få denne tråden opp i lyset igjen. Ettersom jeg har fått meg VC.
 
Rålekker den @Nillo87! Står høyt oppe på ønskelista! Synes VC har kommet med mye bra de siste årene. Historique-kolleksjonen er også et godt alternativ selvom det blir mer dress-segment
 
  • Liker
Reaksjoner: Nillo87
Flott klokke det der!

Vurderer samme men usikker på skivefarge. Har AP 15300 med blå så tenkte det kunne være fint med den brune (som nå har gått ut av produksjon :().

Veldig kult om du deler noen initial thoughts!

For meg var valget enkelt. Blå! Den brune er veldig flott den også. Men jeg synes blå er finest. Rart at den brune fortsatt er på VC’s hjemmeside iom at den er gått ut. (Mulig å skaffe fortsatt?) Sølv var aldri et tema for meg, da jeg synes den går i ett med kassen. Den blir litt kjedelig rett og slett. Blå fargen er jo noe helt annet enn på din 15300. Tror man kunne hatt begge. Men det må man nesten føle på selv. Ta en tur innom AD og se litt på den blå opp mot 15300 kanskje. Ellers er klokken helt fantastisk, utrolig behagelig på (for meg ihvertfall) Høy kvalitetsfølelse. Kjekt med enkelt rem/lenke bytte uten verktøy. For meg var dette 100% fulltreffer. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Smule sjalu..

Er det lang ventetid på levering?
Er det veilendende på VC sine sider som gjelder?

Har en liten drøm om å kjøpe triple calendrie.
 
Nydelige ur disse VC'ene! :) Like før jul var jeg innom Bjerke og lekte meg litt med hurtiglåsen for montering/demontering av hhv lenke og reim. Effektivt var den umiddelbare tanken, men så reagerte jeg på at overgang lenke og kasse fremstod som litt "slarkete" (har jeg lov å si slikt uten å bli kjeppjaget fra siden?) Anyway, det fikk meg til å lure på om bevegelsen over tid kommer til å "gnage" og muligens medføre merkbar slitasje på både kasse og lenke? Er det min sedvanlige paranoja som slår til:rolleyes:, eller har andre gjort seg opp tilsvarende tanker?