Utpakking & post# 3000

Medlem
8. mars 2010
Innlegg
3.475
Sted
Over fjorden
Så, da var det milemerket nådd.. Post nummer 3000. Et tall som vitner om at alt for mange timer er tilbragt her inne. Eventuelt at enkelte bergensere er mer pratesjuk enn andre. :confused: Kanskje en kombinasjon av de to er sannheten? :p

Jeg skulle jo gjerne ha planlagt noe spesiellt til denne unboxingen. Markert det litt. Sannheten er at jeg oppdaget at disse to hendelsene sammenfalt etter at jeg kjøpte uret som nå skal pakkes ut. Jeg håper at det gjorde noe med forventningene dere eventuelt har. :cool:
Og forresten, håper at dere kan tilgi at jeg har vært litt ekstra pratesjuk så langt i 2012. Det måtte litt innsats til for at disse to hendelsene skulle sammenfalle. Forkjølelsen hadde god timing, for en gangs skyld. ;) Om dere ikke har merket noe til at jeg har vært ekstra hardt rammet av munndiarre.. Så er vel alt bare bra... :mrgreen:

IMG_6743.jpg


Jeg har ikke tenkt å være noen luremus i dag (!!). :cool: Du vil finne alt i denne posten, men i mangel på luremusoppførsel må jeg få skrive litt til. :p

De fleste samlinger har en retning, eller et fokus. Jeg har enda ikke funnet ”min” samling sånn sett. Det kommer gjerne naturlig etter hvert som jeg lar samlingen vokse. Det hele begynte hvertfall med Omega. Det fortsatte med diverse sportsur. Samtidig har jeg alltid hatt et godt øye til mer dressy ur. I tråden om planene for 2012 pratet jeg litt om det. Kanskje den posten også inneholder et tips til hva som skal åpnes i dag? ;) Chronoswissen har åpnet øynene mine mer mot dressy ur. Jeg trenger faktisk ikke å vente til jeg har bikket 40 før jeg tar på meg et klassisk ur.

IMG_6744.jpg


"Planen for 2012 er Rolex" proklamerte jeg i 2012 posten. Hvor lenge har ikke jeg snakket om et ur med krone? Så lenge faktisk, at oppfordringene om at det må bli det neste begynner å komme fra svært uventete hold. ;) Det er bare artig og kjekt. :p

IMG_6745.jpg


Når Chronoswissen ble unboxet forventet vel de fleste (meg selv inkludert) en Rolex. Jeg skylder på Mogens for at det ikke gikk som planlagt. ;) Sannheten var at jeg luktet på flere Rolexer da, men jeg er sjeldent flink til å holde meg til planen når noe frister.
Så jeg kan like gjerne inrømme det med en gang. Den siste tiden har jeg sett mye på enkle JLC Reverso’er.

IMG_6746.jpg


Uansett. De som åpnet og leste innlegget mitt i 2012 tråden så at jeg nevnte en hovedregel. Jeg kjøper aldri et dyrt ur før jeg har solgt det andre. I dette tilfelle er det dyre uret Chronoswissen. Chronoswissen er ikke solgt eller byttet. Så for de av dere som alt frykter at dere leser dette unødvendig, så håper jeg nettopp sendte kaldt nedover ryggen deres nå. :mrgreen:


.
..
….
……..
….
..
.
.
..
….
……..
….
..
.
.
..
….
……..
….
..
.

IMG_6748.jpg



Så, summert sammen så var det vel bare rett og riktig at det var min første Rolex som stod for tur denne gangen. Jeg fikk til og med fortsatt tradisjonen med å kjøpe noe annet enn det jeg var på utkikk etter og brutt enda en av reglene jeg har for denne samlingen. :p


IMG_6749.jpg




IMG_6750.jpg





Takk for oppmerksomheten! Om dere så ikke gjorde noe annet enn å se på bildene. ;)
 
Herrefred, rousp, her har du gjort det rette!
Gratulerer!!!!!
Knallfin! Her må Tore til med kameraet :)

Ny gtg kreves omgående :D
 
Gratulerer med 3000 innlegg og med en lekker 1803.

Gleder meg alt til DD i platinum du skal pakke ut om 3000 nye innlegg.
 
Gratulerer med en verdig feiring av trippel-WIS-status, rousp! Og med en vakker Rolex, denne modellen har virkelig fått et oppsving på Sonen i det siste.

Du ble ikke litt skeptisk over at det stod HA-HA på esken? ;)
 
Gratulerer med både tid, prat og nyanskaffelsen.

Når var det vi skulle få til en GTG på Geilo? ;)

Nyt den der, flott klokke.
 
Herrefred, rousp, her har du gjort det rette!
Gratulerer!!!!!
Knallfin! Her må Tore til med kameraet :)

Ny gtg kreves omgående :D

Tusen takk!
Ny gtg omgående er jeg svært åpen for. ;)

Gratulerer med 3000 innlegg og med en lekker 1803.

Gleder meg alt til DD i platinum du skal pakke ut om 3000 nye innlegg.

Stiller du med sponsoravtale da?

Gratulerer med en verdig feiring av trippel-WIS-status, rousp! Og med en vakker Rolex, denne modellen har virkelig fått et oppsving på Sonen i det siste.

Du ble ikke litt skeptisk over at det stod HA-HA på esken? ;)

Tusen takk!
Må innrømme at jeg var for fokusert på innholdet til å bry meg om hva som stod på esken. :p

Gratulerer! Det er noe eget med gull-Rolex :D

Takk
&
Jepp!

Flott DD! :D Gratulerer så mye med jubileum også :)

Tusen takk, den ser svært så bra ut på bilder. Litt bruksriper er det. Men.. Den er jo gammel.. og gull er mykt.. ;)

Gratulerer med både tid, prat og nyanskaffelsen.

Når var det vi skulle få til en GTG på Geilo? ;)

Nyt den der, flott klokke.

Tusen takk!
GTG på Geilo har jeg ikke oversikt over. Til sommeren? ;)

Hei.

Gratulerer så mye med Gullklokka for lang og tro tjeneste her inne på Ts........

Mvh
Timebandit;)

Hm.. Her må jeg ha misforstått noe.. Trodde de klokkene pleide å være en gave... :p

Ojsann...rousp klinker til! Gratulerer med flott DD :D
Tusen takk! :)

Gratulerer med 3000 innlegg og en flott klokke. :D

Takk takk!
 
Gratulerer rousp! :D

Kjempeflott DD - jeg er veldig fan av kombinasjonen DD og NATO :)

Takk! Det så ikke så gale ut på nato nei. Må innrømme at jeg leter etter rem-verktøyet mitt nå. Har lyst til å se den på rem. :p
(Tore, jeg tror ikke jeg finner verktøyet. Forvent meg på døren senere i dag ;) )

Grattis, unge mann ;) Det var f... meg på tide :p

Hehe! Man takker. :p Ja, det var vel gjerne på tide. Kan ikke ha så mange poster her inne uten å hvertfall ha eid en Rolex. Samtidig så likte jeg tanken på å være Rolex-fantasten uten Rolex. :p

Enig. I tillegg kan den jo kombineres med lekre lærreimer, feks krokodille a la Anders sin fra Sirtoli :)
Nivået på unboxingene er overveldende :)

Jeg har sett litt på remmer alt.. Det finnes veldig mye fint.. ;) Men inntil videre tror jeg at jeg må klare meg med det som alt ligger i boksen min. (Og den som fulgte med)
 
Fy fanker'n rousp, dette var litt av en unboxing.

Gratulerer så mye.


PS: Jeg kommer til Geilo på gtg - anytime.

PPS: Mtp antall innlegg: Tror ikke at du er så forskjellig fra andre bergensere. Bergensere generelt har vel et visst ry på seg...

PPPS: En skulle vel neste tro at det var bergensblod i meg også. Og det er det. Ca halvparten for å være litt mer konkret ;)
 
Grattis med nydelig klokke og 3000 innlegg:)

Det som er farlig med tidsonen er at klokker man synes var "griseharry" for 6mnd siden, plutselig skaper en musthave-feeling, hehe. ikje bra;)

Sleng opp noen flere bilder hvis du bytter reim da.
 
Fy fanker'n rousp, dette var litt av en unboxing.

Gratulerer så mye.


PS: Jeg kommer til Geilo på gtg - anytime.

PPS: Mtp antall innlegg: Tror ikke at du er så forskjellig fra andre bergensere. Bergensere generelt har vel et visst ry på seg...

PPPS: En skulle vel neste tro at det var bergensblod i meg også. Og det er det. Ca halvparten for å være litt mer konkret ;)

Tusen takk for det, mr!
Overasker ikke at du har litt bergenser i blodet. Du er jo sånn en kjapp og grei kar. :mrgreen:


Grattis med nydelig klokke og 3000 innlegg:)

Det som er farlig med tidsonen er at klokker man synes var "griseharry" for 6mnd siden, plutselig skaper en musthave-feeling, hehe. ikje bra;)

Sleng opp noen flere bilder hvis du bytter reim da.

Kjenner følelsen.... ;) Flere bilder kommer etter hvert. :) men ikke i dag.

Nydelig... Grattis med 3000 og flott klokke! :)

Gratulerer så mye! :) Flott DD!

Tusen takk til dere to også! :) Det er en deilig følelse å ha den på armen. ;)