Vacheron Constantin-tråden

42042 er elegent og diskret klassiker. Veldig mye klokke for pengene sammenligner man med APRO og 3711/5711 etc. Ser fram til VCOS 2016.

@Genta , har denne 42042, 37 mm. Liker den godt, tror jeg. Har tatt litt tid å bli komf med bred lenke vs relativt liten skive. Men har kommet til at jeg har større problemer, så den er inne i varmen!
Jubileum for Overseas i 2016 så da må den være med :)
 
  • Liker
Reaksjoner: uret
Hvem på sonen er det som har/hadde en Patrimony Contemporaine? Husker ikke i farta. Post i så fall gjerne dine erfaringer :) Ser litt stor og flat ut, men jeg likte den på hånda. Rosé med grå skive, nam.
 
e8f50470-91a9-4517-b0a7-2ec73d8e5e4b_zpsxqqkarcr.jpg
 
Dette bildet på forsiden til Tidemann satte meg ut her på formiddagen. 14 days tourbillon i et spesielt heldig lys, slik jeg ser det.


Ble ikke bedre da jeg fant en meget begrenset utgave i platina på nettet - og da snakker vi, selv sømmen i reimen er av platina. Kommer ikke til å få gjort så mye ærlig arbeid i dag, kjenner jeg.

vacheron-constantin-patrimony-traditionnelle-14-day-tourbillon-platine-7.jpg
 
Nye Overseas fra 2016 bilder tatt fra watchuseek





Litt skuffet over skivene. Hadde faktisk ventet preget skive slik som på noen av de eldre modellene.
Det virker heller ikke som den glatte skiven blir børstet før lakk, altså ikke sunburst slik som
f.eks. vi ser på nyere GO modeller. Ja, in-house og sikkert fin rotor, men datovindu i hvitt med sort tall ?
Hadde heller sett blått vindu med hvite tall. Sikker mange som ikke er enig dette. Klokken kommer
sikker til å selge som hakka møkk
 
Redigert:
Nye Overseas fra 2016 bilder tatt fra watchuseek





Litt skuffet over skivene. Hadde faktisk ventet preget skive slik som på noen av de eldre modellene.
Det virker heller ikke som den glatte skiven blir børstet før lakk, altså ikke sunburst slik som
f.eks. vi ser på nyere GO modeller. Ja, in-house og sikkert fin rotor, men datovindu i hvitt med sort tall ?
Hadde heller sett blått vindu med hvite tall. Sikker mange som ikke er enig dette. Klokken kommer
sikker til å selge som hakka møkk

Må si meg enig med deg @Sandvik
Dette var litt antiklimaks....
 
Helt enig. Dette så mindre fristende ut enn den nåværende generasjonen. Og er ikke de viserne stygge? Hva med overgngen til lugsene? (Kanskje vanskelig å se på bildet) Kanskje bedre å slå til på Quai de l'Ile serien?
 
Det beste med den nye overseas-serien er den nye bezelen.
Screen Shot 2016-01-20 at 11.53.15.png
 
  • Liker
Reaksjoner: FMS
Har tidligere ikke vurdert Vacheron Constantin som et alternativ, dog med ingen god forklaring på hvorfor. Men etter @FMS postet et bilde av sin nye Traditionnelle Patrimony er jeg helt frelst. For et fantastisk manufaktur.
 
  • Liker
Reaksjoner: FMS